Jump to content

Recommended Posts

det ska sitta en vacuumklocka på en 289 fördelare - 2V lr 4V-motorerna. På 289 HP var det en dubbelbrytarefördelare utan vacuumklocka.

Kolla vilket fordnummer som finns stansat på baksidan av fördelaren så kan vi se vad det är. Alt kan det förstås vara en eftermarknadfördelare på din bil?

har kollat noga på fördelaren. och det har garanterat varit vacum på den, själva plattan som vacumklockan rör på är stum svetsad :(

nummret är C20F12127-J

Är Du helt säker på den beteckningen? Jag fick leta i en äldre MPC och får det till att den fördelaren är till en 1962 års Fairlane med 221 cuin V8.

japp säker på betäckningen på den det syns bra..tittade på denna sida sj http://www.mustangtek.com/ där finns den inte med äns

Bara fördelare som är med i MPC 1965-1972 på den siten, jag har även MPC 1960-1968 och där var som sagt din fördelare med. Någon har uppenbarligen bytt fördelare i den grå forntiden.

själva plattan som vacumklockan rör på är stum svetsad :(

Inte helt ovanligt på tävlingsbilar ( har själv gjort det ).

Vacuumförställningen behövs inte på en racemotor och plattan kan börja vibrera med följden att tändningen hoppar. Vid fullvarv kanske motorn går bäst med 38 grader, vibrerar plattan kanske du får en tändpunkt som varierar mellan 35-40 grader och motorn tappar effekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...