Jump to content

Recommended Posts

Tackar för svaret.Jag trodde att det var så jag kunde plockat dän en stång och provat på den andra lådan men det går smidigare att knappa på datorn än att skruva fram och tillbaka.

Då finns det med anda ord 92 mm främre yoke jag har letat men ej hittat någon kanske vet var man får tag på en sådan.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Hejsan! Är det någon som vet vart jag snabbt kan få tag i en yoke till min 68 med C4?

Har bytt till Automatlåda från manuell trepetad och vad jag kan förstå så är yoken från den manuella lite längre än den för C4, hade uppgifter på att jag skulle kunna använda samma yoke... har dock fått ihop grejerna utan problem med ett litet spel men jag brottas med ett missljud som kanske skulle kunna komma av att yoken "trycker på" men det är bara en gissning. Hur som helst så borde jag köra med rätt längd på yoke...

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset men dom hade också semesterstängt som alla andra... verkar svårt att få tag i en yoke "lite snabbt" i semestertider! :)

Är jag helt ute och cyklar om jag istället för att byta yoke flyttar fram motorn tex. 2cm som provisorisk lösning bara för att experimentera lite? Har justerbara Ron Morris motorfästen...

Link to comment
Share on other sites

du kan väl bara kolla hur långt den går in när du inte har den fast i bakaxeln. sen montera på den på axeln och se hur långt ut den går från lådan är den ca 2 cm längre ut då så är det inte yoken som spökar.

Link to comment
Share on other sites

du kan väl bara kolla hur långt den går in när du inte har den fast i bakaxeln. sen montera på den på axeln och se hur långt ut den går från lådan är den ca 2 cm längre ut då så är det inte yoken som spökar.

Ok, tack för tipset! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...