Jump to content

Hur vinterförvarar du din entusiastbil?


Recommended Posts

Slänger du in den i en lada, eller har du eget garage?

Min andra fråga som också gärna kan besvaras här:

Har bristen på vinterförvaringsplats gjort att du tvingats vänta med inköp av din entusiastbil?

Frågan gäller egentligen bara er som bor i sthlm. Kom igen, ut med svaret nu

Link to comment
Share on other sites

Sally står i mitt garage. Frostvakt och byggfläkt för kalla dagar och en luftavfuktare från Mitsubishi gör mitt halvisolerade stall ganska ombonat.

Skall bättra på isoleringen till nästa vinter.. :D:D

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag ju bor i hyresrätt måste jag ju hyra garage. Vi har två kallgarage där vi bor som Mussen står i på sommaren och på vintern står den i ett flerbils-varmgarage nåt hundratal meter bort. Det begränsar självklart antalet bilar jag vill ha. Hade jag haft hus med några garage hade jag säkerligen haft någon bil till... :--

Link to comment
Share on other sites

Min pålle står i enbils kall garage, men jag tar ut allt löst i bilen

och drar över ett dammskydd och stoppar in ett par fuktätare. :P

Mitt garage är tursamt nog snustorrt, någon gång i månade tar jag ut den och varmkör den ordentligt ( om vädret tillåter). :P

Det funkar bra då jag inte behöver meka med Sally hon bara

går och går, har haft henne 2 1/2 år och förutom stöldskadorn har hon bara gått och gått och jag kör mycket. :P:P:P:P:P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

I ett rätt så tort kallgarage i brist på annat. Har en byggfläkt(smyger för den snåla ägaren av garaget) som jag sätter igång undernatten så det blir inte många minusgrader hur kallt det än är.

Ska i vinter försöka hitta ett varmgarage man kan skruva i.

Link to comment
Share on other sites

Min pärla står i kallgarage med andra bilar i med kondom på. Jag fick vänta med inköp ja. det finns ju NOLL garage i sthlm för en rimlig peng. Hade den i varmgarage till en villa förra vintern, men då jag bor i vallentuna och det garaget var i djursholm, begränsade det åktiden mkt...

Link to comment
Share on other sites

Ibland är man tvungen att använda silver garaget. Det beror vilka man har runt omkring sig. Som i mitt fall är man tvungen. Står med flera personer. Och alla är vi inte riktigt lika. Vissa tar hänsyn till andra andra gör det inte. Utan kör sitt eget rejs. Spelar väl ingen roll om jag målar lite nära grannens bil. sedan börjar man måla eller slipa. Kul överskangen näata gång man kommer ner. Oj bilen har bytt färg! Eller blivit suddig. rutorna är inte klara längre. Då är det rätt skönt med silver garage.

Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Köpte min i januari -09, rostskyddsbehandlad och med dubbade vinterdäck på alu-fälgar. Bytte till sommarskor i april.

Kör varje dag, tvättar tre ggr i veckan o har bilen i garage.

Så har jag gjort i alla år med mina bilar.

Sån e jag... bra eller korkat...kommentarer...

Link to comment
Share on other sites

jag köpte mussen innan vinterförvaring fanns men när hösten började gå över till vinter så hyrde jag garage ut mot nacka där det blev mycket meck men sen vart det garagebygge på tomten.

alltså i mitt fall kom bilen sedan garaget 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
VAD HAR NI HITTAT FÖR NATTMÖSSA SOM PASSAR :oops: , I 10-12 GR GARAGE :shh: , SKALL MEST FUNKA SOM DAMMSKYDD :twisted:

INGEMAR :yawn:

Jag köpte ett universal modell största på Micro. Men det är exakt samma som biltema har. Jag tycker det funkar kanon att ha som dammskydd.

vinterdvala1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mitt skrot står i varmgarage 16+ utan överdrag, behövs inte inne,

startas upp en gång i månaden och körs varm. 8)

Glöm inte det där med däcken, fyll upp däcken till runt 4kg så

slipper ni s.k ståplattor, eller rulla bilen en bit fram eller bak någon

gång i månaden. :think:

Glöm inte batteriet och ha ett par fönster öppna oavsett kall eller

varmförvaring, torrboll är bra, lägg gärna ut lite av gammla

dagstidningar i bagage dom har en jäkla förmåga att dra till sig

fuckt, byt ut dessa någon gång ibland. :thumbup:

Men som jag skrev i början så står den alltid i varmgarage och

startklar, inget silvergarage det använder jag bara på semestern

eller när Musse får stå ute vid mek med annan bil i garage. :shh:

Link to comment
Share on other sites

Min står ensam i garage på 8-10grader med en luftfuktighet på 45-50% (avfuktare). Rullar bilen lite ibland för att den inte ska få allt för stor ståsula. Dessutom har jag en Ctek laddare stående på batteriet. Ctek rekommenderas starkt. En av de bästa laddarna på marknaden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...