Jump to content

Mustang Maniac

Medlemmar
  • Inlägg

    38
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Mustang Maniac

  • Födelsedag 1974-11-20

Medlemsinformation

  • Stad
    Maglarp
  • Yrke
    Teknisk Process Specialist Lackering/Bilplåt
  • Intressen
    Mustang

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mustang Maniac's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Enig 05-09 ser betydligt mer ut som dom klassiska mustangerna och avgasljudet är bättre.
  2. Min 05a med Pertronix spolar och nya tändstift, CAI och ford racing tune drar 0,9-1,0L blandad körning, vid extrem hård körning kan jag komma upp på 1,1L. 5 VXL manuell GT
  3. Har precis köpt en S-code GT 390 4v 4 växlad 1968 :) , Den är på väg hem till Skåne nu :)
  4. Det har inget med gammal bil eller ny bil att göra. En Muskel/Ponny bil ska ha Mycket gummi :)
  5. Saknar också grepp, funderar också på Michelin, men då 275/55-17" istället :) Har orginal 235or nu så det borde ju hjälpa endel kan man tycka :)
  6. Finns det några satser med 4 kolvs eller 6kolvs ok som passar original 17" Bullit fälgar? Vill helst inte gå upp till 18" då jag tycket 17" med lite bredare och mer däck passar bäst till en Muskelbil. :) Har hört att Baer ev ska ha en sådan sats, MVH Martin
  7. Mustang Maniac

    cab4.jpg

    Är dom snygga ljusen e märkta? :)
  8. Mustang Maniac

    Mustang 2005 GT

    Renovering och uppgradering av vår 2005 GT Cab
  9. Klart det ska vara svulstiga breda däck på en muskelbil, max 17-18 tum tycker jag, men bara kul att vi har olika smak. :)
  10. Var där med vår 05a GT Cab blå
  11. Är det ett dotterbolag till Kronägg , lol . Förra Ägaren servade min 05a på HC bilservice i Lund , 1100 kr även där
  12. Räcker väl inte med headers, bakdämparna är också restriktiva .
  13. Man borde nog bättra på lacken undertill med tex en riktig Epoxy fyllprimer och efterföljande lack i bilens kulör om man ska vinterköra. Efter det en Dinitrol behandling eller liknande. ( var noga med maskering/ demontering innan.) lägga oxidskydd på alla aluminiums delar mm. Men det finns ju bilar som är byggda för vinterbruk, får jag föreslå en Wrangler unlimited . Man måste också tänka på värdeminskningen på en bil som varit vinter körd, kanske en minskning med 30-40% är ett realistiskt avdrag för detta. Om man nu inte ser bilen som en vanlig bruksbil och inte bryr sig om rost, oxidation mm. Står där vinterdäck i en Mustang annons så klickar ingen jag känner på den bilen iallafall. Men vi är entusiaster och inte bruksbils ägare. Men visst var och en använder ju Mustangen på sitt sätt som han själv vill. Och det är klart alltid kul att se fina bilar i trafiken på vintern också
×
×
  • Create New...