Backman cmc 1152 August 21, 2009 Report August 21, 2009 Hej på er!Som ny medlem här i denna club tänkte jag visa lite av mitt projekt.Bilen en Mach1 -72 med 351c 4v motor och C6 låda och 9 tums axel.Den är nu helt urplockad och har en del rost i golv, bagage, hjulhus och främre innerskärmar.Hängde den i en vagga för att bättre slippa på. Citera
Tobias CMC1505 August 21, 2009 Report August 21, 2009 Välkommen !Riktigt stilig bil du har där och kommer antagligen bli stiligare. Lycka till med renoveringen!PS. Sätt dit lite Stripes när du är färdig med lacken, gör att bilen får lite bättre stuk. Citera
Tony.S CMC 2246 August 21, 2009 Report August 21, 2009 En sån vagga saknande jag vid min renovering. Lycka till med renoveringen Citera
Backman cmc 1152 August 22, 2009 Author Report August 22, 2009 Ja vaggan är en fin grej. Den gjorde jag själv för ett bra tag sen. Senast hängde en Alfa Romeo i den. Har aldrig skruvat amerikansk förut så det är en ny trevlig upplevelse Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 22, 2009 Report August 22, 2009 Hej.Det ser extra bekvämt ut med ställningen önskadeockså att man haft en sådan, det har gått ändå attrenovera för mig, har fått betala med div kroppsligaåkomor också. Härligt att se att det är fler som sattsar på 71-73som kommer starkt idag, lycka till och glöm inteatt vi är många som vill se hur det går i framtiden. Citera
pools August 22, 2009 Report August 22, 2009 Ahh.. ett nytt projekt att följa. Det ska bli spännande, vi ÄLSKAR att följa såna här projekt. Lycka till, och håll oss informerade hela tiden, med bilder och frågor om alltdu behöver veta. På detta forum finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Mvh.pools Citera
Backman cmc 1152 August 23, 2009 Author Report August 23, 2009 Bilen hade stått i ca. 14 år innan jag tog över den. Hittade två möss bon, ett under instument brädan och ett i vänster bak stolpen. Mat förådet hittade jag i rambalken bak. Vi är många som gillar Mustang!Sen det här med alla koder som finnsPå dörren tror jag det står 2FO50162590 men när jag kollar med Marti raport kommer det error på motorn. Vore roligt att beställa en rapport men då borde ju koden vara rätt.På bakaxeln hittade jag WES-AD2 2AA 3,25 9-9558Axeln ser ut ha spärr när man snurrar den, hoppas bara den inte är svetsad. Måste väl öppna och titta efter.Sen hittade jag en plåt i framvagnen under stötdämpar infästningen med texten VERTICAL CLR..062 MAXNågon som kan hjälpa mig tyda koderna Citera
Jonasm August 23, 2009 Report August 23, 2009 Sånt här gillar vi att kolla på. Lycka tillEn annan ska ju renovera en 54a Bel Air i vinter Citera
Tony.S CMC 2246 August 23, 2009 Report August 23, 2009 Varför du får error,beroro på att det inte är O utan Q. Alltså en Q code bil. Och om det är original motorn är det en 351 cobra jet. Grattis i såfall Finns inte så många i Sverige. Ursäkta du bodde visst i Finland Citera
Backman cmc 1152 August 28, 2009 Author Report August 28, 2009 Detta med Q code var nåt som jag inte visste om. På dörr taggen står win coden med ett o och i reg. beviset likadant så också på en liten aluminiumbricka jag hittade nitad i bagagets vänstra sida. Var och grävde efter instument brädan och där står detoch på motorn hittade jag instansat CA vilket tydligen står för cobra jet motorn Tack för upplysningen Tony S. Citera
Backman cmc 1152 August 30, 2009 Author Report August 30, 2009 Har inga bilder på själva svetsandet, utom dennaPutsning av underredet på gångGrundade vartefter för att inte rosten skulle ta ett nytt greppEfter att ha svetsat bagage golvet passade jag på att grunda innan jag svetsade bak plåten på plats Citera
