Jump to content

Två Problem....


Simon G

Recommended Posts

Jag har två problem med Mussen nu såhär i vårpremiärstider...

1. Jag har råkat ut för fenomenet "rost" på huven, jag har små bublor på framkanten av huven, vad gör man åt detta? Se bild.

2. Jag har ibland dubbel hastighet på höger blinkers. Den börjar med tre-fyra normala blinkningar och sen blir det dubbel fart. Detta gäller konstigt nog bara höger sida och bara ibland. När det inträffar blinkar alla lampor som ska blinka. Jag har själv gjort konverteringen till EU-lampor fram och bak, men körde hela förra säsongen utan problem.

IMG_5346.jpg

IMG_5348.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ditt problem med att det blinkar fort är glapp vid motstånden till dina konverterade bakljus. /Jan

Vilket motstånd menar du? Det satt ett motstånd på lyktorna när jag köpte dem, men de klipptes bort enligt Grufmans anvisning...

Nu verkar det för övrigt fungera, utan åtgärd! :shock:

Link to comment
Share on other sites

har haft samma problem med min i mitt fall så var det "obalans" mellan drivstegen dvs jag hade lagt ena sidoblinket på främre stammen o andra på bakre= tokblink i bland och normalt sedan...

numera inga problem

Link to comment
Share on other sites

har haft samma problem med min i mitt fall så var det "obalans" mellan drivstegen dvs jag hade lagt ena sidoblinket på främre stammen o andra på bakre= tokblink i bland och normalt sedan...

numera inga problem

Hur menar du? Hade du kopplat en sida på bakblinkers och en på framblinkersen?

Är det på detta viset, så beror mitt fel inte på detta har själv kopplat och vet att jag inte gjort så. Det har ju fungerat i ca ett år utan dessa symptom. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...