mike85 May 3, 2009 Report May 3, 2009 Hej!Har tänkt att byta luftfiltret men det finns ju hur många olika modeller å fabrikat som hellst.Någon som kan ge mig lite tipps?Mvh Citera
*Micke* May 3, 2009 Report May 3, 2009 Bra och billigt och snyggt "JLT" http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=16839http://www.jlttruecoldair.com/ZenCart/index.php//Micke. Citera
mike85 May 3, 2009 Author Report May 3, 2009 Bra och billigt och snyggt "JLT" http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=16839http://www.jlttruecoldair.com/ZenCart/index.php//Micke.Tack Micke!!Finns det att få tag på här hemma i sverige?? Citera
aahrling May 3, 2009 Report May 3, 2009 Jag har funderat på en paketlösning från Bamachips...http://www.bamachips.com/store/index.php?main_page=index&cPath=18_4_10_32&zenid=9d00e309183cc08deb01440260434e29 Citera
*Micke* May 3, 2009 Report May 3, 2009 La min beställning hos Bamachips först men dom skickar inte till Sverige .Så då beställde jag direkt av JLT. tog en vecka sen plingade Posten på dörren. 2800kr inkl frakt...http://www.jlttruecoldair.com/ZenCart/index.phpMen jag har en Tune från Bamachips.//Micke. Citera
Chili May 3, 2009 Report May 3, 2009 Jag är toknöjd med mitt CAI från Ford Racing, framförallt tycker jag det ser supersnyggt ut. Valde att använda deras ProCal II tuner också (mest av säkerhetsskäl då den inte ger optimal prestanda men fullt tillräckligt för mig, förutom bättre effekt har jag fått minskad bränsleförbrukning..) Citera
mike85 May 3, 2009 Author Report May 3, 2009 Tack alla för alla tipps!!Vad tror/tycker ni om dessa??Roush Cold Air KitKräver ingen omprogrammering i standardutförande. Löstagbar 'Modular Venturi Tube' för extra luftflöde och max effekt, kräver då omprogrammering. Vi rekommenderar Predator U-7140/7145ellerSteeda High Velocity Cold Air Kit + Hi Flow inlet tubeOBS! 90 mm MAF vilket kräver programmering med Diablo Predator.Å en fråga till:e de vårt dessa 3-5000 spännen?? Citera
mike85 May 6, 2009 Author Report May 6, 2009 Ingen som ville tycka till om de två alternativen jag angav?? Citera
andreas-cmc 1562 May 7, 2009 Report May 7, 2009 Att byta luftfilter kräver ALLTID en tune i bilen.Det finns ett par olika som är bra, JLT, K&N, Steeda.Och tillsammans med det ska man köra på en SCT X3 med custom tune inkl fria, framtida custom tunes från No Fear! Citera
mill May 7, 2009 Report May 7, 2009 Å en fråga till:e de vårt dessa 3-5000 spännen??Jag tycker personligen inte det. Möjligtvis xcal3+tune för att få rappare låda och minskad bränsleförbrukning, men CAI är mer eller mindre bara ögongodis och i mitt tycke bortkastade pengar. Jag hade lagt dem på en resa ist. Citera
d.nilsson May 7, 2009 Report May 7, 2009 Jag tycker nog att Roush CAI är snyggast. Men är inte så haj på det där med tuners och kan inte hitta någon som kan tuna deras. För som jag förstått är det väl förinlagda parametrar för varje "kit" som instaleras. Eller? Citera
Chili May 7, 2009 Report May 7, 2009 "Most Bang for the Bucks"?????Skulle tro att det är att ändra utväxling i bakaxeln, då får du prestanda direkt!!!!Ang CAI eller inte så beror det ju på vad du har tänkt ha i andra änden? Ökar du luftinförseln så bör du även se till att du ökar luftflötet ut från motorn. Jag skulle rekommendera ett kit som kräver en omprogramering, i annat fall är det nog mest ögongodis......Hursom effekt eller ej, Det ser jävligt cool ut met ett öppet CAI Citera
