bulan March 14, 2009 Report March 14, 2009 Ska montera en Grants ratt eftersom original ratt är helt slut och måste renoveras så nu hamnar den på hyllan.Signalhorn och varningsblinkers funkar inte så jag ska kolla upp detta samtidigt. Jag hade lite mera detaljerade elscheman tidigare men förlagt dem på jobb eller garage ( 5mil bort) så jag provar med er.Har någon ett mera detaljerat schema över detta. Det ser ut som om "tutan" är en strömbrytare på + och att man inte jordar i rattstången när man tutar? Ser däremot inte vilken färg kablarna har. Varningsblinkers känns mera som ett mekaniskt fel inne i brytaren då den känns märklig och vill fastna när man trycker in den och då funkar den inte heller. Är det svårt att hitta delar till denna?Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Citera
pools March 14, 2009 Report March 14, 2009 Hej!Här är schemat för 69:an (för det är väl en 69:a du har)http://www.themustangshop.com/69MUST.ZIPVad gäller varningsblinkers så måste du nog byta hela omkopplaren förblinkers. Finns hos alla leverantörer. T.ex.: http://www.sven-ullman.com/Mvh.pools Citera
bulan March 14, 2009 Author Report March 14, 2009 Tack! Ja jag tror brytaren är paj. Hade loss ratten idag och provade mäta med multimeter och det blir nog till att byta.Mvh. Mats Citera
bosewallius March 14, 2009 Report March 14, 2009 Har du kollat varningsblinkersrelaet. Eftersom Sverige inte godkandevarningsblinkers pa Mustanger sa fick man antigen forstora knappen eller ta bort relaet. Jag tog bort relaet nar jag reg-besiktigade min 67:a 1977.Bilprovningskillen fragade vad jag gjort eftersom knappen var intakt.Jag sade att jag tagit bort relaet varvid han sade att det kan du satta tillbaks igen. Visst, sade jag men det kan jag gora med en knapp ocksavarvid han godkande bilen.Mvh Bosse Citera
bulan March 15, 2009 Author Report March 15, 2009 Jag är osäker. När jag reg. besiktigade var det aldrig någon som frågade. Märkte nu bara att den inte funkade. Ska göra första kontrollbes. nu i vår. Sitter reläet undet instrumentpanelen? Måste den funka på en 69:a?Vore också intressant att veta hur sockeln till reläet ser ur för när jag hade loss dashen och instrumenten hittade jag en typ av sockel under instr. panelen som har 12V hela tiden även utan att tändningslåset är på ON på vilket väl borde kunna stämma in. Mvh. Mats CMC 2089 Citera
Tony.S CMC 2246 March 15, 2009 Report March 15, 2009 Måste man ha varingsblinkers på en gammal bil vid bes Citera
pools March 15, 2009 Report March 15, 2009 Jag har besigtigat min Musse 5 ggr. utan att någon frågat efter varningsblinkers.Så förmodligen behövs det inte på en 69:a heller. Mvh.pools Citera
TheCougarman March 15, 2009 Report March 15, 2009 Har haft min bil i 20 år och dom har aldrig kollat att den funkar. Nån smart tidigare ägare har sågat av plastknoppen och jag har inte brytt mej att fixa den. Det är så sällan varningsblinkers behövs på en Cougar Citera
pools March 15, 2009 Report March 15, 2009 Lika sällan på en Musse! Cougarn är ju bara en variant av Mustangen.Samma chassi, annan kaross. Men den är snygg den ocskå, det är ju en Ford. Mvh.pools Citera
Nenne March 15, 2009 Report March 15, 2009 Tyvärr har jag behövt använda mina varningsblinkers, den s@*%ns elektriska helv&¤#es j#¤vla bränslepumpen behagade lägga av mitt för Linköpings järnvägsstation en eftermiddag för två år sedan. Tur att det var två filer. Citera
pools March 15, 2009 Report March 15, 2009 Tyvärr har jag behövt använda mina varningsblinkers, den s@*%ns elektriska helv&¤#es j#¤vla bränslepumpen behagade lägga av mitt för Linköpings järnvägsstation en eftermiddag för två år sedan. Tur att det var två filer. Men vilket språk, Nenne? Vad har flugit i dej? Du som brukar va så välspråkig. Men om det djävlas så är det väl OK. Blev själv stående under en viadukten sommar när det var varmt som s@tan. Ånglås. Försökte kyla ner insugetmed den enda vätska jag hade i bilen, Coca Cola. Blev inge bra kan jag säga.Det brände fast, så jag fick ett j@vla jobb med att rengöra. Det blevsom karamelliserat. Om ni förstår vad jag menar. Och igen varningsblinkershade jag, så varningstriangeln fick brukas för första gången med Mussen.Oj, nu har jag visst svurit själv flera gånger, så Nenne, du är förlåten. Ha're,pools Citera
Nenne March 15, 2009 Report March 15, 2009 Ber om ursäkt för mitt kraftfulla ordval, har tvättat tangentbordet med tvål och vatten så att risken för att det ska upprepas minimeras. Citera
pools March 15, 2009 Report March 15, 2009 Ber om ursäkt för mitt kraftfulla ordval, har tvättat tangentbordet med tvål och vatten så att risken för att det ska upprepas minimeras. Då kanske man har chansen att leverera ett nytt tangentbord då? För ditttvättade funkar väl inte så bra nu, eller? Säg bara till vilket du vill ha såskickar jag ett. Citera
Nenne March 15, 2009 Report March 15, 2009 Det var en kille på jobbet, 20+ år sedan, som fick rådet att använda lite tvål och vatten på tangentbordet. Han insåg inte att datakillarna menade en fuktad trasa utan ställde si vid diskbänken och spolade på för glatta livet. Citera
pools March 15, 2009 Report March 15, 2009 Så då gjorde du likadant? Nä, nu spårar vi ur ämnet något... Citera
Draken June 2, 2009 Report June 2, 2009 Hur ska kablarna vara dragna till tutan i ratten?Har signalknappen på askoppen och det vill jag ju inte ha Vart sitter varningsblinkers relät? Citera
Draken May 26, 2010 Report May 26, 2010 Hur ska kablarna vara dragna till tutan i ratten?Har signalknappen på askoppen och det vill jag ju inte ha Vart sitter varningsblinkers relät?Någon som vet angående tutan Citera
Ronnie S May 27, 2010 Report May 27, 2010 Kablarna till tutan går upp genom rattstångsröret, ihop med kablarna till blinkerskontakten. Under ratten är de kopplade till två fjädrande stift (som sitter i blinkerskontakten, även fast det inte har något med blinkersen att göra). Stiften har i andra änden kontakt med släpringarna i ratten. Citera
Draken May 27, 2010 Report May 27, 2010 Kablarna till tutan går upp genom rattstångsröret, ihop med kablarna till blinkerskontakten. Under ratten är de kopplade till två fjädrande stift (som sitter i blinkerskontakten, även fast det inte har något med blinkersen att göra). Stiften har i andra änden kontakt med släpringarna i ratten.Ok! Tack! Citera
Recommended Posts