Jump to content

typ1

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. typ1 replied to typ1's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Tack funkar fint nu
  2. typ1 replied to typ1's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Funderade på samma tanke som du har att koppla in ett relä istället och använda orginal kabeln som styrning. Tack för svaret
  3. ett inlägg i en tråd postade typ1 i Mustang 1964½-1973
    Hej Skulle byta signalhorn på min Musse Ht -66, med nya horn får jag ingen signal bara ett brummande ljud.Har provat att koppla in en lampa och ström finns när jag trycker på tutringen. Har haft lös tutringen och rengjort och smörjt upp kontaktytorna men lika dåligt resultat. Vad göra??????????? Mvh Roger
  4. typ1 replied to typ1's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Funkar bra🙂 Tack för olika tips Ps det är ett JEGS insug 6000RPM förmodligen blir det fel vinkel mot Alutopparna Ds
  5. typ1 replied to typ1's post in a topic in Motorer
    Tack för tipset Per. Motorn är på ca:300 hk köpte bara en ny koppling för att få starta upp motorn den gamla tok slut.Det blev inte bra, så vars och vad kan du rekommendera för något ska passa till en 289 A-code motor
  6. typ1 replied to typ1's post in a topic in Motorer
    Svänghjulet är nytt
  7. ett inlägg i en tråd postade typ1 i Motorer
    Har fått fart på min nyrenoverade motor men köpte en standard koppling hos VP som verkar inte orka med motorn.Vad har ni för tips på koppling som orkar med mer HK. Måste man byta tryckplatta eller räcker det med discen.Hittade den på bilden på Rock Auto som är en HP (high performence)
  8. typ1 replied to typ1's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Nu går den som ett skolat ollon, inget tänd fel
  9. typ1 replied to typ1's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Nejdå helt korrekt ihop skruvad bara för lite Silicon mellan insug och toppar
  10. typ1 replied to typ1's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Alla hade fel läckage insug 5an ny packning +silicon
  11. ett inlägg i en tråd postade typ1 i Mustang 1964½-1973
    Ny renoverad motor 289 går bara på 7 cylindrar 5an borta vars ska man börja???
  12. Bara muskelservo på bilen
  13. Vad menar du med 3/4" längd på gängan? Om man räknar om 3/4" till mm blir det 19 mm som Ngk har som standard
  14. Står inget i instruktionen Verkar vara 14 mm längd 19 mm. Kan man omvandla värmetalet på orginal stiften eller måste man upp el ner i värme med alutoppar??
  15. Behöver info om vilka stift som passar till Blue Print HP 9008 toppar till en 289a renoverad motor Och vad som man ska sätta dit (orginal stift passar ej)