Simon G April 19, 2009 Report April 19, 2009 Jag har två problem med Mussen nu såhär i vårpremiärstider...1. Jag har råkat ut för fenomenet "rost" på huven, jag har små bublor på framkanten av huven, vad gör man åt detta? Se bild.2. Jag har ibland dubbel hastighet på höger blinkers. Den börjar med tre-fyra normala blinkningar och sen blir det dubbel fart. Detta gäller konstigt nog bara höger sida och bara ibland. När det inträffar blinkar alla lampor som ska blinka. Jag har själv gjort konverteringen till EU-lampor fram och bak, men körde hela förra säsongen utan problem. Citera
Henrik77 April 19, 2009 Report April 19, 2009 Tydligen är det så att ford gjort en blunder när dom gjorde bla huvarna till mustang och fick stålpartiklar innanför färgen.http://corporateportal.ppg.com/NR/rdonl ... 062515.pdfAntar att blästring + omlackering är enda sättet att fixa det på. Citera
CMC 1061 Berra April 19, 2009 Report April 19, 2009 Bäst att ta itu med direkt. Inte bra att vänta. Rosten käkar fort på sådanna ställen. Blästra och lacka om. Berra Citera
Corvette April 20, 2009 Report April 20, 2009 gjore iordning min huv i helgen inte kul när aluminium börjar oxidera... Citera
Simon G April 20, 2009 Author Report April 20, 2009 gjore iordning min huv i helgen inte kul när aluminium börjar oxidera... Hur gjorde du? Känns lite tveksamt o slipa ner o lacka själv... Citera
Jan Erik CMC 97 April 20, 2009 Report April 20, 2009 Ditt problem med att det blinkar fort är glapp vid motstånden till dina konverterade bakljus. /Jan Citera
Simon G April 21, 2009 Author Report April 21, 2009 Ditt problem med att det blinkar fort är glapp vid motstånden till dina konverterade bakljus. /JanVilket motstånd menar du? Det satt ett motstånd på lyktorna när jag köpte dem, men de klipptes bort enligt Grufmans anvisning... Nu verkar det för övrigt fungera, utan åtgärd! Citera
HD-Man April 27, 2009 Report April 27, 2009 har haft samma problem med min i mitt fall så var det "obalans" mellan drivstegen dvs jag hade lagt ena sidoblinket på främre stammen o andra på bakre= tokblink i bland och normalt sedan...numera inga problem Citera
Simon G April 28, 2009 Author Report April 28, 2009 har haft samma problem med min i mitt fall så var det "obalans" mellan drivstegen dvs jag hade lagt ena sidoblinket på främre stammen o andra på bakre= tokblink i bland och normalt sedan...numera inga problemHur menar du? Hade du kopplat en sida på bakblinkers och en på framblinkersen?Är det på detta viset, så beror mitt fel inte på detta har själv kopplat och vet att jag inte gjort så. Det har ju fungerat i ca ett år utan dessa symptom. Citera
Recommended Posts