danne77 August 7, 2009 Report August 7, 2009 Jag bytte filter och olja i lådan häromdagen, jag fyllde olja och när jag fått i sex liter (stillastående motor) så hörde jag ett "glurp" under bilen och olja rann ut på backen. Vad jag kan se så kom oljan från övre bakkant på växellådan och undrar nu om det ska vara möjligt? Och vart kan det vara ett så stort hål? Det droppade inte utan rann... Efter det jag startat bilen fick jag i mer olja och inget mer läckage har visat sig sedan dess och lådan fungerar alldeles utmärkt!! Citera
Ingo August 8, 2009 Report August 8, 2009 Det finns ju avluftningar,men att du fått upp nivån så högt verkar konstigt..inte oringen runt stickan som är dålig då?och att lådan kanske lutade bakåt?.men noga att kolla nivån när man fyller.men slutade det läka är det ju bara att vara nöjd och glad.. Citera
Tommyax August 9, 2009 Report August 9, 2009 En teori,,Kan det vara så att det bildats en luftficka när du fyllde på,,Oljan brukar rinna väldigt långsamt genom tratt och påfyllningsröret.Luftfickan kan ha tryckt ut lite olja mellan tratt och sticka runnit ner på lådan och droppat ner i bakkant./Tommy. Citera
Stefan cmc 1169 August 11, 2009 Report August 11, 2009 Finns ett luftrör/övertrycksrör precis ovanför växelföraren, hade samma problem då inte pumpen ville köra runt oljan. Rann över vid 5-6 liter.Lagad pump i med 4 liter olja igång med motorn i med 4 till inga problem. Citera
Recommended Posts