Jump to content

Recommended Posts

Några frågor om tomgång och aircondition. Vet inte om det är så det ska

vara, men jag frågor er andra iaf med samma bilar.

Jag har en GT -05 med manuell låda.

Står man på tomgång och slår på AC-n på AC knappen så står motorn

och "hoppar" upp från tomgång till 1000 rpm, och sen tillbaks till tomgång igen med jämna mellanrum. Typ som om AC-n slår av & till med jämna mellanrum.

Gör dom så eller?

Sen funderar jag på tomgången. När man kör och sen bromsar in för att

stanna, och då frikopplar, så går motorn ner på tomgång, men sen går den upp till ca 1000 rpm och sen ner på tomgång igen, så gör den ett par gånger innan den lägger sig på tomgångsvarvet. Så gör den ibland.

Hade borta spjällhuset för att kolla om det behövde rengöras, var bara lite sot som jag torkade bort.

Men jag tycker den vart mer känslig med tomgången som jag beskrivit efter rengöringen.

Men det kanske ska vara så? Gör era bilar likadant?

Mvh/Andreas

Men jag tycker den vart mer känslig med tomgången som jag beskrivit efter rengöringen.

Men det kanske ska vara så? Gör era bilar likadant?

Mvh/Andreas

Mappa om bilen om du har en sådan alternativt dra bort batteriet typ 30min. Sen ska det vara bra. Min uppförde sig ungefär lika. Men blev bra när jag på nytt la in min custom tune. Och därmed resetade "adaptive lerning" grunkan :)

Läste om detta på usa forumen.

Ja, jag funderar på att plocka av en batterikabel och på så vis reseta.

Mappa om, menar du med typ en predator som man mappar om själv med? Förresten, försvinner den mappen, som ligger inne i bilen nu, när man bryter strömmen?

Vad menar du med att reseta "adaptive lerning"?

Mvh/Andreas

Som jag skrev när jag rengjort spjällhuset måste du nolla adapteringen. Min tomgång blev helt sjövild innan jag nollade och adapterade om. Bilen ska gå 5 min på tomgång utan ac och 5 min med ac innan du får köra den.

Hade du läst tråden hade du inte behövt undra...

Ja, jag funderar på att plocka av en batterikabel och på så vis reseta.

Mappa om, menar du med typ en predator som man mappar om själv med? Förresten, försvinner den mappen, som ligger inne i bilen nu, när man bryter strömmen?

Vad menar du med att reseta "adaptive lerning"?

Mvh/Andreas

Jag har en tomgång som är lite väl hög, eller iofs så går den ner till normal tomgång tillslut men jag tycker att den ligger kvar högt lite väl länge innan den går ner. Eftersom min box är ommappad så vill jag också veta om mappningen försvinner när man bryter strömmen en längre tid, eller är det bara adaptionen till soppan som nollställs? Eller är det nått annat som behöver justeras när tomgången ligger kvar högt innan den tillslut går ner?

Hälsningar

Peter

Om du bara drar ur batteriet för att nollställa kommer det inte påverka den tune som du laddat in.

Adaptive Learning kommer däremot nollas så du kan lära upp den igen ;)

Jag skulle dock säga att det både är enklare och mer rätt att lägga om tunen igen. Men du får samma resultat!

• 2 years later...

Hejsan!

Detta låter exakt som det problemet jag har med min Mustang GT - 2006...

Jag undrar också, ska jag dra ut batteriet minus ? Sedan rengöra spjällhuset ?

Hur gör man med MAPP & TUNE ??

Fattade inte riktigt till hundra procent ?

// Adam