June 15, 200915 yr comment_75324 Hej.Håller på att renovera min servostyrning, och undrar vilken sorts olja som man skall använda.Går det att använda automat olja ? Det är till en Windsor 351 -69//Johan
June 15, 200915 yr comment_75332 Ja de går bra.. Jag kör med de i den anda bilen CadillacenDu behöver inte skriva Cadillac med små bokstäver skulle kunna tänka mig en sådan som andrabil
June 16, 200915 yr comment_75369 vanlig F olja är ju det som varit i från början.vad man kan tänka sig är ju att eventuellt så borde en olja utan friktionstillsatser fungera bättre?,vet att till corvetten är det mycket diskusioner om det är automatlådeoljan eller glesa oljebyten som orsakar "morronsjukan"men jag är tämligen övertygad att det är glesa oljebyten och skitig olja som sliter.vi har ju lite läckage runt styrsnäckan och jag grubblar på om Redline eller liknande olja skulle minska droppet?har någon provat?
June 16, 200915 yr comment_75380 I styrsnäckan ska du ha fett i så då är det konstigt att det fuktar från den, men det kanske är något försökt "få liv i" gammalt fett med motorolja
June 16, 200915 yr comment_75383 Janne Janne då !71 / 73 har inte stenålders snäckor Har saginaw med integrerad spolventil/servo.
June 16, 200915 yr comment_75415 Janne Janne då !71 / 73 har inte stenålders snäckor Har saginaw med integrerad spolventil/servo.Oj satt o tänkte på inledningen med 69:an och bar for iväg i vanlig ordning ber om ursäkt Glöm det jag skrev Ingo
June 16, 200915 yr comment_75445 Janne Janne då !71 / 73 har inte stenålders snäckor Har saginaw med integrerad spolventil/servo.Oj satt o tänkte på inledningen med 69:an och bar for iväg i vanlig ordning ber om ursäkt Glöm det jag skrev Ingo jo tänkte samma sak själv första gången att jag såg droppet att någon vitsat och fyllt rödolja i snäckan,för på Ford är man ju van konstiga hjälpcyndrar etc..Men som sagthar någon fått bort droppet med specialolja?
June 16, 200915 yr comment_75446 exakt var på snäckan läcker det ?ingående axel / sectoraxel / lock eller främre kåpan ?
June 17, 200915 yr comment_75467 exakt var på snäckan läcker det ?ingående axel / sectoraxel / lock eller främre kåpan ?Minns faktiskst inte.men ska försöka förbarma mig över mussen när jag blir ledig i sommar..