July 8, 200915 yr comment_76845 på förarsidan på min 94 GT cab har gett upp. Går inte att dra ut och antar att den måste bytas ut. Är det någon som har erfarenhet av detta problem. Kan det gå att laga på något sätt. Verkar vara svårt att få tag på, skall tydligen vara samma på cab 94-98 och dom ska vara svarta. Verkar inte helt lätt att få tag på heller, måste nog försöka hitta beggade i USA. Något tips på något företag som säljer beggade delar på export? Tacksam för alla tips.
July 8, 200915 yr Author comment_76847 Nä ska göra det i morgon men det verkar som att de inte säljs av Ford längre, och finns inte heller på ebay. Skrotarna i US verkar ha för ca. 100$ men om dom skickar hit är väl tveksamt.
July 8, 200915 yr comment_76849 Nä ska göra det i morgon men det verkar som att de inte säljs av Ford längre, och finns inte heller på ebay. Skrotarna i US verkar ha för ca. 100$ men om dom skickar hit är väl tveksamt.Jag sökte på ebay fann några men om det va rätt vet jag inte, stod iof inte till cab.Jag köpte från en skrot en gång till min 95, dom skickade gladeligen till Sverige. Så fråga man vet aldrig.Men jag tror nog f*n att Fredrik kan skaka fram dom
July 8, 200915 yr comment_76856 Inga problem med att få tag på det bältet. Finns fabriksnya att få från ford (om man handlar genom rätt kanaler dvs)Expressfraktat till Sverige inkl moms 3897kr. Inte billigt.. men det går att få tag på. 19st finns kvar. Brukar sälja 4-5st/år. Tänk dock på att detta är ett svart bälte, begie/grå finns inte alls längre tyvärr.
July 8, 200915 yr Author comment_76857 CJ pony parts http://www.cjponyparts.com/ verkar kunna ha, har mejlat dom. Någon som beställt från dem?
July 8, 200915 yr Author comment_76858 Ok det var dyrt men ser att beg priserna oxå är höga så det är väl inte så mycket att göra.
July 8, 200915 yr comment_76859 Kolla Bildelsbasen. Jag hittade följande:http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... pc1=115&vc[0]=136158100&vcx1=2343&vcx2=1729&pc[0]=115106100&pos[115106100]=00000000000000011000/MOS
July 8, 200915 yr comment_76860 Tänk på att det skiljer på cab/cupebälten. Det roliga är att det som brukar sabba dom där bältena är typ möss och råttor. Sen blir dom helt uppkäkade.. galet. haha
July 8, 200915 yr comment_76861 kan tillägga att det ursprungliga partnumret på bältet har ett pris som är ungefär 1/3-del... sen tyckte ford det var dags för en höjning... galet.
July 8, 200915 yr Author comment_76863 Jo kollat med OSBY men dom sa att 99ans bälten var fel dessutom fel färg, dom hade en äldre men den var så svårt krockad att den ville han av förståeliga skäl inte sälja, Sundsvall gissar jag är en coupe, kan man se det på chassinummret? 1FALP4044SF245506
July 8, 200915 yr Author comment_76864 Jo galet var ordet men så är det där man ej är konkurrensutsatt så tar man i så är det i branchen.
July 8, 200915 yr comment_76865 Jo kollat med OSBY men dom sa att 99ans bälten var fel dessutom fel färg, dom hade en äldre men den var så svårt krockad att den ville han av förståeliga skäl inte sälja, Sundsvall gissar jag är en coupe, kan man se det på chassinummret? 1FALP4044SF245506Japp, det är en sedan, dessutom en 3.8L V6... det duger inte.. kan inte sitta i samma bälte som en snikåkare. ;-)
July 8, 200915 yr comment_76868 på min 02.a har det hänt några gånger när bältet vart vridet några gånger så ta lös plasten och kolla om det trasslat först.
July 8, 200915 yr comment_76870 När det gäller bälte finns det inga halvmesyrer. Måste funka till 100% så kanske lika bra att beställa nytt. Kostar en del men då vet du att det funkar och det är säkert värt väldigt mycket om olyckan skulle vara framme.../MOS
July 8, 200915 yr Author comment_76872 Jo visst är det så känns ju lite tveksamt att ta bälten från en krockad bil. Ska dock öppna och se om det är något enklare fel men det är väl antagligen nytt som gäller.
July 8, 200915 yr comment_76874 Kan man inte använda ett bälte ifrån någon annan bilbara infästningen är rätt. Annars får man väl göra nya fästen, det borde inte var någotstörre problem, eller. Jag kan ha fel. MVH Lasse.
July 8, 200915 yr Author comment_76876 Kanske skulle gå att mecka in nåt annat, det tror jag oxå men det är ju en avvägning man vill ju inte heller ha för stora avvikelser från orginal. Det är ju lite ovanligt i Europa med rulle både uppe och nere men det kanske skulle gå att bygga om, ledig på fredag ska ta en djupare undersökning.
July 8, 200915 yr comment_76885 Kan man inte använda ett bälte ifrån någon annan bilbara infästningen är rätt. Annars får man väl göra nya fästen, det borde inte var någotstörre problem, eller. Jag kan ha fel. MVH Lasse. Kan nog bli bakslag vid besiktning.../MOS
July 9, 200915 yr comment_76909 CJ pony parts http://www.cjponyparts.com/ verkar kunna ha, har mejlat dom. Någon som beställt från dem?CJPonyparts skickar till Sverige, utan gnäll. Dock tar de ganska bra betalt i frakt, men det kan åndå löna sig ibland.Förövrigt är de trevliga, både IRL och över nätet.
July 9, 200915 yr comment_76929 ÄÄÄ besiktningen skiter nog i vilket bälte det är bara det uppfylleralla kriterier och är korrekt fastsatt. Så länge bilen är yngre än 1997 när typgodkännadet kom. Det är klart det måste se bra ut bältet måste ju passa inmed dom övriga bältena. Jag satte in ett volvobälte i min Renault 5 inför ombesiktningen detgick bra jag sade som det var skroten hade inget bälte till R 5annemas problemas. ( i R 5an sket jag i om det såg snyggt ut bara det funkade.) MVH Lasse.
July 9, 200915 yr Author comment_76948 Tack för alla tips och förslag ska kolla på grejorna i morgon så får vi se. Stort tack till Grufman som vanligt som alltid är snabb med förslag och tips oavsett tid på dygnet nästan.
July 10, 200915 yr comment_76966 Tror ej man egentligen får bygga om bältes infästningar hur som helst. Fast å andra sidan så tror jag inte heller de börjar plocka ur inredningen för att kolla.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.