Jump to content

Recommended Posts

:D Ska montera en Grants ratt eftersom original ratt är helt slut och måste renoveras så nu hamnar den på hyllan.

Signalhorn och varningsblinkers funkar inte så jag ska kolla upp detta samtidigt. Jag hade lite mera detaljerade elscheman tidigare men förlagt dem på jobb eller garage ( 5mil bort) så jag provar med er.

Har någon ett mera detaljerat schema över detta. Det ser ut som om "tutan" är en strömbrytare på + och att man inte jordar i rattstången när man tutar? Ser däremot inte vilken färg kablarna har. Varningsblinkers känns mera som ett mekaniskt fel inne i brytaren då den känns märklig och vill fastna när man trycker in den och då funkar den inte heller. Är det svårt att hitta delar till denna?

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089 :D

Har du kollat varningsblinkersrelaet. Eftersom Sverige inte godkande

varningsblinkers pa Mustanger sa fick man antigen forstora knappen eller ta bort relaet. Jag tog bort relaet nar jag reg-besiktigade min 67:a 1977.

Bilprovningskillen fragade vad jag gjort eftersom knappen var intakt.

Jag sade att jag tagit bort relaet varvid han sade att det kan du satta tillbaks igen. Visst, sade jag men det kan jag gora med en knapp ocksa

varvid han godkande bilen.

Mvh Bosse

:D Jag är osäker. När jag reg. besiktigade var det aldrig någon som frågade. Märkte nu bara att den inte funkade. Ska göra första kontrollbes. nu i vår. :D

Sitter reläet undet instrumentpanelen? Måste den funka på en 69:a?

Vore också intressant att veta hur sockeln till reläet ser ur för när jag hade loss dashen och instrumenten hittade jag en typ av sockel under instr. panelen som har 12V hela tiden även utan att tändningslåset är på ON på vilket väl borde kunna stämma in. :D

Mvh. Mats

:D CMC 2089

Jag har besigtigat min Musse 5 ggr. utan att någon frågat efter varningsblinkers.

Så förmodligen behövs det inte på en 69:a heller. :P

Mvh.

pools

Har haft min bil i 20 år och dom har aldrig kollat att den funkar. Nån smart tidigare ägare har sågat av plastknoppen och jag har inte brytt mej att fixa den. Det är så sällan varningsblinkers behövs på en Cougar :D

Lika sällan på en Musse! :P Cougarn är ju bara en variant av Mustangen.

Samma chassi, annan kaross. :D Men den är snygg den ocskå, det är ju en Ford. :D

Mvh.

pools

Tyvärr har jag behövt använda mina varningsblinkers, den s@*%ns elektriska helv&¤#es j#¤vla bränslepumpen behagade lägga av mitt för Linköpings järnvägsstation en eftermiddag för två år sedan. Tur att det var två filer.

Tyvärr har jag behövt använda mina varningsblinkers, den s@*%ns elektriska helv&¤#es j#¤vla bränslepumpen behagade lägga av mitt för Linköpings järnvägsstation en eftermiddag för två år sedan. Tur att det var två filer.
Men vilket språk, Nenne? Vad har flugit i dej? Du som brukar va så välspråkig. :oops:

Men om det djävlas så är det väl OK. Blev själv stående under en viadukt

en sommar när det var varmt som s@tan. Ånglås. Försökte kyla ner insuget

med den enda vätska jag hade i bilen, Coca Cola. Blev inge bra kan jag säga.

Det brände fast, så jag fick ett j@vla jobb med att rengöra. Det blev

som karamelliserat. Om ni förstår vad jag menar. Och igen varningsblinkers

hade jag, så varningstriangeln fick brukas för första gången med Mussen.

Oj, nu har jag visst svurit själv flera gånger, så Nenne, du är förlåten. :oops:

Ha're,

pools

Ber om ursäkt för mitt kraftfulla ordval, har tvättat tangentbordet med tvål och vatten så att risken för att det ska upprepas minimeras. :oops:

Ber om ursäkt för mitt kraftfulla ordval, har tvättat tangentbordet med tvål och vatten så att risken för att det ska upprepas minimeras. :oops:

Då kanske man har chansen att leverera ett nytt tangentbord då? För ditt

tvättade funkar väl inte så bra nu, eller? Säg bara till vilket du vill ha så

skickar jag ett. :D

Det var en kille på jobbet, 20+ år sedan, som fick rådet att använda lite tvål och vatten på tangentbordet. Han insåg inte att datakillarna menade en fuktad trasa utan ställde si vid diskbänken och spolade på för glatta livet. :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 11 months later...
Hur ska kablarna vara dragna till tutan i ratten?

Har signalknappen på askoppen och det vill jag ju inte ha :?

Vart sitter varningsblinkers relät?

Någon som vet angående tutan :roll:

Kablarna till tutan går upp genom rattstångsröret, ihop med kablarna till blinkerskontakten. Under ratten är de kopplade till två fjädrande stift (som sitter i blinkerskontakten, även fast det inte har något med blinkersen att göra). Stiften har i andra änden kontakt med släpringarna i ratten.

Kablarna till tutan går upp genom rattstångsröret, ihop med kablarna till blinkerskontakten. Under ratten är de kopplade till två fjädrande stift (som sitter i blinkerskontakten, även fast det inte har något med blinkersen att göra). Stiften har i andra änden kontakt med släpringarna i ratten.

Ok!

Tack!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...