MOS March 24, 2011 Report March 24, 2011 Hejsan har rensat min inkorg nu.Funkade ändå inte....Annan mejladress istället?/MOS Citera
MOS March 24, 2011 Report March 24, 2011 Hej MOS.....jag såg att min GT500 har också felaktig skatt fast papperen bara är en vecka gamla efter min reg.bes......Du kan maila mig på min arbetsmail den info som du har.... storstadensbygg@telia.comTackar på förhand....synns när säsongen drar igång...kommer väl till Uppsala o hälsar på.....MVH Bernt B "my little pony"Skickat!/MOS Citera
Guest my little pony March 25, 2011 Report March 25, 2011 Tack MOS för ditt svar.....jag har även svarat på din mail .....MVH "my little pony" "hörs o synns" Citera
BJÖRN_84 March 25, 2011 Report March 25, 2011 Funkade ändå inte....Annan mejladress istället?/MOSHär har du alternativ mail adress:plopp1@hotmail.comTackar på förhand! Citera
MOS March 25, 2011 Report March 25, 2011 Här har du alternativ mail adress:plopp1@hotmail.comTackar på förhand!Skickat!/MOS Citera
fenne May 9, 2011 Report May 9, 2011 När jag kom förbi kontoret idag så hittade jag en trevlig överraskning på mitt skrivbord. Skatteverket har svarat och 29 st Shelbys har fått en lägra skatt! Dock inte så låg som jag velat men ändå kul. Co2-värdet fastställdes till 324g/km på alla bilarna vilket innebär en fordonsskatt på 3.720 kr/år.Det blir dessutom pengar tillbaka såhär lagom till jul! Transportstyrelsen kommer att återbetala det man betalat för mycket under åren.Jag skrev även i min skrivelse till Skatteverket att även de andra bilarna som jag ej fått fullmakt för också borde få lägre skatt. Är det någon som äger en Shelby och som inte skickat fullmakt till mig men som ändå fått lägre skatt? Nyfiken bara.Totalt skickade jag in 38 st fullmakter men i första omfången var bara 29 st med så jag antar att de andra 9 kommer senare eftersom jag skickade in dem senare.Jag postar besluten till alla berörda fordonsägare.God jul!Denisehur fick ni ner skatten till 3720kr/år? jag skickade in begäran om omprövning av CO2 värde och jag fick sänkt min. oxå till 324g/km. men min års skatt är 4440kr. hur kan min skatt vara nästan 800kr mer om CO2 är densamma? Citera
sololars May 9, 2011 Report May 9, 2011 Dom höjde beloppet till 20:-/g koldioxid 1/1-2011 så därför blir din skatt högre, dom andra har säkert fått en tilläggsinbetalning på skatten, det fick jag i alla fall.Skatten räknas ut enligt följande.Grundavgift 360:-Kodioxidskatt 20:/g på allt över 120 g, 324 - 102 = 204 * 20 = 40804080 + 360 = 4440/Mikael Citera
Mike302 May 15, 2011 Report May 15, 2011 :oops:Har vi kommit fram till något i denna fråga?Har kollat flera 2011 5,0 mustanger på vägverket och alla har olika uppgifter och ganska varierande skatter från 3000 till den dyraste jag hitta på 4350krFinns infon någon stans om detta vänligen svaraVill få den klassad så lågt som möjligt:DMVH Mike:wave: Citera
Daniel Linde May 15, 2011 Report May 15, 2011 :oops:Har vi kommit fram till något i denna fråga?Har kollat flera 2011 5,0 mustanger på vägverket och alla har olika uppgifter och ganska varierande skatter från 3000 till den dyraste jag hitta på 4350krFinns infon någon stans om detta vänligen svaraVill få den klassad så lågt som möjligt:DMVH Mike:wave:Jag tycker du ska maila till info@birf.org och se vad dom säger.MvhDaniel Citera
Daljoo September 4, 2012 Report September 4, 2012 Hav tröst Björn!Det ordnar sig om du rensar din mejlbox, för då kan jag vidarebefordra ett mejl där det framgår hur du ska göraJag gjorde själv samma sak i höstas nämligen.Alternativt kan du mejla mig och berätta din privata mejladress så kan jag skicka dit.Mvh MOSHej MOS!Jag har nyss köpt en gt500 med en alldeles för hög skatt. Kan du maila mig också? danni_jb@hotmail.com Citera
MOS September 4, 2012 Report September 4, 2012 Kommer tyvärr inte åt dokumentet pga hårddiskkrasch.... /MOS Citera
Daljoo September 5, 2012 Report September 5, 2012 Här har du alternativ mail adress:plopp1@hotmail.comTackar på förhand!Har du kvar mailet du fått så du kan vidarebefordra?Eller nån annan som har? Citera
Daljoo September 21, 2012 Report September 21, 2012 Ingen som gjort detta som har någon info om hur man ska göra? Har mailat info@birf.org men får inget svar... Citera
Recommended Posts