grufman May 9, 2009 Report May 9, 2009 Slänger du in den i en lada, eller har du eget garage?Min andra fråga som också gärna kan besvaras här:Har bristen på vinterförvaringsplats gjort att du tvingats vänta med inköp av din entusiastbil?Frågan gäller egentligen bara er som bor i sthlm. Kom igen, ut med svaret nu Citera
bjope45 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Sally står i mitt garage. Frostvakt och byggfläkt för kalla dagar och en luftavfuktare från Mitsubishi gör mitt halvisolerade stall ganska ombonat.Skall bättra på isoleringen till nästa vinter.. /Björn Citera
RoTe May 9, 2009 Report May 9, 2009 Eftersom jag ju bor i hyresrätt måste jag ju hyra garage. Vi har två kallgarage där vi bor som Mussen står i på sommaren och på vintern står den i ett flerbils-varmgarage nåt hundratal meter bort. Det begränsar självklart antalet bilar jag vill ha. Hade jag haft hus med några garage hade jag säkerligen haft någon bil till... Citera
Lassemålare CMC 2071 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Min pålle står i enbils kall garage, men jag tar ut allt löst i bilenoch drar över ett dammskydd och stoppar in ett par fuktätare. Mitt garage är tursamt nog snustorrt, någon gång i månade tar jag ut den och varmkör den ordentligt ( om vädret tillåter). Det funkar bra då jag inte behöver meka med Sally hon bara går och går, har haft henne 2 1/2 år och förutom stöldskadorn har hon bara gått och gått och jag kör mycket. MVH Lasse. Citera
Roger P 2196 May 10, 2009 Report May 10, 2009 I ett rätt så tort kallgarage i brist på annat. Har en byggfläkt(smyger för den snåla ägaren av garaget) som jag sätter igång undernatten så det blir inte många minusgrader hur kallt det än är.Ska i vinter försöka hitta ett varmgarage man kan skruva i. Citera
lukito May 12, 2009 Report May 12, 2009 Min pärla står i kallgarage med andra bilar i med kondom på. Jag fick vänta med inköp ja. det finns ju NOLL garage i sthlm för en rimlig peng. Hade den i varmgarage till en villa förra vintern, men då jag bor i vallentuna och det garaget var i djursholm, begränsade det åktiden mkt... Citera
CMC 1061 Berra May 12, 2009 Report May 12, 2009 Jag håller mig till varm garage. Något annat finns inte i min värld.Berra Citera
ThomasFB May 12, 2009 Report May 12, 2009 Cuda, Roadrunner, M3 och CSI i uppvärmt men svalt, torrt garage @ +8 grader, Mustangen under arbete, så +14-15 grader. Bruksbilar står svalt. Citera
Chili May 13, 2009 Report May 13, 2009 Eget garage, står i garaget året runt med överdrag (används bara som ren entusiastbil) Citera
Lassemålare CMC 2071 May 13, 2009 Report May 13, 2009 Jo det är klart att den står i garage året runt, mendra över silvertältet varje gång man använt den, näää. Då måste man vara akrobat. MVH Lasse. Citera
MOS May 13, 2009 Report May 13, 2009 Eget garage. Troligen lite grundvärme. Torrboll. Överdrag.Så här kommer det att se ut:/M-O Citera
CMC 1061 Berra May 14, 2009 Report May 14, 2009 Ibland är man tvungen att använda silver garaget. Det beror vilka man har runt omkring sig. Som i mitt fall är man tvungen. Står med flera personer. Och alla är vi inte riktigt lika. Vissa tar hänsyn till andra andra gör det inte. Utan kör sitt eget rejs. Spelar väl ingen roll om jag målar lite nära grannens bil. sedan börjar man måla eller slipa. Kul överskangen näata gång man kommer ner. Oj bilen har bytt färg! Eller blivit suddig. rutorna är inte klara längre. Då är det rätt skönt med silver garage.Berra Citera
Lassemålare CMC 2071 May 14, 2009 Report May 14, 2009 Jo Berra du har helt rätt, men jag har enbilsgarag i längaså dom enda grannar jag har är dom vita väggarna. Men när det är dags för vintersömn då drar jag över silvertältet ochsäger sov så sött. MVH Lasse. Citera
camacho July 11, 2009 Report July 11, 2009 Köpte min i januari -09, rostskyddsbehandlad och med dubbade vinterdäck på alu-fälgar. Bytte till sommarskor i april.Kör varje dag, tvättar tre ggr i veckan o har bilen i garage.Så har jag gjort i alla år med mina bilar.Sån e jag... bra eller korkat...kommentarer... Citera
TOMMY G July 12, 2009 Report July 12, 2009 Min står och myser ensam i ett kaklat dubbel garage med luft-luft +18gr Citera
coke89 July 12, 2009 Report July 12, 2009 jag köpte mussen innan vinterförvaring fanns men när hösten började gå över till vinter så hyrde jag garage ut mot nacka där det blev mycket meck men sen vart det garagebygge på tomten.alltså i mitt fall kom bilen sedan garaget Citera
Gtttggg July 12, 2009 Report July 12, 2009 Jag hyr ett kallgarage. På vintern täcker jag över bilen och slänger in fuktslukare samt varmkör motorn regelbundet. Citera
INGENG December 9, 2009 Report December 9, 2009 VAD HAR NI HITTAT FÖR NATTMÖSSA SOM PASSAR , I 10-12 GR GARAGE , SKALL MEST FUNKA SOM DAMMSKYDD INGEMAR Citera
RoTe December 9, 2009 Report December 9, 2009 VAD HAR NI HITTAT FÖR NATTMÖSSA SOM PASSAR , I 10-12 GR GARAGE , SKALL MEST FUNKA SOM DAMMSKYDD INGEMAR Jag köpte ett universal modell största på Micro. Men det är exakt samma som biltema har. Jag tycker det funkar kanon att ha som dammskydd. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 9, 2009 Report December 9, 2009 Mitt skrot står i varmgarage 16+ utan överdrag, behövs inte inne,startas upp en gång i månaden och körs varm. Glöm inte det där med däcken, fyll upp däcken till runt 4kg så slipper ni s.k ståplattor, eller rulla bilen en bit fram eller bak någon gång i månaden. Glöm inte batteriet och ha ett par fönster öppna oavsett kall ellervarmförvaring, torrboll är bra, lägg gärna ut lite av gammladagstidningar i bagage dom har en jäkla förmåga att dra till sig fuckt, byt ut dessa någon gång ibland. Men som jag skrev i början så står den alltid i varmgarage ochstartklar, inget silvergarage det använder jag bara på semesterneller när Musse får stå ute vid mek med annan bil i garage. Citera
Daniel Strand December 10, 2009 Report December 10, 2009 Min står ensam i garage på 8-10grader med en luftfuktighet på 45-50% (avfuktare). Rullar bilen lite ibland för att den inte ska få allt för stor ståsula. Dessutom har jag en Ctek laddare stående på batteriet. Ctek rekommenderas starkt. En av de bästa laddarna på marknaden. Citera
Janne Holm CMC1740 December 10, 2009 Report December 10, 2009 Ser att du har ditt garagetak samt väggar klädda med sk "rysskivor" Jag skulle nog rekomendera dig att ta kontakt med ditt försäkringsbolag då de föreskriver att de ska vara klädda med gips p.g.av brandfaran, så du inte råkar ut för någon otrevlig överraskning om olyckan skulle vara framme Citera
Recommended Posts