Jump to content

Renovering Mach1 -72 cmc1152


Backman cmc 1152

Recommended Posts

Hej på er!

Som ny medlem här i denna club tänkte jag visa lite av mitt projekt.

Bilen en Mach1 -72 med 351c 4v motor och C6 låda och 9 tums axel.

IMG_0005.jpg

Den är nu helt urplockad och har en del rost i golv, bagage, hjulhus och främre innerskärmar.

PICT408.jpg

Hängde den i en vagga för att bättre slippa på.

PICT046.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det ser extra bekvämt ut med ställningen önskade

också att man haft en sådan, det har gått ändå att

renovera för mig, har fått betala med div kroppsliga

åkomor också. :?

Härligt att se att det är fler som sattsar på 71-73

som kommer starkt idag, lycka till och glöm inte

att vi är många som vill se hur det går i framtiden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ahh.. ett nytt projekt att följa. :P:P

Det ska bli spännande, vi ÄLSKAR att följa såna här projekt. :twisted:

Lycka till, och håll oss informerade hela tiden, med bilder och frågor om allt

du behöver veta. På detta forum finns inga dumma frågor, bara dumma svar. ;);)

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Bilen hade stått i ca. 14 år innan jag tog över den. Hittade två möss bon, ett under instument brädan och ett i vänster bak stolpen. Mat förådet hittade jag i rambalken bak. Vi är många som gillar Mustang!

PICT01.jpg

Sen det här med alla koder som finns

IMG_0089.jpg

IMG_0086.jpg

På dörren tror jag det står 2FO50162590 men när jag kollar med Marti raport kommer det error på motorn. Vore roligt att beställa en rapport men då borde ju koden vara rätt.

På bakaxeln hittade jag WES-AD2 2AA

3,25 9-9558

Axeln ser ut ha spärr när man snurrar den, hoppas bara den inte är svetsad. Måste väl öppna och titta efter.

Sen hittade jag en plåt i framvagnen under stötdämpar infästningen med texten VERTICAL

CLR..062 MAX

Någon som kan hjälpa mig tyda koderna

Link to comment
Share on other sites

Detta med Q code var nåt som jag inte visste om. På dörr taggen står win coden med ett o och i reg. beviset likadant så också på en liten aluminiumbricka jag hittade nitad i bagagets vänstra sida. Var och grävde efter instument brädan och där står det

DSC_4747.jpg

och på motorn hittade jag instansat CA vilket tydligen står för cobra jet motorn :D Tack för upplysningen Tony S.

Link to comment
Share on other sites

Har inga bilder på själva svetsandet, utom denna

Bild004.jpg

Putsning av underredet på gång

PICT049.jpg

Grundade vartefter för att inte rosten skulle ta ett nytt grepp

PICT053.jpg

Efter att ha svetsat bagage golvet passade jag på att grunda innan jag svetsade bak plåten på plats

IMG_0117.jpg

IMG_0121.jpg

Link to comment
Share on other sites

Detta med Q code var nåt som jag inte visste om. På dörr taggen står win coden med ett o och i reg. beviset likadant så också på en liten aluminiumbricka jag hittade nitad i bagagets vänstra sida. Var och grävde efter instument brädan och där står det

DSC_4747.jpg

och på motorn hittade jag instansat CA vilket tydligen står för cobra jet motorn :D Tack för upplysningen Tony S.

Har du nån bild på dørr taggen og den lille aluminiumsbrickan?

John

Link to comment
Share on other sites

Svårt att se men er siffer/bokstaver innslagit eller utslagit? Har sett en liknende bricka i bagaget på några 70 modeller (venster hjulhus) som liknar din. Dom er dokumenterad orginal från fabrik. Om dine siffer/bokstaver er "utslagen" kan den va orginal.

Utslagen = från baksiden!

Mvh

John

Link to comment
Share on other sites

Då blev underredet målat med epoxi färg enligt rekomendation från färghandlaren. Denna grund har jag inte provat på tidigare, men den skall tydligen vara bra.

IMG_0125.jpg

Funderade ett tag att jag borde lakera under, men kom nog till att det Finska hårda klimatet behöver ett behandlat underrede. Så efter ett antal liter tröskelmassa ser det nu ut så här.

IMG_0128.jpg

Sen kom dom nya fläskdäcken på.

IMG_0055.jpg

Har beställt en hel del delar till pärlan. Bland annat nya plåtar till innerskärmarna, så nu går man i väntans tider. Det borde ju börjas sågas ved till den kommande vintern, det finns med andra ord nog att stå i.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...