Jump to content

Ytterligare en prisfråga på bil.

Jonny.F

Recommended Posts

Hej.

Om man nu väljer det smidigaste sättet att införskaffa sig en Mustang. Inte köpa på bild från USA.

Vad är rimmligt att betala för en ht 68 importerad för några år sen. bes och klar, rullar och går bra i motor och låda. Inte förskönad på något sätt. Riktigt sliten i lacken med endast ett par ärliga rostfläckar ser mycket bra ut under. skitig och skabbig i motorrummet med lite fukt från kylare mm. Skivbrommsar, orginal fälgar. Buckliga stötfångare , torra lister men hyffsad inredning och vinyltak.

Försöker välja på en halv färdig eller ett ärligt rullande objekt. Ska den vara fin i lacken anser jag att den bör vara lackerad för några år sen, för att inte få några överraskande luftbubblor eller sprickor.

Tacksam för svar och åsikter, även om det är svårt att prata priser.

• 2 weeks later...

Du kan ju gå in på blocket,där finns ju massor av privatannonser på mussar.Sen beror det på vad det är för inredning motor och låda i den.Titta på codebrickan på vänstra dörren (om den är kvar), en GT är ju alltid dyr.Men en vanlig 2ports ht får man nog under 100 lax.

Tyvärr ger jag inte ett skit för dessa firmor som tar in jänk och sedan skall sälja med vinst i Sverige. Hört så fruktansvärt många som vart lurade. "Rostfri " är ett exempel på ord som missbrukas oerhört mycket. "Rak i plåten" etc är ett annat exempel på saker som ofta är skitsnack. "Bra motor och låda" kan innebär att den går att starta.

Finns säkert firmor / privat importörer som är seriösa med men kom ihåg att hela deras verksamhet bygger på att köpa så billigt som möjligt och sedan sälja med så mycket vinst som möjligt.

Och vilka firmor syftar du på då????

Jag har läst om flera olika firmor där personer tittat på / köpt bilar som inte motsvarat beskrivning i annonser. Finns att hitta på nätet på div olika forum. Jag är inte själv drabbad så jag tänker inte dra några exempel. Ni andra får skaffa er egna uppfattningar om det där. Men att de inte bedriver välgörenhet är väl rätt självklart. :)

Edit; fann ett par artiklar i tidningar via snabb google sökning:

http://hd.se/motor/2008/08/18/lurad-paa-sin-droem/

http://na.se/nyheter/hallsberg/1.473297

http://dagbladet.se/nyheter/njurundamat ... 56?m=print

Vem sysslar med köpa och sälja bilar utan att försöka tjäna lite kosing.

välgörenhet har väl aldrig funnits i bilhandlarbranchen, och blir man lurad så är det nog man själv som inte kollar upp objekten tillräckligt noga.

Vem sysslar med köpa och sälja bilar utan att försöka tjäna lite kosing.

välgörenhet har väl aldrig funnits i bilhandlarbranchen, och blir man lurad så är det nog man själv som inte kollar upp objekten tillräckligt noga.

Det är helt sant men lite skyldigheter att meddela fel och brister bör ju en bilförsäljare ha. Inte alla som gör det tyvärr. :) Jag har iofs klarat mig från blåsningar så jag påstår inte att man skall dra alla över en kam!

Är du själv inom "bilförmedlarbranschen" eller vad föranleder reaktionen? ;)

Tyvärr ger jag inte ett skit för dessa firmor som tar in jänk och sedan skall sälja med vinst i Sverige. Hört så fruktansvärt många som vart lurade. "Rostfri " är ett exempel på ord som missbrukas oerhört mycket. "Rak i plåten" etc är ett annat exempel på saker som ofta är skitsnack. "Bra motor och låda" kan innebär att den går att starta.

Finns säkert firmor / privat importörer som är seriösa med men kom ihåg att hela deras verksamhet bygger på att köpa så billigt som möjligt och sedan sälja med så mycket vinst som möjligt.

MrTurbo! Jag tror du missförstår Acapulcos annons. Han är en seriös renoverare,

jag vet, eftersom jag köpt en bil av honom. Så pracka inte ner på honom! :twisted:

Jag kan rekomendera Mats Eriksson som Mustangrenoverare! :!:

Fler än jag har köpt bilar av honom och blivit nöjda!

Mvh.

pools

Annons? Renovera? Nu är jag inte med alls. :? Jag menade inte den som länkades till nu alltså. (kopplade inte ens ihop Acapulco med den annonsen heller för den delen). :oops:

Jag snackar om dem som bara köper in och direkt säljer vidare (förmedling alltså), INGET annat. Bilar som är bes i Sverige är ju säkra kort!

Ber om ursäkt om jag missförstått vad det hela handlade om. :oops:

Annons? Renovera? Nu är jag inte med alls. :? Jag menade inte den som länkades till nu alltså. (kopplade inte ens ihop Acapulco med den annonsen heller för den delen). :oops:

Jag snackar om dem som bara köper in och direkt säljer vidare (förmedling alltså), INGET annat. Bilar som är bes i Sverige är ju säkra kort!

Ber om ursäkt om jag missförstått vad det hela handlade om. :oops:

Förstått! "No hard feelings" Eller vad det nu heter på Svenska? :D

Mvh.

pools

MrTurbo! Jag tror du missförstår Acapulcos annons. Han är en seriös renoverare,

jag vet, eftersom jag köpt en bil av honom. Så pracka inte ner på honom! :twisted:

Jag kan rekomendera Mats Eriksson som Mustangrenoverare! :!:

Fler än jag har köpt bilar av honom och blivit nöjda!

Mvh.

pools

Vad heter det renoveringsföretaget? . Eftersom den är seriös, så är det även bra att känna till det.

Vad heter det renoveringsföretaget? . Eftersom den är seriös, så är det även bra att känna till det.

HAN, heter Mats Eriksson. Ingen firma, privatperson. Finns i Asmundtorp, Landskrona.

Mvh.

pools

TACK POOLS DET VÄRMDE:-)

SOM SAGT DET ÄR ENDAST MITT FRITIDS INTRESSE (JUST NU IALLAFALL)

KÖPER, KÖR, RENOVERAR OCH SÄLJER MUSTANGER OCH IBLAND TJÄNAR MAN EN KR ELLER TVÅ..

OBS HAR ÄNDRAT ANNONSEN PÅ BLOCKET DÅ DET TROLIGTVIS EJ FINNS NÅGON ORENOVERAD MUSTANG SOM ÄR ANVÄND SOM BRUKSBIL I 40ÅR OCH ÄR 100% ROSTFRI:-)

OM TVÅ ÅR KOMMER JAG TROLIGTVIS ATT VISA UPP MIN SENASTE SKAPELSE, DET KAN BLI INTRESSANT:-)