Jump to content

Recommended Posts

Vilket trams :!:

Den årliga tillväxten i virkesmassan i mina skogstillgångar binder mångfalt mera koldioxid än jag nånsin hinner släppa ut.

Men fariseerna vill ju göra alla skyldiga, så att dom kan förtjäna på folks skuldkänslor.

I alla tider har man kunnat köpa sej fri från dåligt samvete, så även nuförtiden genom utsläppsrätter.

Ja vilket jä..a fjant köpa sig fri det är så dumt så klockorna stannar,miljön blir väl inte bättre bara för att man har en Dollarbunt i fickan.

jag köpte då tycker det är bra att ge lite pengar till forskning om miljön

Precis. Kan väl helt ärligt säga att jag inge köpt ännu men överväger det av just den anledningen. Mitt samvete har inget med den saken att göra...

Om man nu betalar fordons skatten som är nu baserad på hur mycket CO2 som bilen släpper ut, får man billigare fordonskatt då om man köper utsläppsrätter?

Dock för äldre bilar som man inte betalar skatt för kan jag tänka mig att det kan kännas rätt för en del.

Tror dock att pengarna aldrig når så långt som till forskningen, de kommer administreras bort innan de når dit.

Bara båg och skojeri alltihop. I alla tider har man gjort folket skyldiga till nånting, sen har man sålt frälsning mot en avgift. Redan innan Luther spikade upp sina teser, kunde man köpa sej en plats i himlen. Dåförtiden var det Rom som taxerade.

Gemene man betalar redan tillräckligt fiskala miljö-, eko- och vete fan -avgifter.

För min del må miljöklovnerna tigga sina pengar ur statens budget, om dom vill leka världsfrälsare. Dom behöver inte åka arbetsresorna i en SUV på min bekostnad.

Men det är ju fritt för var och en att spendera sina pengar hur man vill.

Om man nu betalar fordons skatten som är nu baserad på hur mycket CO2 som bilen släpper ut, får man billigare fordonskatt då om man köper utsläppsrätter?

Dock för äldre bilar som man inte betalar skatt för kan jag tänka mig att det kan kännas rätt för en del.

Tror dock att pengarna aldrig når så långt som till forskningen, de kommer administreras bort innan de når dit.

Vi som har gammelbilar kör ju ändå skattefritt..

Vilket trams :!:

Den årliga tillväxten i virkesmassan i mina skogstillgångar binder mångfalt mera koldioxid än jag nånsin hinner släppa ut.

Men fariseerna vill ju göra alla skyldiga, så att dom kan förtjäna på folks skuldkänslor.

I alla tider har man kunnat köpa sej fri från dåligt samvete, så även nuförtiden genom utsläppsrätter.

PRECIS!

Jordens alla växter behöver koldioxid för att bilda syre. Och jordens alla växter

kan ta upp mycket mer koldioxid än vad som släpps ut. Men det kommer aldrig

fram. Dom forskare som säger det blir aldrig intervjuade, omskrivna eller ens

citerade. Men dom som påstår att världen håller på att gå under av allt koldioxid

som släpps ut, dom får extrapengar för att predika sin doktrin. Utan att nånsin

bli motsagda. Läs detta! :!::!:http://www.aftonbladet.se/debatt/article317098.ab

Och som någon sagt; Varför tänka själv när man tycka som alla andra.

Mvh.

pools

Ja, men koldioxid känner alla till, så det är lätt att babbla på om just detta.

Faktum är, att koldioxid är en "mild" växthusgas, och växterna använder det som byggmateria.

T.ex. metan (som bildas/frigörs då lämplig materia bryts ned, ruttnar) är en mångfalt större bov i ekvationen.

Miljöklovnerna vill att man inte skall bränna ved, för att det frigör koldioxid- heter det. Samtidigt glömmer man tala om, att då veden ruttnar i skogen frigörs EXAKT samma mängd koldioxid ur 1 kubikmeter ved som vid förbränning. Är det då bättre att man utvinner energi ur veden, eller är det bättre att man låter den ruttna i skogen? Ja-ja partikelutsläpp- dessa kan man filtrera bort nuförtiden.

Ack heliga enfald- och folk går på det, och köper utsläppsrättigheter.

Det märkliga är, att man kollektivt varit mottaglig för ipcc's propaganda, och idiotförklarat forskare och vetenskapsmän som hållbart kunnat smula sönder deras påståenden bit för bit.

Man håller på och pular med småsaker, medan man borde ta i med större handskar, det börjar bli bråttom att få läget under kontroll.

Den globala medeltemperaturen har sjunkit under de 5 senaste åren-

varsågoda- bevisa motsatsen i detta påstående.

Det finns en hel del annan idioti också, men cmc forum är fel plats att ta upp detta på.