Royen May 8, 2009 Report May 8, 2009 Speciellt bilar med auto låda märks det skillnad med CAI+tune, manuell inte lika mycket. Men för priset så är CAI+tune det du får mest prestanda för.att köpa enbart CAI gör ingen nytta alls, faktum med att du till och med kan få motor lampan att tändas. Datorn kan känna av att du får för mycket luft i blandningen och varnar då. Jag körde in min original tune när jag hade mitt Steeda CAI kit på vilket gjorde att motorlampan tändes, jag hadae 25% för mycket luft jämfört med bensin enlligt datorn, körde sedan in min mjukvara från www.brenspeed.com och lampan slocknade. Tror inte det är något problem med att köpa ett roush och be om en tune från brenspeed t.ex maila dom och fråga för säkerhets skull. Citera
andreas-cmc 1562 May 11, 2009 Report May 11, 2009 SCT X3, CAI, headers och axle back. Då känner du och hör stor skillnad. Mycket vanligt förekommande combo hos mina kunder och alla är extremt nöjda över hur mycket mer prestanda det blir med så pass lite mods.Mycket ligger i tunen! Citera
mike85 May 12, 2009 Author Report May 12, 2009 Tack alla för svar och tycke.De e kanske lika bra att köpa kompressor direkt om man vill ha en snabbare GT.F..A!!att man aldrig blir nöjd!! Citera
Pernolf cmc 558 May 12, 2009 Report May 12, 2009 Jag skulle kört den vanliga uppgraderingen, ex den som andreas föreslår.sen uppgradera chassit så du får bättre väghållning, det är ju först då man får glädje av sina hk. Citera
mike85 May 12, 2009 Author Report May 12, 2009 Jag skulle kört den vanliga uppgraderingen, ex den som andreas föreslår.sen uppgradera chassit så du får bättre väghållning, det är ju först då man får glädje av sina hk.Ja kanske de.Är lite kluven då alla har olika uppfatningar om det är värt det eller inte.De värkar ju nästan som det gör mer "nytta" i automatlåda vilket jag inte har . men uppgradera chassit har du rätt i och även bromsar kanske! Citera
Pernolf cmc 558 May 12, 2009 Report May 12, 2009 Om du skaffar Steeda/Borla/FR axle-back, och monterar dit ett CAI och kör in en tune så kommer du känna skillnad, och förhållandevis billiga hästar. Citera
mike85 May 12, 2009 Author Report May 12, 2009 Om du skaffar Steeda/Borla/FR axle-back, och monterar dit ett CAI och kör in en tune så kommer du känna skillnad, och förhållandevis billiga hästar.Okej.Nu har jag SLP eller igentligen ett hemmabygge men är väldigt nöjd med ljudet.Skulle det då räcka med CAI och tunen eller krävs det någon av de axle-back du angav??Hur många "riktiga" hästar ger det ungefär??Mvh. Citera
Pierre h December 10, 2009 Report December 10, 2009 Har också beställt ett jlt filter från http://www.jlttruecoldair.com/ZenCart/index.phpDet kostade 2380 Kr med frakt och tull hem till dörren skall bli kul att testa det. Citera
mike85 December 10, 2009 Author Report December 10, 2009 Båda dessa ser ju bra ut utsendemässigt.Jag är inne på steeda!!!Hoppas jag hinner får i de innan våren.Ni kan väl återkomma med vad ni tycker om era.. Citera
SakariV8 December 10, 2009 Report December 10, 2009 Älskar utseendet Ford Racing CAI, har beställt ett kit till mig själv som ska visst komma innan årskiftet. Ska bli spännande Dock är det med SCT X3 Power Flash (För dess inställnings-möjligheter) Citera
*Micke* December 11, 2009 Report December 11, 2009 Vill man ha ett som ger mest effect...så är det JLT eller C&L som gäller //Micke Citera
mike85 December 11, 2009 Author Report December 11, 2009 Vill man ha ett som ger mest effect...så är det JLT eller C&L som gäller //MickeVad e de "bästa" stället att få tag på något av dom här hemma?? Citera
Recommended Posts