Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur får man upp bakluckan utan nyckel och fjärr?

Featured Replies

Det som inte får hända hände i Västerås under Power Meet. Efter en intensiv dag lastade jag in mina pinaler i bakluckan och stängde den med en smäll... Då slog det mig att jag hade bilnycklar och fjärrkontroll i jackan som jag just låst in. :cry::oops:

På 2005+ finns ju inget handtag att öppna med och ingen knapp att trycka på. Som tur var var bildörrarna öppna så att jag kunde komma in i bilen. Försökte öppna handskfacket för att kolla i manualen om det finns något annat sätt att öppna bakluckan på. Men handskfacket hade jag också låst.

Vad göra :?:

Ringde min dotter som kunde ta vägen förbi hemmet i Uppsala och köra till Västerås med reservnycklarna. Det tog sina timmar då Västerås gator var igenkorkade av cruisande bilar men sent omsider kunde jag äntligen köra mot hemmet. Minst en erfarenhet rikare.

Så bröder och systrar hur brukar ni göra i situationer som dessa :?:

Kan man öppna bakluckan på en cab på annat sätt, annat än att bryta sig in eller se till att alltid ha reservnycklar till hands?

----------------------------------------------------------------------------------

Mats Gulliksson

Uppsala

Japp och det är redan postat här i forumet. Finns sökfunktion som jag tänker använda precis nu...

Instalera en knapp kanske, nä men det borde gå vad sade instrutionboken

stod det inget om nödöppning. :shock:

Eller göm en nyckel någonstan på/i bilen det gjorde alltid min farsa

på sina bilar. :P

På vissa bilar kan man genom olika saker man gör med elektroniken

öppna baklukan, det måste gå ring Grufman dom borde veta. :shock:

MVH Lasse. 8)

  • Author

Instruktionsboken ger inget svar. Dock, är det amerikansk lag på att den som av någon anledning blir inlåst i bakluckan ska ha möjlighet att öppna inifrån,. Det finns ett litet handtag att dra i för att öppna inifrån. (Klassisk film sekvens att låsas in i bakluckan.) Men det kan väl inte vara meningen att behöva låsa in någon först för att vara säker på att kunna öppna om man råkar låsa in sina nycklar?

Jag har provat sökfunktionen på forumet men inte hittat något angående denna fråga vid upprepade sökningar .

Jag har provat sökfunktionen på forumet men inte hittat något angående denna fråga vid upprepade sökningar .

Bara öva, öva och öva lite mer så får man till slut svart bälte i sökning. ;)

  • Author

Stort tack för länken. Någon som provat?

Nu gäller det att förvara den instruktionen på ett ställe som inte går att låsa in men som samtidigt inte går att komma åt för obehöriga.

Stort tack för länken. Någon som provat?

Nu gäller det att förvara den instruktionen på ett ställe som inte går att låsa in men som samtidigt inte går att komma åt för obehöriga.

Är du rädd att den ska bli stulen? :--

  • Author

Det måste ha funnits en tanke att inte ha en upplåsningsknapp på 2005-09. Den kommer visst på 2010án. Men denna brist kanske motiverar försäljningen av en nyare modell?

Jovisst, rådet om kortslutning är hårdvaluta.

Det borde ni få av tacksama 05-09 ägare kanske blir det många

tårtor framöver det har ni förtjänat. :shock:

Detta vet redan alla busar sen länge . :P

Kul att man fattar mistaget till 2010 års modell och åter inför knappen

det är ett bra beslut. :P:P

MVH Lasse. 8)

jag råkade själv låsa in mina nycklar 2 gånger när tjejjen och jag var på semester i californien (hyrde musse). Första gången va på biluthyrnignen, så det var bara att knata iväg och hämta reservnyckeln - som hon sedan hade i sin handväska.

samma misstag, nyckel i jackan, in med jackan i bagageluckan - smack.

Ett litet tips fast i fel tråd ;) på de gamla mussarna öppnar man huven utifrån så därför kan man gömma extranyckel i motorutrymmet på ett smart sätt t.ex inuti luftrenaren ;) Nu vet alla var jag har min extranyckel :oops:

min farfar tog inte ens ur nyckeln ur bilen.. funkade då också.. dock en utdöende vana ..

Ska nog beställa en sådan där knapp sats av honom till vintern.

Tröttnat på att alltid kolla vart nyckeln är när jag slår igen bagaget :)

Ska nog beställa en sådan där knapp sats av honom till vintern.

Tröttnat på att alltid kolla vart nyckeln är när jag slår igen bagaget :)

Du kan ju kräla in genom baksätet. Fast det är värre när bilen är låst och man bara ska öppna bagaget. Men då duger inte knepet via relät under huven heller så...

Ska nog beställa en sådan där knapp sats av honom till vintern.

Tröttnat på att alltid kolla vart nyckeln är när jag slår igen bagaget :)

Du kan ju kräla in genom baksätet. Fast det är värre när bilen är låst och man bara ska öppna bagaget. Men då duger inte knepet via relät under huven heller så...

Nopp det är sant.. Det går ju o gå genom sätena.

Varför har jag inte tänkt på det för. För jag vet ju om det ;)

Bara o slå igen luckan då hehe

Man får väl sätta en switch under bilen nånstans då :oops:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.