Jump to content

Featured Replies

comment_73656

Hej!

Är ännu en i mängden nykomlingar som efter många års suktande slutligen bestämt sig för att bli Mustang-ägare. Mitt huvudbry gäller prisläget på ett objekt jag kollat in.

Bilen är en -65 HT med 289:a och C4-låda

- importerad för ca5-6 år sedan

- en ägare i Sverige

- Omlackad vit i USA (original röd)

- Eftermonterat Pony-inredning i USA (dock lämnat röd instrumentbräda och mattor)

- Riktigt fin i motor och låda

- Lacken är hyfsad (finns begynnande små fläckar med rost vid bakskärmarnas kanter, lite i bagaget och några andra ställen)

- Motorrummet rätt skitigt och färgsläpp här och där

- Färgen på motorn i princip borta

- Saknar brickan i framdörren med koder (hittade ingen i motorrummet heller)

- Osäker på övrig dokumentation

- En del saker bytt (bussningar, stag, dämpare, förgasare, lister etc.)

Min känsla (efter att ha tittat på bilen och läst på lite här på forumet) är att priset borde ligga runt 125 tkr. Är jag rätt ute?

Det jag är lite fundersam över är avsaknaden av koder samt omlackningen. Borde väl inte direkt göra den varken dyrare eller mer lättsåld?

Tacksam för tips&råd.

/J

comment_73741

Det är VIN numret som ska vara stansat där dessutom ska en bricka med VIN nummret sitta på instrumentbrädans vänstra övre del så det kan läsas utifrån övrig info om färg utrustning m.m läses på dörrtaggen som oftast saknas om bilen blivit omlackerad. I motorutrymmet kan det finnas en plåtbricka som var avsedd för de som stod på banden och monterade

comment_73758

:D Du skriver objekt men inte om den är besiktigad efter importen eller om den endast är registreringsbesiktigad eller kanske inte ens ursprungskontrollerad. Hur som helst ska du inte köpa bilen utan riktig identitet. VIN-nr i rutan måste finnas men "dörrplåten" samt rapporter om hur bilen levererades från fabriken går att beställa från http://www.martiauto.com/. :D

Håller med Janne om att det lönar sig att leta upp en körbar besiktigad bil även om den inte är i superskick. Det är ALLTID mer att göra på ett objekt än man tror. Tycker att 120 000 låter alldeles för mycket men det är min personliga åsikt. Lycka till!

:D Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

comment_73812

Det är riktigt att det inte går att få en Martirapport på en 65:a, men om Du kan pussla ihop alla uppgifter, så går det att beställa en ny "dörrplåt".

http://www.martiauto.com/tags.cfm

Många bilar har fått nya dörrar under årens lopp och eftersom dörrplåten inte är särskilt viktig (det står till och med på den att den inte får användas i registreringssyfte i USA), saknas den nog på ganska många bilar. Det kan till och med vara helt fel uppgifter om man tagit en dörr från en annan bil.

TAGD-64.jpg

comment_73845

Chassinumret är i original stansat på innerskärmen, där skärmen har ett uttag, så det kan ju vara vad man använt.

(På senare modeller sitter skärmen monterad över detta nummer så det syns inte utan att skruva bort skärmen.)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...