JohnB August 30, 2009 Report August 30, 2009 Detta med Q code var nåt som jag inte visste om. På dörr taggen står win coden med ett o och i reg. beviset likadant så också på en liten aluminiumbricka jag hittade nitad i bagagets vänstra sida. Var och grävde efter instument brädan och där står detoch på motorn hittade jag instansat CA vilket tydligen står för cobra jet motorn Tack för upplysningen Tony S.Har du nån bild på dørr taggen og den lille aluminiumsbrickan?John Citera
Backman cmc 1152 August 31, 2009 Author Report August 31, 2009 Dålig skärpa men detta är skylten ur bagaget. Dörrtaggen är så väl bortpackad, men det finns en dålig bild tidigare i denna tråd. Citera
JohnB August 31, 2009 Report August 31, 2009 Svårt att se men er siffer/bokstaver innslagit eller utslagit? Har sett en liknende bricka i bagaget på några 70 modeller (venster hjulhus) som liknar din. Dom er dokumenterad orginal från fabrik. Om dine siffer/bokstaver er "utslagen" kan den va orginal.Utslagen = från baksiden!MvhJohn Citera
Backman cmc 1152 September 1, 2009 Author Report September 1, 2009 Jo plåten är stansad från baksidan. Alltså texten står ut. Den satt fast här(svag röd ring till vänster i bagage) med två svarta nitar.Någon som kan berätta färgkoden till Grabber orange i 2komponent acryl lack (PPG) ? Citera
Tommyax September 1, 2009 Report September 1, 2009 http://mustangattitude.com/cgi-bin/stat ... paintcodes/Tommy. Citera
Tommyax September 1, 2009 Report September 1, 2009 Ser tyvær ingen rød ring JohnPrecis under kanten till bagagerumskanten vänster sida./Tommy. Citera
JohnB September 1, 2009 Report September 1, 2009 Ser tyvær ingen rød ring JohnPrecis under kanten till bagagerumskanten vänster sida./Tommy.??????????????? Ser ej...Måste jag gå hit først?; http://www.specsavers.se/John Citera
JohnB September 1, 2009 Report September 1, 2009 Ser tyvær ingen rød ring JohnPrecis under kanten till bagagerumskanten vänster sida./Tommy.??????????????? Ser ej...Måste jag gå hit først?; http://www.specsavers.se/John Citera
Backman cmc 1152 September 1, 2009 Author Report September 1, 2009 Tackar! TommyAX det där var ju en intresant sida Jo ringen borde väl synas ?Har försökt med färgkoden som står under 1970 grabber orange 2232 men den känner de inte till i färgbutiken får väl prova med den till 2008 911381 om de hittar den. Citera
Backman cmc 1152 September 6, 2009 Author Report September 6, 2009 Då blev underredet målat med epoxi färg enligt rekomendation från färghandlaren. Denna grund har jag inte provat på tidigare, men den skall tydligen vara bra.Funderade ett tag att jag borde lakera under, men kom nog till att det Finska hårda klimatet behöver ett behandlat underrede. Så efter ett antal liter tröskelmassa ser det nu ut så här.Sen kom dom nya fläskdäcken på.Har beställt en hel del delar till pärlan. Bland annat nya plåtar till innerskärmarna, så nu går man i väntans tider. Det borde ju börjas sågas ved till den kommande vintern, det finns med andra ord nog att stå i. Citera
Backman cmc 1152 September 9, 2009 Author Report September 9, 2009 Det något rostiga frontpartiet.Slipat av bilen och den fick en ny slipgrund på sprutad. Citera
Tony.S CMC 2246 September 10, 2009 Report September 10, 2009 Skönt att se andra arbeta, nu när man inte har någon egen att skruva med Det blir säkert fina 71-73 du och Thomas renoverar Citera
Backman cmc 1152 September 22, 2009 Author Report September 22, 2009 Kunde inte hålla mig från att prov måla lite Grabber Orange bara för att kolla in färgenDet har blivit slipat och spacklat en del men försöker vänta tålmodigt på plåtarna och Marti Rapporten. Citera
Recommended Posts