Jump to content

Recommended Posts

Här har du ett kooks system i Sverige http://www.vette.se/shop/?cat_id=106

Headers, race kattar, x-pipa 22500kr. ca halva priset i US.

705-1001l.jpg

Du behöver inte vara rädd för att den låter som en symakin :shock:

Tvärtom :twisted:

//Micke.

Ser kanon ut vet du även någon firma i usa som kan ta hem detta system till mig som e seriösa?Och yttligare en fråga är har dom även några läckra slutdämpare oxå?Sorry om jag frågar massor men det där systemet såg kanon fint ut o inte farligt dyrt heller.

Jag kör Kooks system, long-tubes och X-pipa... Sjukt bra låter det! Kom och lyssna ni som har vägarna förbi!

Kan rekommendera:

http://www.evoperform.com/shop/ prata med Fred! Eller:

http://www.lethalperformance.com/ prata med Jared

Har handlat från båda, inget strul och raka rör! Skicka med USPS, billigast och mycket bra!

Hälsa från mig! :D

/Nicke

Hejsan Nicke tack för tipset.Har setat o Bestämt att det blir Kooks system sedan blir det nog corsa slutdämpare alt bassani racing

Skall direkt kolla upp dessa sidor

Kolla med Andreas på No Fear Motorsport. Han tar hem delar från USA på beställning, och har en hel del hemma. Han monterade ett komplett Kookssystem på en GT500 och den lät nåt så gudomligt!

Jag tror han har en film på bilen före och efter på hans hemsida www.nofear-motorsport.se eller www.nfm.nu

/Erik

Här har du ett kooks system i Sverige http://www.vette.se/shop/?cat_id=106

Headers, race kattar, x-pipa 22500kr. ca halva priset i US.

705-1001l.jpg

Du behöver inte vara rädd för att den låter som en symakin :shock:

Tvärtom :twisted:

//Micke.

Ser kanon ut vet du även någon firma i usa som kan ta hem detta system till mig som e seriösa?Och yttligare en fråga är har dom även några läckra slutdämpare oxå?Sorry om jag frågar massor men det där systemet såg kanon fint ut o inte farligt dyrt heller.[/quote:pysel3cb]

Kommer att få mina Corsa axelbacks och X-pipa den här veckan,monterar på axelbacks omgående, X-pipan lite längre fram.

Du får gärna ge en rapport när dina Corsas är på plats om hur dom låter inne och ute !

Nu är Corsa axelbacks på plats, kvaliteten på systemet är outstanding. Ljudet på utsidan vid tomgång och låga varv är ett underbart djupt och dovt muller, inte så mycket högre än original men en mycket skönare ton, på höga varv är det nästan lite nascarsound.

Inne i bilen på jämn gas hörs ingenting, men vid pådrag så är det en djup

härlig ton som jag gillar.

Jag har Touring versionen, Sport versionen har en högre ljudbild.

Återkommer när X-pipan är på plats.

Det är inte billigt men det är det mest kvalitativa man kan köpa,

Hörde att Jay Leno har det på flera av sina bilar.

Kolla deras hemsida www.corsaperformance.com

Kolla med Andreas på No Fear Motorsport. Han tar hem delar från USA på beställning, och har en hel del hemma. Han monterade ett komplett Kookssystem på en GT500 och den lät nåt så gudomligt!

Jag tror han har en film på bilen före och efter på hans hemsida www.nofear-motorsport.se eller www.nfm.nu

/Erik

Hejsan Erik har mailat Andreas på No Fear ang priser osv så får vi se vad han säger annars väntar jag på svar från några amerikanska sidor som Nicke här på forumet rekomenderat det e lite priset som avgör vart ifrån jag köper här i sverige så är det kalas dyrt med det systemet o i amerika halva priset trotts frakt

Mvh Björn

Jag kör Kooks system, long-tubes och X-pipa... Sjukt bra låter det! Kom och lyssna ni som har vägarna förbi!

Kan rekommendera:

http://www.evoperform.com/shop/ prata med Fred! Eller:

http://www.lethalperformance.com/ prata med Jared

Har handlat från båda, inget strul och raka rör! Skicka med USPS, billigast och mycket bra!

Hälsa från mig! :D

/Nicke

Mailat o hälsat från dig oxå till lethalperformance.com o frågat ang fraktpriser till sverige.Tänkte höra med dig vad du kör med för slutdämpare?Är bassani race något att ha eller är corsa dämparna bättre?

Jag kör Steedas slutrör. Hade dom på min GT också och tycker dom funkar kanon. Det är "samma" dämpare som Ford Racing och Borla Stinger, om jag inte misstar mig. Att köra helt utan ljuddämpning, typ SLP loudmouth, funkar inte så bra med Long-tubes, X-pipa och racekattar... Det blir overkill! Jag älskar när det låter, nu hör min fru när jag kommer körandes på landsvägen och den ligger ca 4 km från mitt hem...

Jag kör Steedas slutrör. Hade dom på min GT också och tycker dom funkar kanon. Det är "samma" dämpare som Ford Racing och Borla Stinger, om jag inte misstar mig. Att köra helt utan ljuddämpning, typ SLP loudmouth, funkar inte så bra med Long-tubes, X-pipa och racekattar... Det blir overkill! Jag älskar när det låter, nu hör min fru när jag kommer körandes på landsvägen och den ligger ca 4 km från mitt hem...

Nja, det stämmer visserligen att Borla har tillverkat Ford Racing dämparna, men Steeda's är tillverkade av MBRP i sammarbete med Steeda.

Men Corsa's är helt klart ett av dom bästa alternativen. Dyra men bland dom bästa på marknaden med kvalité och passform. SÅ om du har tänkt att behålla bilen länge så köp Corsa's, du kommer inte ångra dig!

Mvh Erik

Nja, det stämmer visserligen att Borla har tillverkat Ford Racing dämparna, men Steeda's är tillverkade av MBRP i sammarbete med Steeda.

Men Corsa's är helt klart ett av dom bästa alternativen. Dyra men bland dom bästa på marknaden med kvalité och passform. SÅ om du har tänkt att behålla bilen länge så köp Corsa's, du kommer inte ångra dig!

Mvh Erik

tanken är att behålla bilen min länge länge så då blir det Corsa dämpare helt klart

om vi säger såhär:

Ford racing axlebacks: ger skönt gurglande ljud. Bra passform, lätt att montera

Loudmouths: Ger ett rått gurglande ljud som övergår i ett vrål när man gasar. Hörs på några 100 meters håll utan problem.

vad kostar ett loudmouth system och är det från kattarna bakåt eller ett komplett från och med grenrören???

samt vad kostar ett axleback system???

om vi säger såhär:

Ford racing axlebacks: ger skönt gurglande ljud. Bra passform, lätt att montera

Loudmouths: Ger ett rått gurglande ljud som övergår i ett vrål när man gasar. Hörs på några 100 meters håll utan problem.

vad kostar ett loudmouth system och är det från kattarna bakåt eller ett komplett från och med grenrören???

samt vad kostar ett axleback system???

Vi förhandlar om distributörsavtal med SLP just nu, återkommer.