Jump to content

Recommended Posts

Shit, vad jag längtar tillbaka....

Historic racing är bara så roligt, måste nog köpa en tävlingsbil snart igen..

Och sen dra iväg till Nordschleife...

Banvarvet under 500 sek, sen 450 sek, sen..... :--:--

Shit, vad jag längtar tillbaka....

Historic racing är bara så roligt, måste nog köpa en tävlingsbil snart igen..

Och sen dra iväg till Nordschleife...

Banvarvet under 500 sek, sen 450 sek, sen..... :--:--

OT varning, men men..

NS är en dröm som ska uppfyllas, i vilken bil återstår att se. Realistiskt sett vore en Porsche 968 eller en M3 lagom, men någonstans i mitt inre gror en galen ide om en lagom preppad fastback 65-70 eller en BMW 1800Ti eller kanske en 3,0S :twisted:

En mustang med en lagom preppad ( gärna insprutning) 302:a och 5-vx låda, växlad för en toppfart runt 220-230. Framvagn från någon leverantör typ TCP, kuggstång till styret ( ej servo), bakvagn från 05 mustang, inte för låg markfrigång. Burbåge, men inredning kvar, lättad inom rimliga gränser ( 1300 kg borde gå ). Lagom stora bromsar med bra kylning. Lätta fälgar med R-däck.

Byggd med låg vikt och driftsäkerhet som måtto, lite av ett minimalistiskt tänk, det som inte finns kan inte krångla ;)

Shit, vad jag längtar tillbaka....

Historic racing är bara så roligt, måste nog köpa en tävlingsbil snart igen..

Och sen dra iväg till Nordschleife...

Banvarvet under 500 sek, sen 450 sek, sen..... :--:--

OT varning, men men..

NS är en dröm som ska uppfyllas, i vilken bil återstår att se. Realistiskt sett vore en Porsche 968 eller en M3 lagom, men någonstans i mitt inre gror en galen ide om en lagom preppad fastback 65-70 eller en BMW 1800Ti eller kanske en 3,0S :twisted:

En mustang med en lagom preppad ( gärna insprutning) 302:a och 5-vx låda, växlad för en toppfart runt 220-230. Framvagn från någon leverantör typ TCP, kuggstång till styret ( ej servo), bakvagn från 05 mustang, inte för låg markfrigång. Burbåge, men inredning kvar, lättad inom rimliga gränser ( 1300 kg borde gå ). Lagom stora bromsar med bra kylning. Lätta fälgar med R-däck.

Byggd med låg vikt och driftsäkerhet som måtto, lite av ett minimalistiskt tänk, det som inte finns kan inte krångla ;)[/quote:2v11myc2]

min vägde 1260kg: Innan alu toppar alu insug o.s.v...........

Jag har också rejsat på Hockenheim :D

På en av bilderna i tidigare inlägg så cyklar vi på den gamla bandelen som dom nu återställer till naturen igen,syns på bilden från Google earth,som tydligen inte är uppdaterat,tror det var -02 dom invigde "nya" banan.

Kan värmt rekomendera at åka till silverstone på detta http://www.silverstone.co.uk/php/rm_classical.html

Var där 2006 och måste säga att det är en mycket trevlig historisk tävling!!

Annars finns ju alltid den i mitt tycke fräckaste tävlingen bland det historiska på Spa var där och skruvade Hundkoja som vi även gjorde på silverstone!!

Men 6timmars rejset på kvällen på SPA finns inte mycket som slår ska försöka ladda upp lite bilder från det om någon är intreserad av det??

Åk på detta om ni har tillfälle de är så fräckt

http://www.roadbook.be/spasixhours/en/index.html

OT varning, men men..

NS är en dröm som ska uppfyllas, i vilken bil återstår att se. Realistiskt sett vore en Porsche 968 eller en M3 lagom, men någonstans i mitt inre gror en galen ide om en lagom preppad fastback 65-70 eller en BMW 1800Ti eller kanske en 3,0S :twisted:

Du vill ha en motor med så mycket VRID, att ballen kläms upp under hakan vid gaspådrag, då kommer du bäst ut ur böjarna (det finns tillräckligt av den varan på banan). Snegla på överladdade sexor eller alu-åttor med brett register.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...