Jump to content

Recommended Posts

Nu har jag iallafall beställt hedman shorty headers genom persåker. Så ska bli intressant och se hur de blir :)

Japp, vill mycket gärna veta detta. :) Gärna bilder med.

Är det 2,5" eller 3" anslutning i änden?

Det är 3". Jag ska ha 2.5" rör med x-rör och magnaflow dämpare efteråt iallafall!

Mycket intresserad av resultatet då jag skall fixa ett "riktigt" avgasystem till min. Jag är dock lite sugen på att köra 3" all the way. Dock lite tight med sänkt bil.

Du får gärna ta lite bilder under byggets gång och sedan en film på hur det hela låter. :--

Jag är dock lite sugen på att köra 3" all the way. Dock lite tight med sänkt bil.

Det är tight med 2.5' på en sänkt bil. Har svårt att tro att det ska finnas något färdigt system som passar rakt av utan modifiering. Jag platsbygger mina system bit för bit och helsvetsar efteråt.

Får du dit ett 3' och det inte slår i någonstans är du inte dålig ;) att det sedan kommer att bröta som attan är en annan historia...

Jag är dock lite sugen på att köra 3" all the way. Dock lite tight med sänkt bil.

Det är tight med 2.5' på en sänkt bil. Har svårt att tro att det ska finnas något färdigt system som passar rakt av utan modifiering. Jag platsbygger mina system bit för bit och helsvetsar efteråt.

Får du dit ett 3' och det inte slår i någonstans är du inte dålig ;) att det sedan kommer att bröta som attan är en annan historia...[/quote:2df4vl5w]

Jo det är tight men allt går bara man vill har jag hört. :--

Dubbla 2.25" är tillräckligt för en tämligen frisk spis....

Rent flödesmässigt räcker dubba 2,5" mycket långt det vet jag. Men båda de andra bilarna har 3" hade ju vart nice på mussen med vare sig det behövs eller ej...

Ett tips om ni inte vill köra med headers.

Jag stoppade i en 351w i min förra bil (65'a) och använde grenrör från en fullsize ford med 289 (enl de uppgifter jag fick) på förarsidan, mynnade ut på annan plats än orginalbitarna och gick fritt från alla prylar, typ styrväxel o så, bilen var dock utrustad med automat så det kanske inte funkar om det finns kopplingsstag. Dessutom var bilen inte "hopsjunken" mellan fjädertornen, exportbrace'n passade utan våld :-- dvs bredden mellan fjädertornen var OK.

På passagerarsidan funkade det med orginalbitarna.

/Björn

Nu har jag iallafall beställt hedman shorty headers genom persåker. Så ska bli intressant och se hur de blir :)

Japp, vill mycket gärna veta detta. :) Gärna bilder med.

Är det 2,5" eller 3" anslutning i änden?

Det är 3". Jag ska ha 2.5" rör med x-rör och magnaflow dämpare efteråt iallafall!

Mycket intresserad av resultatet då jag skall fixa ett "riktigt" avgasystem till min. Jag är dock lite sugen på att köra 3" all the way. Dock lite tight med sänkt bil.

Du får gärna ta lite bilder under byggets gång och sedan en film på hur det hela låter. :--[/quote:255vr4dd]

Bygget är i princip redan klart! Väntar bara på headersen nu. Ska försöka fixa ihop en film om jag hittar någon som har videokamera :D