Gullik July 19, 2009 Report July 19, 2009 Det som inte får hända hände i Västerås under Power Meet. Efter en intensiv dag lastade jag in mina pinaler i bakluckan och stängde den med en smäll... Då slog det mig att jag hade bilnycklar och fjärrkontroll i jackan som jag just låst in. På 2005+ finns ju inget handtag att öppna med och ingen knapp att trycka på. Som tur var var bildörrarna öppna så att jag kunde komma in i bilen. Försökte öppna handskfacket för att kolla i manualen om det finns något annat sätt att öppna bakluckan på. Men handskfacket hade jag också låst. Vad göra Ringde min dotter som kunde ta vägen förbi hemmet i Uppsala och köra till Västerås med reservnycklarna. Det tog sina timmar då Västerås gator var igenkorkade av cruisande bilar men sent omsider kunde jag äntligen köra mot hemmet. Minst en erfarenhet rikare.Så bröder och systrar hur brukar ni göra i situationer som dessa Kan man öppna bakluckan på en cab på annat sätt, annat än att bryta sig in eller se till att alltid ha reservnycklar till hands?----------------------------------------------------------------------------------Mats GullikssonUppsala Citera
RoTe July 19, 2009 Report July 19, 2009 Japp och det är redan postat här i forumet. Finns sökfunktion som jag tänker använda precis nu... Citera
Lassemålare CMC 2071 July 19, 2009 Report July 19, 2009 Instalera en knapp kanske, nä men det borde gå vad sade instrutionbokenstod det inget om nödöppning. Eller göm en nyckel någonstan på/i bilen det gjorde alltid min farsapå sina bilar. På vissa bilar kan man genom olika saker man gör med elektronikenöppna baklukan, det måste gå ring Grufman dom borde veta. MVH Lasse. Citera
RoTe July 19, 2009 Report July 19, 2009 Se vad sökfunktionen trollar fram!http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... 9552#89552 Citera
Lassemålare CMC 2071 July 19, 2009 Report July 19, 2009 Du ser Robert T var snabbare, där har du lösningen. MVH Lasse. Citera
Gullik July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Instruktionsboken ger inget svar. Dock, är det amerikansk lag på att den som av någon anledning blir inlåst i bakluckan ska ha möjlighet att öppna inifrån,. Det finns ett litet handtag att dra i för att öppna inifrån. (Klassisk film sekvens att låsas in i bakluckan.) Men det kan väl inte vara meningen att behöva låsa in någon först för att vara säker på att kunna öppna om man råkar låsa in sina nycklar?Jag har provat sökfunktionen på forumet men inte hittat något angående denna fråga vid upprepade sökningar . Citera
RoTe July 19, 2009 Report July 19, 2009 Jag har provat sökfunktionen på forumet men inte hittat något angående denna fråga vid upprepade sökningar .Bara öva, öva och öva lite mer så får man till slut svart bälte i sökning. Citera
Gullik July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Stort tack för länken. Någon som provat?Nu gäller det att förvara den instruktionen på ett ställe som inte går att låsa in men som samtidigt inte går att komma åt för obehöriga. Citera
RoTe July 19, 2009 Report July 19, 2009 Stort tack för länken. Någon som provat?Nu gäller det att förvara den instruktionen på ett ställe som inte går att låsa in men som samtidigt inte går att komma åt för obehöriga.Är du rädd att den ska bli stulen? Citera
Gullik July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Det måste ha funnits en tanke att inte ha en upplåsningsknapp på 2005-09. Den kommer visst på 2010án. Men denna brist kanske motiverar försäljningen av en nyare modell?Jovisst, rådet om kortslutning är hårdvaluta. Citera
