Jump to content

kompressorhorn


lukito

Recommended Posts

Hej goda vänner!

i veckan rullade mina horn in från itaiien :D harma en fet bil ska den också tuta fett har jag kommit på! en arb. kamrat skaffade ett par grymma horn till sin hjullastare, och då dök idén upp i mitt huvud. såna ska jag ha på mussen!!!

det är en 25A säkring på hornet på våra bilar så reläer o sånt kunde jag skippa. men nu vart det lite provisoriskt ihopsatt och så då jag ska köra student på ons nästa vecka.

Tänkte sätta bakom grillen först, men det blev för snålt med plats, så det blir till att riva fronten och gömma bakom så bar hornen sticker upp så man ser dom lite diskret!

Måste lägga uppe film med ljudet, me jag kan säga att det är dovt 2 tonigt tågljud. helt grymt!!! man dör lite man tutar! hur kul om helst! :D

De drivs av 2 12V elkompressorer, små smidiga...helt grymt!

Ska lägga upp på youtube så ni får höra det!!!

11.jpg[br]

22.jpg[br]

33.jpg[br]

44.jpg[br]

55.jpg

Link to comment
Share on other sites

de här är i stål, känns riktigt gedigna på nåt sätt. 2kg st väger dom.

haha, ja nu måste jag släppa över alla vid övergångsställ, tuta och skratta när dom blir rädda!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Jag har också haft kompressorhorn förut. 3 st faktiskt på den tiden när man var *volvo 240 raggare*. Dessa horn kopplade jag till larmet och inte bara till tutan. Gissa om folk blev skrämda när man tryckte på paniklarmet till bilen på avstånd. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...