Jump to content

Toppar på www.blocket.se.


Tommyax

Recommended Posts

Hejsan.

Tänkte bara tipsa om ett par toppar av typen GT40p som ligger på blocket.se. http://www.blocket.se/kiruna/Vill_du_ri ... ?ca=21&w=3

Jag vet inget om skick eller så, det är inte mina och jag känner inte personen.

Jag har själv letat efter ett par sådana, men har annat så de är inte aktuella för mig.

GT40p är gjutjärnstoppar som har nästan samma effekt/flöde som GT40 i alu. GT40p sitter bl.a. på explorer 97-00.

Avigsidan med dem är att tändstiftet sitter lite annourlunda och kan skapa problem med headers.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Var det mitt insug du ville ha? Jag skall sälja det så fort jag har klart med en annan lösning, dvs EFI. Så om några veckor/månad så är det till salu.

/Tommy.

Hej

Vad är det för EFI lösning du håller på med? Går i samma tankar nämligen, har skaffat delar från en Econline F250 -88

//Håkan

Link to comment
Share on other sites

Hej

Vad är det för EFI lösning du håller på med? Går i samma tankar nämligen, har skaffat delar från en Econline F250 -88

//Håkan

Hejsan.

Jag har letat ett tag, men att hitta ett lämpligt objekt (-87--93)är inte lätt.

Inte många som skrotas, och köpa en halvrisig mustang blir ändå för dyrt. Du verkar ha hittat nått att utgå från iallafall.

Jag hade tänkt mig att få tag i ett system från mustang eller Thunderbird.

Då insugen på vanar och truckar brukar vara för höga. Men de delarna går att hitta separat. Tydligen skiljer det sig i konfigurationen i databoxen mellan olika fordon (van/truck /pb).

Nu har jag fått nys om ett Mustang EFI paket som jag eventuellt får köpa. :)

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...