Janebrink March 5, 2004 Report March 5, 2004 Tjaba!Är det någon som vet om man kan felsöka den där lilla regulatorn som sitter på baksidan av panelen till alla mätare? Alltså den som styr temp, ladd, etc. Har köpt en ny, men vil försäkra mig om att det verkligen var den som var felet innan jag plockar ihop allt igen...Bilen är en 69:a HT.mvhAnders. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 5, 2004 Report March 5, 2004 Hej.Går inte att felsöka på annat sätt än att du skallha ström in och ut, har du inte ström ut så är detmycket troligt avbrott =trasig och måste bytas. Regulatorn drar ner spänningen till alla mätareutom laddmätare och hastighetsmätare.Övriga mätare temp, bensin, oljetryck, klararinte att gå på 12V då brinner dom upp ellerblir skadade och måste då också bytas. Flyttar även detta till rätt plats i FORUMET. (EL)Mvh Lars O. :wink: Citera
berne March 19, 2004 Report March 19, 2004 Är det regulatorn om tankmät. och motortemp.mät bara visar "hälften"? (trots att tanken är full och motorn är varm-menar jag) Citera
AM March 20, 2004 Report March 20, 2004 det är med största sonnorlikhet regulatorn det är fel på i det fallet. Citera
berne March 21, 2004 Report March 21, 2004 Hur byter man den kraken? Skall det lödas och donas? Citera
AM March 21, 2004 Report March 21, 2004 den är inte svår att byta. den sitter bakom instrumenteringen, så den måste man skruva loss först. sen viker man den bakåt/nedåt (så att instrumenteringen tittar ner i golvet), sen sitter den där med en skruv, en kabel är skruvad och en sitter med stifft (om jag inte missminner mig helt), du behöver alltså inte löda. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 21, 2004 Report March 21, 2004 Hej.Sitter med skruv och flatstiftskontackter t.o.m. 1968.F.o.m. 69 är den fastlöd. :wink: Citera
Janebrink March 22, 2004 Author Report March 22, 2004 hmmm... inte på min 69:a... där sitter den med en sånn kontakt som sitter på ett 9volts batteri...//A. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 22, 2004 Report March 22, 2004 Hej.Rätt det är det jag menar med lödda kopplingaralltså inte flatstift. :wink: Citera
Recommended Posts