elboy cmc 388 July 11, 2009 Report July 11, 2009 Hej dum fråga kanske bara att testa men jag ska byta bensinfilter. När man släpper på det bef filtret rinner det då sås hela tiden eller är det bara bensinen i filtret och några droppar i slangen som kommer ut ? Vill inte ha 50 l bensin på garage golvet Citera
elboy cmc 388 July 11, 2009 Author Report July 11, 2009 Är det inte någon som bytt filtret själv Citera
Blackstang July 11, 2009 Report July 11, 2009 Har bytt men minns inte riktigt har för mig att det rann en del man fick vara snabb och flytta över slangarna till nya filtret. Dessutom gick special slangklämmorna sönder och dom nya var ganska dyra. Citera
elboy cmc 388 July 11, 2009 Author Report July 11, 2009 Läste att man måste ha ett special verktyg för att ta bort filtret stämmer det ? Citera
Blackstang July 11, 2009 Report July 11, 2009 Nä går nog med någon tång, du kan nog lista ut det när du ser hur det ser ut. Minns inte riktigt hur jag gjorde men inte hade jag något special verktyg. Citera
87gt50 July 11, 2009 Report July 11, 2009 Nä går nog med någon tång, du kan nog lista ut det när du ser hur det ser ut. Minns inte riktigt hur jag gjorde men inte hade jag något special verktyg.Kanske därför de gick sönder...Det är samma typ av verktyg som man använder till AC kopplingar, en typ av hylsa. Såna här har jag, o de fungerar alldeles ypperligt:http://www.sjdiscounttools.com/lis37000.htmlAnnars ser SnapOn Kitet ut så här:http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... ir=catalogKostar mer men är säkert bättre om man vill göra detta jobb dagligen... mvhJocke Citera
elboy cmc 388 July 12, 2009 Author Report July 12, 2009 lika kul som vanligt då! Kommer med bilen imorgon till Grufman så tar vi filter bytet på samma gång som resten! Citera
elboy cmc 388 July 12, 2009 Author Report July 12, 2009 Har tittat runt efter detta verktyg är hemma men hittar det inte någon som vet var? Citera
freddan302 July 12, 2009 Report July 12, 2009 gör ett eget bara... ta ett pvc rör och kapa upp det så du får den över ledningen.. tryck sen in den i kopplingen och dra ut ledningen Citera
87gt50 July 12, 2009 Report July 12, 2009 Har tittat runt efter detta verktyg är hemma men hittar det inte någon som vet var?Lokala Autoexperten har normalt dessa. Kommer kanske från Hansen? Citera
Peter /Cobra July 12, 2009 Report July 12, 2009 gör ett eget bara... ta ett pvc rör och kapa upp det så du får den över ledningen.. tryck sen in den i kopplingen och dra ut ledningen japp funkar ypperligt. Är det svårt att komma åt (ej bensin filter då) så kan man låsa detta exklusiva specialverktyg med ett buntband. Citera
matsadona July 13, 2009 Report July 13, 2009 Såvitt jag minns kom det inga större mängder soppa. Men ha en plastbytta eller liknande under...Jag beställde "special verktygen", som i själva verket är ett par plastbitar, från Grufman. Men som andra säger, de bör gå att tillverka egna tämligen enkelt.Här finns förövrigt en instruktion med bilder som förklarar hur du ska bära dig åt.http://www.mikefordmustang.com/writeups ... ustang.phpOch det finns mycket andra bra instruktioner på hans sida. Dvs värt ett besök eller två. Citera
mrv8 August 25, 2009 Report August 25, 2009 är det dessa springlock låsningar på 96:orna också? som man behöver springlockverktyg till.bytte på min men kommer inte ihåg hur jag gjorde mer än att det inte vart problem vid bytet av filtret utan har för mig att det var enkelt.Hade dock lite bensin i vid bytet för att minska risken för en dusch.MvhMrV8 Citera
Recommended Posts