Jump to content

Recommended Posts

Vi på Grufman Bil har ett spännande projekt som vi ska dra igång under hösten. Med hjälp av er medlemmar här på CMC behöver vi få fram en Mustangägare som vill låna ut sin bil till vetenskapen.

Under hösten kör vi en mekblogg där vi byter ut olika delar på bilen, dels för att få den snabbare, dels för att få den bullrigare, men framförallt för att få den fräckare.

Vi kommer fokusera på delar från Ford Racing, och varje del vi byter kommer dokumenteras och läggas ut på mekbloggen på vår hemsida med bilder, video och dokumentation.

Kan du tänka dig att låna ut din bil under hösten? Kan du tänka dig att få behålla alla delar vi monterar, som tack för hjälpen? Kan du tänka dig att komma förbi med skönheten med kort varsel och vara utan den en vecka i stöten under hösten?

Vi kommer montera nya dämpare, väghållningskit, headers, cai-system och liknande (inga kjolpaket, strikt väghållning/prestanda), det kan till och med hända att vi river delar av motorn!

Våra krav:

Mustang GT 05-09

Coupé

Manuell

Boende inte allt för långt från Järfälla (inom några mil är lämpligt)

Kan tänka sig att låna ut bilen under hösten

Vi vill ha tips på CMC-medlemmar som gjort sig förtjänta av att få bilen ombyggd - ut med tips och bilder nu. Vi vill naturligtvis ha en bil som är original.

Ni kan få testa bygga om min med nya delar, inga problem.

Ordna ett koncept med lösningar på hur man får dit nya modernare bärarmar/dämpare på ett bra sätt, som inte kostar skjortan.

Då har du helt plötsligt ökat din försäljning av varor från 5 årsmodeller till 45st. :--

Ni kan få testa bygga om min med nya delar, inga problem.

Ordna ett koncept med lösningar på hur man får dit nya modernare bärarmar/dämpare på ett bra sätt, som inte kostar skjortan.

Då har du helt plötsligt ökat din försäljning av varor från 5 årsmodeller till 45st. :--

ne.. 05 eller nyare skare va :-)

Fler intresserade? Eller är ni rädda för att någon skruvar på bilen?

Jag är så klart intresserad.

Tyvärr är det ju inte nån mil till er utan snarare 15...

Annars är jag inte omöjlig.

Manuell

Varför manuell ?

Gissar att dom vill slippa strul med drivlinan om effekten blir för hög för automaten.

Nja, med CAI, headers osv blir det ju inte så många pollar så det är nog inga problem. För inte tänker väl Grufman montera ett kompressor-kit ?

Nja, med CAI, headers osv blir det ju inte så många pollar så det är nog inga problem. För inte tänker väl Grufman montera ett kompressor-kit ?

De kanske inte tycker att det är kul med automat på bankörningen... ;)

Nja, med CAI, headers osv blir det ju inte så många pollar så det är nog inga problem. För inte tänker väl Grufman montera ett kompressor-kit ?

De kanske inte tycker att det är kul med automat på bankörningen... ;)

Nä, det är klart. Automaterna är ju mycket snabbare på bana så dom kanske vill bygga en bil som kan slå en automat :lol:

kan få låna min. manuell, borla aggressive axelback, C&L cold air intake samt tune från diablo. och sänkt med eibach fjädrar.

bor dock i skåne men du kan ta den när du vill i höst och ha den till den e färdig. så slipper jag ordna vinterförvaring. ;)

Hejsan är klart intresserad av detta då jag har en helt orginal mustang gt-08 med 290 ärliga mil på mätarn förutom en fabrikssäkning o 20"bullit fälgar så är bilen helt orginal och kan givetvis låna ut bilen under hösten.

Bilen är en som tidigare sagt här ovan en mustang gt-08a med manuell låda och bor farsta i stockholm.

Mvh Björn

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...