christianm June 27, 2009 Report June 27, 2009 Nu när det har blivit lite varmt ute har jag märkt att om jag kör med AC:n avstängd och värmereglaget i botten (på blått) kommer det ändå varmluft ur ventilationsmunstyckena.Jag har hittat några inlägg på ett amerikanskt forum som säger att detta är vanligt/normalt på Mustanger. Vad säger ni? Är det någon mer som har märkt detta? Citera
Jocce June 28, 2009 Report June 28, 2009 Insuget till luften sitter troligen under huven nånstans, eller i närheten nånstans, blir ruskigt varmt där, dvs på helt blått strömmar det bara in Luftens yttertemperatur + eventuell uppvärmning på vägen.../Jocce Citera
Daniel Linde June 28, 2009 Report June 28, 2009 jag har nästan aldrig ACn på.I stort sett bara nån gång då o då för att den inte ska sluta fungera. Ner med rutorna istället Citera
christianm June 28, 2009 Author Report June 28, 2009 varför kör man med ac'n avstängd?Min bil står i ett svalt garage och det tar ganska lång tid innan det blir för varmt i bilen även vid varm väderlek. Därför brukar jag börja köra utan AC. Då slipper jag hålla på och kompensera med värme när det blir för kallt. Citera
RoTe June 28, 2009 Report June 28, 2009 varför kör man med ac'n avstängd?För att rutorna alltid är nere. Citera
Alabama Grill June 29, 2009 Report June 29, 2009 Alltid på även när jag kör nedcabbat. Tempen justras som vanligt. Citera
MOS June 29, 2009 Report June 29, 2009 Lånar tråden lite apropå AC.Hur upplever ni AC´n? Får ni riktigt kall luft eller är den mer sval?/MOS Citera
bege June 29, 2009 Report June 29, 2009 Lånar tråden lite apropå AC.Hur upplever ni AC´n? Får ni riktigt kall luft eller är den mer sval?/MOSI min är det riktigt kall luft som kommer ur munstyckena Citera
MOS June 29, 2009 Report June 29, 2009 Intressant. Jag upplever den mer som sval vilket jag noterade på väg hem från Öland i helgen./MOS Citera
Chili June 29, 2009 Report June 29, 2009 Klockan 11 dvs lite inne på den blåa markeringen har jag sval luft därefter blir det kallare och ställer man den på max så är det RIKTIGT kallt.När vi körde hem från Öland så stod vredet på kl 10 ungefär fick då stänga av golvflödet och stänga ventilerna på passagerarsidan då frun tyckte det var lite för kallt annars Citera
MOS June 30, 2009 Report June 30, 2009 Om man haft batteriet frånkopplat (vilket jag haft) ska man sedan starta upp bilen på ett speciellt sätt (enligt manualen) så att den kan "lära sig på nytt" vad gäller motorstyrningar etc.Kan detta påverka AC´n?/MOS Citera
RoTe June 30, 2009 Report June 30, 2009 Om man haft batteriet frånkopplat (vilket jag haft) ska man sedan starta upp bilen på ett speciellt sätt (enligt manualen) så att den kan "lära sig på nytt" vad gäller motorstyrningar etc.Kan detta påverka AC´n?/MOSDet tror jag inte. Däremot påverkar det tomgången. Datorn måste lära sig hur mycket AC kompressorns tillslag ska kompenseras osv. Citera
TheGreenOne July 1, 2009 Report July 1, 2009 Vad ska man göra efter man har kopplat ur batteriet på bilen? Jag tänkte inte på det när jag gjorde det, gör det så väldans mycket? Så man borde kanske koppla ur det igen och göra någon ritual innan man använder bilen? Citera
Emerica July 8, 2009 Report July 8, 2009 Tycker det är ganska stor skillnad på vanligt AC läge och MAX AC läget eller vad det nu står på panelen kommer inte ihåg riktigt. Kör alltid med AC´n på iaf. Citera
Emerica July 8, 2009 Report July 8, 2009 Känns som det blir kallare iaf men det kanske bara va en inbillning Citera
Daniel Linde July 8, 2009 Report July 8, 2009 det blir ju kallare då samma luft kyls gång på gång Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.