OlaBacklund cmc 2121 June 28, 2009 Report June 28, 2009 Hejsan .. Lagom till Finvädret .. *Njö njö njö Njö njö njö Njö njö njö * börjar från början .. Tog en vända på nån mil. stannade. en halvtimme ca. totalvägrade starta. inte ett slag .. provade larma av och på . tröck på en liten knapp/blinklampa som sitter på instrumentpanelen. tror det är startspärr bypass. Bilen startar. . . börjar puttra hem .. bilen dör efter nån kilometer .. Vägrar starta.Fakta: -94 GT, OrginallarmBränsle finns fram till fuel railsen . har inte kollat tryck, men det kommer om man trycker på "cykel ventilen".. Har inte kunnat kolla stiften än men så Snabbt bara Död. har inte havt nå krångel alls tidigare. Bensin .. ja det finnes mellan 1/2 och 1/4 puffade in liiiite startgas men inte ett slag. . . tänkte läsa ut KOEO .. men jag hittar inte någon bra info Vilka stift man skall korta. har hittat kontaktstycket som det står EEC Test på . antar att det är där man skall vara.. så jag undrar Vad mer man kan kolla.. ska testa stiften i morgon .. Mvh Ola Citera
1096 June 29, 2009 Report June 29, 2009 Du har ingen annan TFI modul på lager? Verkar skumt annars om den bara ska heldö och det finns soppa.... Vaknar inte 302an på startgas så har du nog ingen gnista... Citera
OlaBacklund cmc 2121 June 29, 2009 Author Report June 29, 2009 Detta är helmysko. . . Idag. Startade och går. . Åkt ett par mil. . . Stannade. Stängde av. . . Nu är Den död igen. . . Citera
OlaBacklund cmc 2121 June 29, 2009 Author Report June 29, 2009 dvs. börjar ha gjort sitt.?? eller .. det jar ju varit jävligt varmt dessa dagar .. happ bara å leta efter ersättaqre då eller .,. efter där jag blev stående nästan beslutat mig att låta bilen stå. . la jag i Neutral . puttade fram bilen en bit .. la på locket. tänkte .. äsch .. jag testar igen .. jodå den startade.. jag blåste hemmåt.. halvvägs . nästan dog den. C/E lampan tändes.. sen tog sigf motorn igen .. C/E slocknade.. kom hem . . stängde av, testade starta .. den startade fint . lät den stå en timme.. startar fint .. testade för tio min sen. Startar lika jävla fint nu med . . VA FAN . att saker inte bara kan ha Hyfs att gå sönder .. !! Citera
Lassemålare CMC 2071 June 30, 2009 Report June 30, 2009 Tändspolen kan vara en tanke, bytte min nyligenoch den som satt på var orginal ifrån fabrikenmade in 1994. Typ dags att byta ,eller. kostar 3-400 kronor på Hansen racingMVH Lasse. Citera
grufman June 30, 2009 Report June 30, 2009 tror inte det är tändspolen, men däremot tändmodulen som sitter på sidan av fördelaren. Finns på hansen racing.Åk och byt. Lycka till Citera
OlaBacklund cmc 2121 June 30, 2009 Author Report June 30, 2009 app.. få la göra det ,,hmm läste lite i http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13253&highlight=t%E4ndmoduldär var det liknande symptom .. där talades det om "hall" givaren .. är detta samma modul eller non annan pryttel .?? Citera
grufman June 30, 2009 Report June 30, 2009 app.. få la göra det ,,hmm läste lite i http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13253&highlight=t%E4ndmoduldär var det liknande symptom .. där talades det om "hall" givaren .. är detta samma modul eller non annan pryttel .??tändmodulen sitter på utsidan, hallgivaren sitter inuti. Passa på att byta båda samtidigt, det är ändå förbrukningsvara ;-) Citera
OlaBacklund cmc 2121 June 30, 2009 Author Report June 30, 2009 ah ok .. få la upp till byns "hanssen ombud" å prata lite .. //Ola Tack så länge . Citera
Lassemålare CMC 2071 July 1, 2009 Report July 1, 2009 Sitter det en tändmodul på fördelaren Iofs är man blind ibland men kan inte minnas denna lillamojäng, måste gå ner i garaget och koll in det. artnr: stmlx241 på hansen. 820krMVH Lasse. Citera
OlaBacklund cmc 2121 July 1, 2009 Author Report July 1, 2009 nu jävlar ...beställt:t-modulhallgiv.tspolefördelarlock. (den va lite stygg)rotor (den va rätt så sleten)kablar å stift nu ska de bli fart på järnet hoppas jag Citera
Lassemålare CMC 2071 July 1, 2009 Report July 1, 2009 Stiften är jättekul att byta bered dig på blodigahänder och ett utökat verbalt ordföråd, fy fan. Jag köpte ett svängt spärrskaft med rörlig skalle så gick det till slutmen jag höll nog på i 4-5 timmar. Vad värre var att killen jag köpte bilen av hade bytt 2 månaderinnan jag köpte den, va fan det är ju 10000 mila stift, en massa ilska och smärta i onödan.suck. Lycka till, det behöver du. MVH Lasse. Citera
