Jump to content

Vilket luftfilter?


mike85

Recommended Posts

Jag är toknöjd med mitt CAI från Ford Racing, framförallt tycker jag det ser supersnyggt ut. Valde att använda deras ProCal II tuner också (mest av säkerhetsskäl då den inte ger optimal prestanda men fullt tillräckligt för mig, förutom bättre effekt har jag fått minskad bränsleförbrukning..)

S1051143.JPG

S1051145.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tack alla för alla tipps!!

Vad tror/tycker ni om dessa??

Roush Cold Air Kit

Kräver ingen omprogrammering i standardutförande. Löstagbar 'Modular Venturi Tube' för extra luftflöde och max effekt, kräver då omprogrammering. Vi rekommenderar Predator U-7140/7145

eller

Steeda High Velocity Cold Air Kit + Hi Flow inlet tube

OBS! 90 mm MAF vilket kräver programmering med Diablo Predator.

Å en fråga till:e de vårt dessa 3-5000 spännen??

Link to comment
Share on other sites

Å en fråga till:e de vårt dessa 3-5000 spännen??

Jag tycker personligen inte det. Möjligtvis xcal3+tune för att få rappare låda och minskad bränsleförbrukning, men CAI är mer eller mindre bara ögongodis och i mitt tycke bortkastade pengar. Jag hade lagt dem på en resa ist.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker nog att Roush CAI är snyggast. Men är inte så haj på det där med tuners och kan inte hitta någon som kan tuna deras. För som jag förstått är det väl förinlagda parametrar för varje "kit" som instaleras. Eller?

Link to comment
Share on other sites

"Most Bang for the Bucks"?????

Skulle tro att det är att ändra utväxling i bakaxeln, då får du prestanda direkt!!!!

Ang CAI eller inte så beror det ju på vad du har tänkt ha i andra änden? Ökar du luftinförseln så bör du även se till att du ökar luftflötet ut från motorn. Jag skulle rekommendera ett kit som kräver en omprogramering, i annat fall är det nog mest ögongodis......

Hursom effekt eller ej, Det ser jävligt cool ut met ett öppet CAI :D:D

Link to comment
Share on other sites

Speciellt bilar med auto låda märks det skillnad med CAI+tune, manuell inte lika mycket. Men för priset så är CAI+tune det du får mest prestanda för.

att köpa enbart CAI gör ingen nytta alls, faktum med att du till och med kan få motor lampan att tändas. Datorn kan känna av att du får för mycket luft i blandningen och varnar då.

Jag körde in min original tune när jag hade mitt Steeda CAI kit på vilket gjorde att motorlampan tändes, jag hadae 25% för mycket luft jämfört med bensin enlligt datorn, körde sedan in min mjukvara från www.brenspeed.com och lampan slocknade.

Tror inte det är något problem med att köpa ett roush och be om en tune från brenspeed t.ex maila dom och fråga för säkerhets skull.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle kört den vanliga uppgraderingen, ex den som andreas föreslår.

sen uppgradera chassit så du får bättre väghållning, det är ju först då man får glädje av sina hk.

Ja kanske de.Är lite kluven då alla har olika uppfatningar om det är värt det eller inte.De värkar ju nästan som det gör mer "nytta" i automatlåda vilket jag inte har :? . men uppgradera chassit har du rätt i och även bromsar kanske!

Link to comment
Share on other sites

Om du skaffar Steeda/Borla/FR axle-back, och monterar dit ett CAI och kör in en tune så kommer du känna skillnad, och förhållandevis billiga hästar.

Okej.Nu har jag SLP eller igentligen ett hemmabygge :? men är väldigt nöjd med ljudet.

Skulle det då räcka med CAI och tunen eller krävs det någon av de axle-back du angav??

Hur många "riktiga" hästar ger det ungefär??

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...