Jump to content

Torkararmar ´69 HT??!!??!!


Janebrink

Recommended Posts

tillbringade en halvtimme i alla möjliga konstiga vinklar i garaget idag i jakt på den skrub som lossar torkararmarna... för att sedan upptäcka att det inte fanns någon... Men hur i hel___e gör man då??!! Fick en mindre variant av panikångest och var nära att ta till yxan för lite modern skulptering, men fick hejda mig i sista stund...

Någon som kan stilla min nyfikenhet och vrede? :twisted:

//A.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett genomgående hål nästan längst ner på torkararmen innan leden. Lyft upp torkaren så mycket som det går från rutan och stoppa in t.ex en tunn spik i detta hål rätt igenom torkar armen. När du släpper ner torkaren mot rutan så ska armen sitta lös och är bara att plocka bort!!

Link to comment
Share on other sites

hmmm... är du helt säker på detta? Kan inte påminna mig om att jag såg något hål igår när jag kollade... Men det är inte på själva axeln alltså, utan en bit innan? hmmm... mycket skumt det där... Märket på torkararmarna är tric...nånting...

men tack för tipset...ska testa iaf.

//Anders

Link to comment
Share on other sites

SÅ SOM DET BESKRIVS HÄR MED EN``SPIK´´ GÄLLER BARA 71 / 73 ÅRS MODELL. ANNARS HAR JAG FÖR MIG ATT DET SITTER ETT LITET `CLIPS´SOM MAN KAN FÖRSIKTIGT PETA UTÅT ( FRÅN AXELN ) SEDAN FÖRSIKTIGT VICKA LOSS ARMEN.

Link to comment
Share on other sites

okay...men jag hittar inget clips...d e d som e kruxet...hur skall detta clips vara utformat?! SKall armen gå lätt av efter clipset är borta? VIlket håll skall clipset dras åt?! Känner mig förvirrad...måste nog lägga mig ner en stund.. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hmm svårt att förklara.

--Vik upp armen

--Titta under själva infästningen där axeln går in

--Då ser du en liten plåtbit som du bänder ut från axeln

--Vippa samtidigt hela infästningen (du kan även använda ett typ stäm järn och bända med..obs! skydda isåfall lack/plåt med något annat typ plastbit)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...