MrTurbo_1645 April 9, 2009 Report April 9, 2009 Hittade en liten söt sak på Summit:http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=skuNågon som testat? Hade ju tänkt att bygga bakaxel nästa vinter så om man skulle "busa" lite med den jag har nu först...Någon som testat? Citera
MrTurbo_1645 April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Svänga är väl överskattat. 235 utan servo borgar ändå för vissa tendenser att undvika fickparkeringar. Drar man sönder drivaxlar kanske... Citera
Nenne April 10, 2009 Report April 10, 2009 Om de inte är starka nog så finns nog chansen.Fickparkering är nog minsta problemet, alla som kört en bil med AGA/ESAB-diff vet vad jag menar. Citera
MrTurbo_1645 April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Jo jag har med testat det där, fick t.o.m ofrivillig fulldiff på en fwd bil en gång. Det var "annorlunda"...Men ändå, det e ju nästan gratis... Citera
Janne Holm CMC1740 April 10, 2009 Report April 10, 2009 Varför slänga ut pengar på en sådan onödig grej då det bara är att dra fram svetsenkanske kan missförstås men kan nog inte rekomendera detta Citera
MrTurbo_1645 April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Varför slänga ut pengar på en sådan onödig grej då det bara är att dra fram svetsenSant iofs men $30 är ju billigt när man inte har pinne utan MIG.. Citera
CMC 1061 Berra April 10, 2009 Report April 10, 2009 Om det nu skulle gå sönder. Så kan det förstöra mer än det lilla innehållet. Det kan sluta med en helt ny axel istället. Så varför chansa på att ha lite roligt. Gör det rätt från början eller strunta i det. Det kan smaka för mycket. Berra Citera
MrTurbo_1645 April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Jag hoppas ju iofs bygga en annan axel, inte bråka med den jag har utan göra en annan och sedan "bara" byta. Självklart kan det gå sönder sådant där e ju som gjort för att göra sönder saker, men ingen här som verkligen TESTAT alltså? Citera
CMC 1061 Berra April 10, 2009 Report April 10, 2009 Den ända erfarenheten jag har. Det var på våran racing bil. Alltså dragrace. Där var den som kliptt och skuren för ändamålet. Men det blev tungrullat svårstyrt. Bilen hoppade genom kurvan upp för garaget. Sedan hade vi aga diff när vi körde på gatan. Men det rekomenderar jag inte till någon. Det var mycket som gick sönder på den galna tiden. Men man lärde sig något av allt. Ett utav det. Var att det kostar pengar att leka med sådant. När det gick sönder så sopade det som oftast med en massa annat.Berra Citera
MrTurbo_1645 April 10, 2009 Author Report April 10, 2009 Den ända erfarenheten jag har. Det var på våran racing bil. Alltså dragrace. Där var den som kliptt och skuren för ändamålet. Men det blev tungrullat svårstyrt. Bilen hoppade genom kurvan upp för garaget. Sedan hade vi aga diff när vi körde på gatan. Men det rekomenderar jag inte till någon. Det var mycket som gick sönder på den galna tiden. Men man lärde sig något av allt. Ett utav det. Var att det kostar pengar att leka med sådant. När det gick sönder så sopade det som oftast med en massa annat.BerraAahhh, så kallade "läropengar". Okej, då mitt främsta ändamål inte är rattlåsrace så bör man alltså stå över riskerna. Just det där med att fler saker går sönder är ju trots allt onödigt... Citera
Gresse April 13, 2009 Report April 13, 2009 Full spole är för dragracing.Mini spole tror jag är framtagen för dom som sladdar runt grus ovaler.Tror dom är för klena för asfalt.Men ska du bara testa å leka lite samt inte är så rädd för att köra sönder något. GO FOR IT!!Kul med folk som törs taja!! Gresse Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.