Jump to content

Magnus Hansson

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Halloj Söker tips på tändstift till en Ford 289. 4 Ports Edelbrock, portade och planade toppar, trimkam plus headers. Alltså lite trimmad. Tacksam för svar. Mvh Magnus (Kungsbacka)
  2. Gottans. Tack för informationen...! //Magnus
  3. ett inlägg i en tråd postade Magnus Hansson i Mustang 1964½-1973
    Hjälp ”Tappade” bromsservon i Fredags i Lidköping. Vid bromsning så hördes ett pysande ljud in under instrumentpanelen. Rev isär huvudcylindern från bromsklockan och såg där att det fanns bromsvätska. Inte bra. Så det blir renovering av huvudcylindern, men går det att renovera bromsklockan, eller köper man nytt. 66:a cab med trumbromsar runt om. Finns det bromsklocka som passar till både för trumbromsar och ev om man vill konvertera om till skivbromsar. Tacksam för svar om någon ute i Svedala har några tips...🏎 Börjar bli bråttom nu inför diverse evenemang... //Magnus
  4. Tjenare... Absolut, tack Per...! Ignitor och trim bara rullat ca 200 mil... Tack...!👍
  5. ett inlägg i en tråd postade Magnus Hansson i EL, Tändning, Data 1964½-2004
    Tjenare Någon som kopplat Autometer Varvräknare ihop med Ignitor-Tändmodul... Antar att det ska funka med -polen på spolen osv... men ställer frågan ändå😎 Brum brum Magnus Motor 289 -1966
  6. ett inlägg i en tråd postade Magnus Hansson i Mustang 1964½-1973
    Tack för ett trevligt bemötande på Power Big Meet...🏎👍🇸🇪😎 Ordning och reda på fältet...!!! Kanoners...!!! Mustang Cab 1966 Magnus och Camilla Hansson
  7. Kanoners Per... Hälsningar Magnus
  8. Halloj.., Söker tips på en bra automatlådeolja till en Mustang 66:a... vet ej om lådan är av typ C4 eller C6 Brum Brum Magnusn Kungsbacka
  9. Magnus Hansson replied to Magnus Hansson's post in a topic in Motorer
    Grymt... tackar och bugar...!!! mvh Magnus?⚙️?
  10. ett inlägg i en tråd postade Magnus Hansson i Motorer
    Hej Någon som har koll på hur justering av ventiler bör göras... 289:a med nya hydrauliska lyftare, high performance kam (3). Portade toppar, 4-ports förgasare extractor m.m... Fordgurun Seved har tydligen gjort ett inlägg om detta i ngt forum, kan ej hitta det, men det finns säkert någon i detta forum som har några goda mekartips i denna fråga... Med Vänliga Hälsningar Magnus
  11. Magnus Hansson replied to Magnus Hansson's post in a topic in Motorer
    Halloj... Jodå, tanken med det hela är ju att "haussa" upp henne med 4-port, bättre kam, headers.... mm.. //Magnus
  12. Magnus Hansson replied to Magnus Hansson's post in a topic in Motorer
  13. Magnus Hansson replied to Magnus Hansson's post in a topic in Motorer
    Hej Per Precis min tanke: gott att kunna få den att "flåsa" lite bättre, så någon millimeter vid ventilstyrningen, för att få det lite mer "ordnat" i loppet, kommer att göra gott, sen är det bara resten kvar, ha ha... //Magnus
  14. ett inlägg i en tråd postade Magnus Hansson i Motorer
    Halloj.... Jag undrar om det finns någon i klubben som vet hur mycket man kan slipa ner "bullen" till ventilstyrningarna i avgasporten. "Luftkanalsbullen" är nedslipad... Portningen har förövrigt blivit kanoners... Topparna sitter på en 289:a 1966... Tänkte ta bort ca 1-1.5 mm, för att få flödet mer "symetriskt" inne i porten. Ha det gott... Ride-On //Magnus Bild 1 Efter portning Bild 2 Före portning (Lufthålsbullen)