Jump to content

Vapor

Klubbmedlem
  • Inlägg

    14
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    3

Vapor last won the day on 24 oktober 2017

Vapor had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    5763
  • Region
    Värm/Örebro
  • Stad
    Örebro

Senaste Profilbesöken

790 profil visningar

Vapor's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

3

Omdömespoäng

  1. Låter som ett bra val! Välkommen och lycka till!!
  2. Ja, jag känner till dom, men jag har aldrig testat. Det vore ju en variant förstås, kanske en bättre känsla!
  3. Är det bättre att använda lägena 1, 2, 3 på min automat om jag vill köra så fort som möjligt, rakt fram, på bana? Min Mustang är en GT, 2008, automat. I somras testade jag att köra 201 m, så fort som möjligt, på bana. Det var roligt! Men jag funderade ju sen på om det går att köra ännu fortare med en automat. Jag har ju då de fasta lägena, men jag har fått för mig att de bara är om man ska bogsera eller köra i snö, och annat när man inte vill att automaten ska växla upp? Kan man använda dem som växlar också, dvs starta på 1, varva ur, lägga i 2, likadant och sen 3? Är det någon som provat och vet om det går och om det går att köra fortare på det sättet, än att bara låta automaten sköta växlingen på banan? Jag vill ju helst inte ha sönder något heller. En följdfråga är ju också om man tjänar på att koppla ur overdrive:n också? / Per K (Foto Marie-Louise Milo Vinblad)
  4. Frågan är ju hur Mustang ska kunna ha en digital instrumentering och samtidigt ge en robust, enkel och sportig framtoning som ger karaktär åt bilen. Någon skulle väl säga att inredning ibland varit för enkel, till och med plastig. Men det har varit en del av karaktären och just det skulle ju kunna förbättras. Det verkar ju ha skett också, som det ser ut nu. Det finns ju kanske både en önskan och en tillvänjning idag med digital instrumentering, så att utveckla det får väl anses som en väntad utveckling. Och visst, det verkar som det går att välja olika utseende i det digitala. Så kanske att det går att få till ett karaktäristiskt utseende. Svårt att säga helt, innan man provat det hela. Själv skulle jag nog velat ha det mer analogt, som på något visst kan kopplas med motor och hästkrafter. Den fysiska visaren som rör sig analogt med varvtalet! Min önskan är, i varje fall, att det ska kunna märkas att det just är en Mustang i instrumenteringen, inte vilken Volvo eller BMW som helst.
  5. Var på Holmbergs och fick värdena kollade. De var perfekta. Jag hade ändrat lite på tändningen och tomgången. Sen vet jag inte vad de gjorde. De bytte inget iaf eller eller ändrade nån inställning. Intrycket av Holmbergs är lite svårt att säga något om. Man lämnar nycklarna i disken, trevligt bemötande, och sen hämtade efter en dryg timme. Pratade aldrig med den som gjorde jobbet. Men mätningen blev utförd, och jag fick med mig värdena. Lite dyrt; drygt 800 kr. Några dagar senare hade jag en ombesiktning av bilen som väntade, och värdena var fortfarande perfekta. Så jag är nöjd!
  6. Jo, faktiskt. Det kan det vara... Jag vet inte när jag bytte senast. De skulle kunna vara mer än sex år. Så jag tar med det i verktygslådan... Tack!
  7. Tack för tipset!! Jag ska åka dit på måndag och kolla lite avgasvärden. Så får vi se om de tycker sånt är kul! CO är lite för högt, men jag ska göra det jag kan först och sedan åker jag dit och mäter, så får vi se. Och ja, E85, vill jag försöka klara mig utan...
  8. Har någon förslag på en bra verkstad för mustanger i Örebro med omnejd? Oljebyte och sån't har gått bra på ett par olika verkstäder, men det skulle vara roligt att veta om det är någon som är lite mer intresserad av just Mustang. Bosse bil i Åsbro bytte länkarmar med den äran, men det är lite långt att åka från Örebro. Min Mustang är en GT från 2008. / Per K
  9. Vapor

    Höst 2017

    Mustang GT 2008, Vapor Silver Metallic.
×
×
  • Create New...