Jump to content

Recommended Posts

på förarsidan på min 94 GT cab har gett upp. Går inte att dra ut och antar att den måste bytas ut. Är det någon som har erfarenhet av detta problem. Kan det gå att laga på något sätt. Verkar vara svårt att få tag på, skall tydligen vara samma på cab 94-98 och dom ska vara svarta. Verkar inte helt lätt att få tag på heller, måste nog försöka hitta beggade i USA. Något tips på något företag som säljer beggade delar på export? Tacksam för alla tips.

Nä ska göra det i morgon men det verkar som att de inte säljs av Ford längre, och finns inte heller på ebay. Skrotarna i US verkar ha för ca. 100$ men om dom skickar hit är väl tveksamt.

Nä ska göra det i morgon men det verkar som att de inte säljs av Ford längre, och finns inte heller på ebay. Skrotarna i US verkar ha för ca. 100$ men om dom skickar hit är väl tveksamt.

Jag sökte på ebay fann några men om det va rätt vet jag inte, stod iof inte till cab.

Jag köpte från en skrot en gång till min 95, dom skickade gladeligen till Sverige. Så fråga man vet aldrig.

Men jag tror nog f*n att Fredrik kan skaka fram dom :)

Inga problem med att få tag på det bältet. Finns fabriksnya att få från ford (om man handlar genom rätt kanaler dvs)

Expressfraktat till Sverige inkl moms 3897kr. Inte billigt.. men det går att få tag på. 19st finns kvar. Brukar sälja 4-5st/år. Tänk dock på att detta är ett svart bälte, begie/grå finns inte alls längre tyvärr.

Tänk på att det skiljer på cab/cupebälten. Det roliga är att det som brukar sabba dom där bältena är typ möss och råttor. Sen blir dom helt uppkäkade.. galet. haha

kan tillägga att det ursprungliga partnumret på bältet har ett pris som är ungefär 1/3-del... sen tyckte ford det var dags för en höjning... galet.

Jo kollat med OSBY men dom sa att 99ans bälten var fel dessutom fel färg, dom hade en äldre men den var så svårt krockad att den ville han av förståeliga skäl inte sälja, Sundsvall gissar jag är en coupe, kan man se det på chassinummret? 1FALP4044SF245506

Jo kollat med OSBY men dom sa att 99ans bälten var fel dessutom fel färg, dom hade en äldre men den var så svårt krockad att den ville han av förståeliga skäl inte sälja, Sundsvall gissar jag är en coupe, kan man se det på chassinummret? 1FALP4044SF245506

Japp, det är en sedan, dessutom en 3.8L V6... det duger inte.. kan inte sitta i samma bälte som en snikåkare. ;-)

När det gäller bälte finns det inga halvmesyrer. Måste funka till 100% så kanske lika bra att beställa nytt. Kostar en del men då vet du att det funkar och det är säkert värt väldigt mycket om olyckan skulle vara framme...

/MOS

Jo visst är det så känns ju lite tveksamt att ta bälten från en krockad bil. Ska dock öppna och se om det är något enklare fel men det är väl antagligen nytt som gäller.

Kanske skulle gå att mecka in nåt annat, det tror jag oxå men det är ju en avvägning man vill ju inte heller ha för stora avvikelser från orginal. Det är ju lite ovanligt i Europa med rulle både uppe och nere men det kanske skulle gå att bygga om, ledig på fredag ska ta en djupare undersökning.

Kan man inte använda ett bälte ifrån någon annan bil

bara infästningen är rätt. :shock:

Annars får man väl göra nya fästen, det borde inte var något

större problem, eller. :shock:

Jag kan ha fel. :roll:

MVH Lasse. 8)

Kan nog bli bakslag vid besiktning...

/MOS

ÄÄÄ besiktningen skiter nog i vilket bälte det är bara det uppfyller

alla kriterier och är korrekt fastsatt. :P

Så länge bilen är yngre än 1997 när typgodkännadet kom. :P

Det är klart det måste se bra ut bältet måste ju passa in

med dom övriga bältena. :P

Jag satte in ett volvobälte i min Renault 5 inför ombesiktningen det

gick bra jag sade som det var skroten hade inget bälte till R 5an

nemas problemas. ( i R 5an sket jag i om det såg snyggt ut bara det funkade.) :P

MVH Lasse. 8)

Tack för alla tips och förslag ska kolla på grejorna i morgon så får vi se. Stort tack till Grufman som vanligt som alltid är snabb med förslag och tips oavsett tid på dygnet nästan.