OlaBacklund cmc 2121 July 2, 2009 Author Report July 2, 2009 tackar har kallat in byns alla "kardan" leder till mitt spärrskaft Citera
OlaBacklund cmc 2121 July 3, 2009 Author Report July 3, 2009 Hmm .. Blodiga knogar .. Japp .. Utökast svordomsförråd . Japp .. Denna Passar inte på min bil .. den ser inte lika ut alls .. dendär "bananen" finns inte .. Såg nu att Hanssens sida föreslår fel. på mitt reg.nr .. den säger V8 302 5,0L F.I. (VIN T) och Föreslår Pickup http://www.hansenkatalogen.se/shop/showItem.asp?listactivepage=1&sourcepage=jsback&artnr=STMLX222Men den som sitter Får man om man tar manuellt på V8 302 5,0L F.I. (VIN D)http://www.hansenkatalogen.se/shop/showItem.asp?listactivepage=1&sourcepage=jsback&artnr=STMLX237Va ända inni glödheta .. men i övrigt är snart allt bytt utom en va de nu kan vara kondensator. eller va de kan vara som satt "bakom" tändspolen .. Citera
Lassemålare CMC 2071 July 4, 2009 Report July 4, 2009 HAHA jag gjorde bort mig rejält när jag trodde att det somsitter bakom fördelare var en konding.Du skulle ha sett minen på killen bakom disken på Hansen-Racingi Stockholm när jag ville ha en konding till en 94a. Det är ingen konding det är ett störningsskydd, tror jag att han sadejag vet inte riktigt för jag var röd som en kräfta om öronen ochhade tillfälligt nedsatt hörsel, butiken var inte tom typ 25 perssom hörde mina verbala grodor. Jag smet ut snabbt som fan ur butiken, men bodknodden skrekefter mig Mustang har inte haft någon konding dom senaste 30 årentyp. HAHAHA. Dröjde 14 dagar innan jag vågade åka dit igen, men varje gång dennedrans bodknodden ser mig så ler han. Mycke text blev det. MVH Lasse. Citera
OlaBacklund cmc 2121 July 4, 2009 Author Report July 4, 2009 HA ha ha.. skönt att man kan bjuda på sånna godingar.. en tröst- är väl att Många Störningsskydd.. brukar vara just Kondingar . som tar hand om ojämnheter och annat skoj .. nu är ju frågan varför nån har plockat i en fördelare från en Typ-D motor i min maskin .. Typ-D är väl Cobraspisen ?? Citera
Lassemålare CMC 2071 July 5, 2009 Report July 5, 2009 Men är det någon större skillnad på motorerna cobra eller GTdet var ju bara 25 Hk mer och cobran har väl samma 302som GT. Trodde att det mest var plast och möjligen bromsar och större trottel som var annorlunda. ( kanske insuget också.)MVH Lasse. Citera
1096 July 5, 2009 Report July 5, 2009 Trodde att det mest var plast och möjligen bromsar och större trottel som var annorlunda. ( kanske insuget också.)MVH Lasse. Var en hel del som skiljde en Cobra GT40 motor mot en vanlig 5.0HO faktiskt.Andra toppar med bättre flöde i, större ventiler jämfört med E7TEInsug övre o undre sk GT40 med runda större kanalerEn kam speciellt för CobraAluminium 1.7:1 rullvippor Ford/CraneStörre spjällStörre MAFStörre spridare14% mindre remskivor på vevaxel och vattenpump Annat program i datornT5 lådan är också annorlunda på Cobran då den har en annan ingående axel med ett riktigt lager istället för standard rullager... därför pallar den lite mer stryk så sett.Så de där 25hk extra är bra i underkant. När testerna gjordes då dessa bilar var nya fick man fram närmare 270hk ur en GT40 motor... Men å andra sidan så är de där 205-235hk beroende på årsmodell för en 5.0HO lite lågt satt också...Fenomenet med din fördelare där kan ju vara så enkelt att nån stoppat i fel tidigare... sen hade ju 94-95 mycket gemensamt med T-bird 5.0 bla... Citera
CMC 1061 Berra July 6, 2009 Report July 6, 2009 Skönt Lasse att höra dom blivit bättre mot sina kunder. Om du gick tillbaka i tiden Ca tio år. Så hade du blivit idiot förklarad i verbala medel. Dom är till för att hjälpa dig och ta hand om dig. Vilket han verkade gjort. På ett korekt sätt. Att le är okay men ställa sig och garva högt och peka ut personen i fråga. Är inte okay. Så har man gjort förut. Och jag tycker det sättet är profisionellt. Alla är barn i början. Då ska man inte behöva vara rädd för att fråga eller handla. Dom har gjort massor av fel till mig med delar. samt att dom var stöddig. Och sa att jag inte var tydlig. Tycker att dom som står där bör fråga mer isåfall. Men det finns mycket gott att säga om dom med. Berra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.