Freddie86 April 28, 2009 Report April 28, 2009 Har ingen färgkod till min musse och undrar om det är någon som vet vad det kan vara för färg? Själv gissar jag på Sauterne Gold eller lime gold. Vad tror ni? Och sen var kan jag isåfall beställa lite färg? Typ lackstift eller spray.Bifogar en bild Citera
Jonasm April 28, 2009 Report April 28, 2009 Åk till en lackerare så kan han/hon "lysa" så ser han/hon vad de är för färg. (tror de heter lysa )För de kan vara vilken färgkulör som helst.. som är guld Citera
Nenne April 28, 2009 Report April 28, 2009 Har ingen färgkod till min musse och undrar om det är någon som vet vad det kan vara för färg? Själv gissar jag på Sauterne Gold eller lime gold. Vad tror ni? Och sen var kan jag isåfall beställa lite färg? Typ lackstift eller spray.Bifogar en bildOmöjligt att säga säkert från ett foto som skiftar i så många nyanser, men ska jag gissa så ligger nog Sauterne Gold bäst till.Sitter inte "Warranty" plåten kvar på förardörren ? Där ska ju färgkoden finnas. I för Lime Gold Metallic och Z för Sauterne Gold Metallic. Citera
Freddie86 April 29, 2009 Author Report April 29, 2009 Grejjen är den att jag är lååångt ifrån bilen.. och skulle då vilja ha färg färdigt när jag "åker till bilen".Det är inte originalfärgen som var mörkgrön. Utan den är lackerad i en annan mustangfärg som säljaren sa.Tycker också att det liknar sauterne gold mest.Men då kommer jag till nästa problem. När jag anger koden till en lackfirma så får dom inte fram någonting eftersom koden är efter det amerikanska färgsystemet? Citera
Dr Frelin April 29, 2009 Report April 29, 2009 Sätter min slant på Sauterne Gold även om det är svårt att se på bild som sagt! Citera
johnkevin April 30, 2009 Report April 30, 2009 Om du vill ha Sauterne Gold ska du vända dig till Olsson & Ekberg i Osby. De är grossister på PPG och har det exakta receptet. När jag lackade min bil köpte jag en halvliter av fem olika färgfbrikat - det var bara PPG som stämde.Olsson & Ekberg (0479-165 65) har recept på flera Mustang-kulörer annars så skaffar de. De lämnar även recept till din lokala PPG-handlare så slipper du frakten från Skåne. Citera
Freddie86 April 30, 2009 Author Report April 30, 2009 Om du vill ha Sauterne Gold ska du vända dig till Olsson & Ekberg i Osby. De är grossister på PPG och har det exakta receptet. När jag lackade min bil köpte jag en halvliter av fem olika färgfbrikat - det var bara PPG som stämde.Olsson & Ekberg (0479-165 65) har recept på flera Mustang-kulörer annars så skaffar de. De lämnar även recept till din lokala PPG-handlare så slipper du frakten från Skåne.Kanonbra! Ska ringa dit och höra! Citera
Recommended Posts