Jump to content

Featured Replies

comment_75128

det ska sitta en vacuumklocka på en 289 fördelare - 2V lr 4V-motorerna. På 289 HP var det en dubbelbrytarefördelare utan vacuumklocka.

Kolla vilket fordnummer som finns stansat på baksidan av fördelaren så kan vi se vad det är. Alt kan det förstås vara en eftermarknadfördelare på din bil?

comment_75362
själva plattan som vacumklockan rör på är stum svetsad :(

Inte helt ovanligt på tävlingsbilar ( har själv gjort det ).

Vacuumförställningen behövs inte på en racemotor och plattan kan börja vibrera med följden att tändningen hoppar. Vid fullvarv kanske motorn går bäst med 38 grader, vibrerar plattan kanske du får en tändpunkt som varierar mellan 35-40 grader och motorn tappar effekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...