Jump to content

Carnebrant

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. ett inlägg i en tråd postade Carnebrant i Mustang 1964½-1973
    Tjena! Någon har bra tips på att göra framvagn/styrning mer "homogen" med bilen. Den är standard idag och lämnar en del att önska. Har tillgång till fullutrustad verkstad samt hjulinställninsutrustning. Får gärna inte kosta en mindre förmögenhet... Lyfte upp den idag och det första felet vi hittade var att bussningarna till styrväxeln var klappslut så de ska bytas i morgon..
  2. Ah.. Men man blir ju lite nojig så frågan är om man ska låta henne stå tills man installerat något dylikt...
  3. Konstigt för förra året så var den konstant på 50 (mitten) och enda ändringen som skett är att vi installerat startknapp istället för nyckelstart då tändlåset gav upp.. Man blir ju lite nojig.. Vad är det för mätare du har?
  4. Carnebrant replied to Happy's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Oj va omständligt.. Min är svensksåld så kanske därför jag har vanliga h4. Har du erfarenhet av xenonkinvertering? Sugen som fan. :-)
  5. Carnebrant replied to Happy's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Ok... Är lampan inne i glaset eller är hela lyktan lampan? Dvs ser det ut som lyktan är fylld med gas och bara elektroder i mitten?
  6. Carnebrant replied to Happy's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Vill du lyxa till det så dra om kablarna. Gjorde även det JÄTTEMYCKET
  7. Carnebrant replied to Happy's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    H4 har både hel och halvljus i samma lampa. Det sitter 3 bläck på de lamporna. H7 har 2 bläck. H1/h3 har 1bläck Bläck=stift
  8. Carnebrant replied to Happy's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    På halvljuset så skall det vara en standard h4 lampa som kan bytas. Men du måste nog plocka ut lyktan för att få ut den. Det var jag tvungen att göra på min iaf. Byt då även alla kontakter för glappkontakt kan få lamporna att gå sönder och det vill du inte som jag erfara på väg hem på mörk landsväg ca 03:30 på natten Men reglaget är det som vanligtvis går sönder iaf. Byt alla lampor samtidigt så kommer du även få bättre ljus!
  9. Carnebrant replied to Happy's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Relät du slår på och av lamporna med är dåligt som standard.. Hade samma fel så bytte sen funkade det perfekt. Bytte även fotpedalen för helljuset då den tydligen har en tendens att rosta sönder vilket den gjorde på min 69-a
  10. Får psykbryt snart. Pärlan tappar oljetryck efter att ha kommit upp i temp. Sjunker snabbt (10sek) men går inte sämre utan snarare bättre iaf på tomgång .. Första vändan så kollade jag Stickan och det var lågt så idag fyllde jag på och gav mig ut en sväng igen men samma resultat igen (strax efter soppa och batteritorsk).. Är det så att hon bara avskyr mig eller är det något vanligt. ? Inget större läckage på olja då det Max läckt en deciliter under vintern och hon har parkerats i bilhallen på jobbet dvs 23grader hela vintern men innan så hade jag inte detta problem.. Någon som har tips?
  11. Ska suga på idéen... Skall prova laga låset i veckan först..
  12. Har mach1 -69 där tändningslåset är glappt. Tror att det kan vara jordstiftet som inte får kontakt ordentligt. Någon som plockat isär denna och vet om den har en tendens tt ramla isär i molekyler vid demontering eller ej? Bilen står jävligt dumt nu och den startar inte ens längre pga detta. Detta är ett problem som kommit av och till men nu är permanent.. Så, renovera eller byta?
  13. Ha! Detta hände mig när jag på en landsväg var på väg hem efter en natt i garaget. Skapligt nödig man blev när allt bara svartna på en väg utan lampor... Trodde jag skulle dö...Fick snällt slå på blinkers (som funkade) och vänta tills det kom en annan bil som jag kunde hålla rygg på sista milen..
  14. Det verkar som att det bara är en gummidamask ovanför bromspedalen som torkat sönder. Skall se om jag hittar en ny i eftermiddag. Återkommer!
  15. Trött man blir. Hon har gått hur fint som helst efter söndagen. Nu skulle jag köra ner henne i garaget och sätter foten på bromsen, vrider om tändningen och motorn vrålar igång. Men...men... Vad är det som pyser? Tar bort foten från bromsen, det slutar. Bromsar... Det pyser!!! Bromsar jag Max slutar det men vid körande så trampar man ju aldrig ner bromsen fullt förrens man står vid rödljus. Och ju hårdare jag trycker desto mer pyser det, tills man trampat fullt och det blir tyst.. Liknande ljud som att spraya med en sprayburk är det. Och lika högt. Vad kan detta vara?