Jump to content

Varmluft trots avstängd värme


christianm

Recommended Posts

Nu när det har blivit lite varmt ute har jag märkt att om jag kör med AC:n avstängd och värmereglaget i botten (på blått) kommer det ändå varmluft ur ventilationsmunstyckena.

Jag har hittat några inlägg på ett amerikanskt forum som säger att detta är vanligt/normalt på Mustanger. Vad säger ni? Är det någon mer som har märkt detta?

Link to comment
Share on other sites

Insuget till luften sitter troligen under huven nånstans, eller i närheten nånstans, blir ruskigt varmt där, dvs på helt blått strömmar det bara in Luftens yttertemperatur + eventuell uppvärmning på vägen...

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

varför kör man med ac'n avstängd?

Min bil står i ett svalt garage och det tar ganska lång tid innan det blir för varmt i bilen även vid varm väderlek. Därför brukar jag börja köra utan AC. Då slipper jag hålla på och kompensera med värme när det blir för kallt.

Link to comment
Share on other sites

Klockan 11 dvs lite inne på den blåa markeringen har jag sval luft därefter blir det kallare och ställer man den på max så är det RIKTIGT kallt.

När vi körde hem från Öland så stod vredet på kl 10 ungefär fick då stänga av golvflödet och stänga ventilerna på passagerarsidan då frun tyckte det var lite för kallt annars

Link to comment
Share on other sites

Om man haft batteriet frånkopplat (vilket jag haft) ska man sedan starta upp bilen på ett speciellt sätt (enligt manualen) så att den kan "lära sig på nytt" vad gäller motorstyrningar etc.

Kan detta påverka AC´n?

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Om man haft batteriet frånkopplat (vilket jag haft) ska man sedan starta upp bilen på ett speciellt sätt (enligt manualen) så att den kan "lära sig på nytt" vad gäller motorstyrningar etc.

Kan detta påverka AC´n?

/MOS

Det tror jag inte. Däremot påverkar det tomgången. Datorn måste lära sig hur mycket AC kompressorns tillslag ska kompenseras osv.

Link to comment
Share on other sites

Vad ska man göra efter man har kopplat ur batteriet på bilen? Jag tänkte inte på det när jag gjorde det, gör det så väldans mycket? Så man borde kanske koppla ur det igen och göra någon ritual innan man använder bilen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...