Jump to content

Ännu snyggare bakblinkers till Mustang 05


grufman

Recommended Posts

Om det plötsligt skulle dyka upp snyggare blinkers bak till Mustang 05-> än de röd/vit/röda som vi säljer, skulle det vara intressant?

Dvs att man behåller dom 3 röda fälten, men flyttar ner blinkersfunktionen till det yttre reflexfältet.

Kan det vara värt något? Vad kan ni tänka er att betala för att köra lagligt? röd/vit/röd kostar 3495kr inkl moms, detta måste väl vara värt mer?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har ju inte jag det problemet. Men enda chansen att få mig köpa en ICKE flyttgodsare är att:

1. Den inte har hål i framskärmarna.

2. Den har de tre röda fälten kvar bak.

Så det vore ju nice. Och om jag hamnade i den situationen, vilket är mindre troligt idag, så hade jag kunnat betala bra för de bakljusen.

Link to comment
Share on other sites

Ja , detta är väl intressant för dom flesta moderna mustangerna.

Men jag blir lite fundersam när man ställer frågan - hur mycket det är värt.

Borde inte priset vara SJÄLVKOSTNADEN + en rimlig vinst ??

jo, men med tanke på att verktygen för plastlinserna lär ligga på 150 000kr så vill man ju ha det tebax.. typ så ;-)

Link to comment
Share on other sites

om man tänker sig att man fräser bort den yttersta röda reflexen, och fäller in en blinkers där istället. Föreställ dig att man smeker på en orange "kaka" som bygger 2mm utanför den röda plasten. Sen limmar man fast den nya blinkersen. blinkersen är med LED-teknik. och bygger somsagt 2mm utåt, och ca 8-9mm inåt. bra eller anus?

Link to comment
Share on other sites

Personligen så tycker jag att det skulle vara snyggast att ha blinkersglaset i klarglas (med orange lampa). Då blir det mer enhetlnigt typ ngt sådant (obs även denna bild är en 30s redigering men visar i varje fall principen...):

Link to comment
Share on other sites

mustanglysemedled.jpg

Synpunkter? (det är en photoshoppad bild)

Du är lite duktigare på att modda bilder (själv har jag bara MS Paint...)

Helt ok men finns det möjlighet att få blinkersen i klarglas med orangefärgade dioder? skulle bli liksom bli lite snyggare då.,,,,,

BTW hur fungerar det med dioder, behövs inte ett motstånd el dyl då för att ersätta 21W orginallampan? Dioder drar väl bara några enstaka Watt?

Link to comment
Share on other sites

hej chili. Det går utmärkt att få det i klarglas. Är det snyggare?

Vad säger ni om 3995kr/par + 500kr för sina gamla lysen (som man sedan får tillbaka när man returnerat dom)?

Link to comment
Share on other sites

Fördelen med dioder är väl att man får mer ljus jämfört med en vanlig glödlampa vilket ju i sig är ett argument för att använda EU-ljusen och inte original.

En nackdel torde vara rent estetiskt; hur snyggt blir det att blanda dioder med originalets snygga "djup" i reflektorerna?

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Fördelen med dioder är väl att man får mer ljus jämfört med en vanlig glödlampa vilket ju i sig är ett argument för att använda EU-ljusen och inte original.

En nackdel torde vara rent estetiskt; hur snyggt blir det att blanda dioder med originalets snygga "djup" i reflektorerna?

/MOS

I Stockholms län där jag bor är det ju inte brukligt att använda blinkers i trafiken :? , men den ska ju kontrolleras 1ggr/år på besiktningen, så om man har dioder eller lampa med djup spelar mindre roll.

Däremot skulle jag vilja ha blinkersen i klarglas vilket jag tycker skulle bli mycket snyggare 3 röda ribbor uppe och en vit ruta i varje hörn i nederkant en till backljuset och en till blinkersen,

Link to comment
Share on other sites

tyvärr är djupet inte mer än 1-2 cm nere i hörnet, så det kan bli problem att bygga en riktig reflektor för glödlampor. Därför är LED bättre då dom har mycket mindre inbyggnadsdjup

Link to comment
Share on other sites

mustanglysemedled.jpg

Synpunkter? (det är en photoshoppad bild)

Du är lite duktigare på att modda bilder (själv har jag bara MS Paint...)

Helt ok men finns det möjlighet att få blinkersen i klarglas med orangefärgade dioder? skulle bli liksom bli lite snyggare då.,,,,,

BTW hur fungerar det med dioder, behövs inte ett motstånd el dyl då för att ersätta 21W orginallampan? Dioder drar väl bara några enstaka Watt?

Det första alternativet tar jag direkt.....ser bra ut med dioder...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...