grufman July 19, 2009 Report July 19, 2009 vi har fortfarande inte fått en enda tårta... och ja, instruktionen fungerar. Citera
RoTe July 19, 2009 Report July 19, 2009 vi har fortfarande inte fått en enda tårta...Fan va taskigt! Citera
Lassemålare CMC 2071 July 19, 2009 Report July 19, 2009 Det borde ni få av tacksama 05-09 ägare kanske blir det många tårtor framöver det har ni förtjänat. Detta vet redan alla busar sen länge . Kul att man fattar mistaget till 2010 års modell och åter inför knappendet är ett bra beslut. MVH Lasse. Citera
grufman July 19, 2009 Report July 19, 2009 jag råkade själv låsa in mina nycklar 2 gånger när tjejjen och jag var på semester i californien (hyrde musse). Första gången va på biluthyrnignen, så det var bara att knata iväg och hämta reservnyckeln - som hon sedan hade i sin handväska.samma misstag, nyckel i jackan, in med jackan i bagageluckan - smack. Citera
Janne Holm CMC1740 July 19, 2009 Report July 19, 2009 Ett litet tips fast i fel tråd på de gamla mussarna öppnar man huven utifrån så därför kan man gömma extranyckel i motorutrymmet på ett smart sätt t.ex inuti luftrenaren Nu vet alla var jag har min extranyckel Citera
Jan Erik CMC 97 July 20, 2009 Report July 20, 2009 Då kanske man borde sätta en knapp någonstans som man kopplar på relänr5 och ansluter mellan 86 & 30 de borde ju funka eller hur? Citera
Daniel Strand July 20, 2009 Report July 20, 2009 Här finns en instruktion från ett amerikanskt forum om hur man fixar en knapp. Dock har jag inte hört någon som testat. Kanske någon som vill vara försökskanin?http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13824&highlight= Citera
Lassemålare CMC 2071 July 20, 2009 Report July 20, 2009 Det där med att gömma en nyckel är inte så dumt, farsan gjordealltid det med sina bilar, jag tror att han satte fast den med någon massaav något slag, funkade för honom i 41 år. MVH Lasse. Citera
grufman July 20, 2009 Report July 20, 2009 min farfar tog inte ens ur nyckeln ur bilen.. funkade då också.. dock en utdöende vana .. Citera
Royen July 21, 2009 Report July 21, 2009 http://www.cherod.com/mustang/HowTo/TrunkRelease.htmDet är samma instruktioner som Daniels men med lite bilder också.Finns en kille på USA forumet som säljer färdiga knappar som tydligen ska se rätt bra ut. här är länken försten http://mustangforums.com/forum/s197-cla ... -kits.html Citera
Daniel Linde July 21, 2009 Report July 21, 2009 Ska nog beställa en sådan där knapp sats av honom till vintern.Tröttnat på att alltid kolla vart nyckeln är när jag slår igen bagaget Citera
RoTe July 21, 2009 Report July 21, 2009 Ska nog beställa en sådan där knapp sats av honom till vintern.Tröttnat på att alltid kolla vart nyckeln är när jag slår igen bagaget Du kan ju kräla in genom baksätet. Fast det är värre när bilen är låst och man bara ska öppna bagaget. Men då duger inte knepet via relät under huven heller så... Citera
Daniel Linde July 21, 2009 Report July 21, 2009 Ska nog beställa en sådan där knapp sats av honom till vintern.Tröttnat på att alltid kolla vart nyckeln är när jag slår igen bagaget Du kan ju kräla in genom baksätet. Fast det är värre när bilen är låst och man bara ska öppna bagaget. Men då duger inte knepet via relät under huven heller så...Nopp det är sant.. Det går ju o gå genom sätena.Varför har jag inte tänkt på det för. För jag vet ju om det Bara o slå igen luckan då heheMan får väl sätta en switch under bilen nånstans då Citera
Lassemålare CMC 2071 July 21, 2009 Report July 21, 2009 Ja men knappen är suveren skulle ha svårtatt vara utan den nu. Man har ju det på Saaben också, det är en bra sak. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts