Jump to content

Recommended Posts

Började försiktigt och utmanade polaren och hans Saab. Vette fan var han fått det draget från men han sticker iväg med en hel billängd innan jag får i tvåan... men sen var det bye bye ;)

Något tips om hur man kommer iväg bäst på första växeln. Det bara spinner tills jag släpper efter lite eller lägger i tvåan. Ska man vänta tills det tar fäste, ska man försöka att inte ens få spinn eller något där emellan? Nu var det även så att jag inte riktigt törs varva upp och släppa koppling utan går från tomgång när starten går. Är mer rädd om Mussen än om äran.

Spinner du förlorar du. Enkelt va?

Det kostar koppling, men det är det enda sättet att köra om du inte hookar upp direkt. När du väl fått kläm på detta så kan du kanske öka startvarv osv, men det tar ett tag att hitta rätt.

Man bör inte sidsteppa kopplingen då man har gatdäck. Precis som ovan skrivs, låt slira lite i starten. Då du rullat ut lite, lägger du plattan i mattan, och det spinner inte. Samma sak med automat: försiktigare rollout, sen ger du järnet. Leta efter gränsen.

Värm inte heller gatdäcken "för mycket", läs: nästan inte alls.

"Titta till lite" på bakfjädrarna, främre hämmare och andra småsaker, sen spöar man nog Saab och Volvo. Finns säkert tips på nätet, bara att använda sökfunktionen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...