Jump to content

Demolerad Mustang


*Micke*

Recommended Posts

Tyvärr var det min Mustang som blev påkörd. Den blev bortbärgad innan jag hann titta på den på plats så kunde inte kolla till den för ens igår. Men som man ser på bilden så är fronten rejält intryckt och bland annat så är en av "krockbalkarna" sned. Jag hoppas givetvis på att bilen kommer bli skrotad och jag får en ny så blir lite orolig när "grufman" säger att det går att fixa till den. Om ngn på forumet är duktiga på att avgöra om en bil skall lagas eller skrotas så får ni gärna hojta till så kan jag skicka ytterligare bilder.

Hoppas ni andra mustangägare hade en bättre midsommar!

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr var det min Mustang som blev påkörd. Den blev bortbärgad innan jag hann titta på den på plats så kunde inte kolla till den för ens igår. Men som man ser på bilden så är fronten rejält intryckt och bland annat så är en av "krockbalkarna" sned. Jag hoppas givetvis på att bilen kommer bli skrotad och jag får en ny så blir lite orolig när "grufman" säger att det går att fixa till den. Om ngn på forumet är duktiga på att avgöra om en bil skall lagas eller skrotas så får ni gärna hojta till så kan jag skicka ytterligare bilder.

Hoppas ni andra mustangägare hade en bättre midsommar!

// Daniel

Och du som nyss köpt bilen! :cry::cry: Åsså blir den kraschad.

Var du inte med själv förresten? Berätta mera!

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Ja lider med dig oxå..

Du kan kolla själv lite snabbt. Går de att öppna dörrarna ? om de går, så ska de va lugnt.

Kolla även taket, om de ser ut som du mins de inann smällen. Är de inte de så är de skrot.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hur svindyra delarna är och hur billig bilen är så finns det säkert goda chanser för skrot...

Grufman säger ju att en huv går lös på nästan 20 000kr ju! En frontspoiler 7000, lysen och grill 10 000 osv osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

är inte alltid som de borde vara. Har en -95 GT cab. Träffade på ett rådjur i hundra. Skadorna blev kofångare, lampor, huv, hö framskärm, hö dörr, hö bakskärm , baklucka med vinge, AC(kondensorn tog stryk)..... Ja, försäkringsbolaget lagade bilen. Kostnaden landade på ungefär 80.....

Ibland så undrar men hur de tänker men enligt dem så var bilen värd mer, alltså lagar vi. Sist jag kollade fanns likvärdiga att köpa på blocket för mindre pengar...

Hoppas det löste sig för dig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...