Jump to content

Featured Replies

comment_83525
Ok! Tack grabbar. Så med andra ord får man inte veta ur Marti rapportens statistik ruta hur många bilar lik den egna som är tillverkade eller hur många som kommit till Sverige? :?

Beror helt på vilken typ av Marti Rapport ni bestiller från Marti. Her er en delbild av min Marti Elite rapport ;)

68_img_1013_1.jpg

Sen kan ju inte K.Marti veta hur många Mustangar av dom enskilda år som har blivit importerad til Sverige. Det importeras vel fortfarande gamla Mustanger til Sverige :D

Dock kan han få fram hur många som blev importerad nya til Sverige i t.ex 1971 :idea:

John

  • Svar 284
  • Visingar 56,3k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Backman cmc 1152
    Backman cmc 1152

    Länge sen jag kollade in här. Hämtade hem Machen idag från vinterförvaringen. Kul att köra lite nu efter vintern mödor. Här tillsammans med betydligt nyare bruksbilen men kompisar trots ålders skillna

Posted Images

comment_83544
Jag menade nog hur många bilar som kom som nya till Sverige.

Marti vet/ kan få fram hur många, men va bered å betale extra for det.

Trodde att DSO koden 90 kanske stod för Sverige men det var tydligen inte så enkelt.

Nei, kan even stå for Japan :idea:

John

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_83939

Tycker mig ha tillbringat en hel del tid i garaget men med inga riktigt synliga resultat. Tog nog emot en del att slipa bort orginal id-lappen men den snälla Marti har ju skickat en ny att limma på plats så småningom.

5730_img_0120_1.jpg

Lite färg och "massa" har blivit sprutat.

5730_img_0122_1.jpg

5730_img_0123_1.jpg

Har denna kvar att fixa sen börjar plåt arbetet vara klart.

5730_img_0121_1.jpg

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_84312

Ibland blir man ju bara så nöjd. i kväll var det så och bara för en sån grej att det ser ut som om Mustangens framdel kommer att passa ihop. :D

IMG_0130.jpg[/attachment:978r81l2]

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0129.jpg[/attachment:978r81l2]

Hade glömt hur lång huven faktiskt är.

post-20-144839112667_thumb.jpgIMG_0128.jpg[/attachment:978r81l2]

  • Author
comment_84499

Har fått front plåten svetsad och putsad i helgen.

post-20-144839112667_thumb.jpgIMG_0133.jpg[/attachment:37fk41e4]

Lite häftigt med alla nummer som är instannsade lite här och där i karossen, men detta är inte en 65 :)

Oops! bilden hamnade visst upp och ner.

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0134.jpg[/attachment:37fk41e4]

På med lite färg och den är som ny.

IMG_0136.jpg[/attachment:37fk41e4]

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_84945

Titta se fina skärmarna var efter att jag skrapat bort nån kg. " skit" ur dem.

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0146.jpg[/attachment:30vfevev]

På en av alla intressanta trådar på detta forum som jag följer intresse, såg jag på mikeo s tråd hur han gjorde med behandlingen av underredet. Tyckte jag borde prova detta när jag också har sprutat body under min bil och se vad fint det blev. blir nog att göra så här med hela underredet bara jag får bilen målad.

IMG_0147.jpg[/attachment:30vfevev]

Hade tänkt mig att måla motor rummet nu när det är flera dar "ledigt". Jag har ju tagit bilen från mitt kära grannland Sverige och som det frammkom i början av tråden så har bilen fel i vinkoden både på registerbeviset och stämplat på framskärmen.

Jag tänkte jag skulle korrigera O et till ett Q på innerskärmen före jag målar. Jag tågade in på finska bilprovningen med en del dokument och bilder på bilen och tänkte fråga om detta. Det var då problemen började, besiktningsmannen sa att denna bil får jag inte registrerad i Finland om jag inte får en utredning/dokument från svenska Vägverket där det framkommer varför de har stämplat den fel :shock: Får väl börja det nya året med att ta kontakt med vägverket och försöka reda ut detta.

God Jul o Gott Nyt År på er Mustangvänner.

comment_84955

Hej.

Tyvärr är det jätte vanligt med felskrivna dokument här i Sverige

och troligen är det så även hos dig, gör en dokumentering som

bevis på att det är felskrivet :? .

Fotografera stansningar och annat som kan vara av betydelse

för framtiden, du har ju i alla lägen rätt id på bilen, jag kan

tycka det är konstigt att bilen har blivit godkänd hela tiden

och att ingen har haft invändningar mot felet :roll::problem: .

Hoppas i alla fall att du får ordning på grejorna och jag och

många med mig ser fram emot att få se en fin Mach1 till våren

2010 kanske :thumbup:8);) .

GOD JUL och en god fortsättning på framtiden önskar jag dig.

  • Author
comment_85109

Fick i går dokumenten i skick efter att ha pratat med en annan kille på bilprovningen, han tog in tre kolleger och efter att ha disskuterat och funderat en stund var det klart :D Så nu är bilen om stannsad och det är bara att sätta på ännu mera fart om ni skall få se den till våren :lol: Men det blir väl nog väl hårt, det skall ju vara roligt i garaget. Men det är bra att få lite hejarop emellanåt. Visst skulle det vara roligt att stå i Mustang raden på Barkarby 2010.

  • Author
comment_85237

Avslutade det förra året med att lägga den sammets ljuva färgen vid namn tjuvsvart i motor rummet. Det nya året börjades med att maska av och så här blev det.

post-20-144839112667_thumb.jpgIMG_0157.jpg[/attachment:10aa84hm]

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0158.jpg[/attachment:10aa84hm]

Så fick sig vänster framskärm en behandling.

IMG_0155.jpg[/attachment:10aa84hm]

Skall huv gångjärnen vara svarta eller järn gråa? De är nu som det ser ut penselmålade svarta med någon seg och tjock målfärg

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_85864

Här har det varit bra kallt nu ett tag och med utejobb känns det bara för att sitta och elda framför den öppna spisen om kvällarna :oops:

Men höger framskärm har blivit nedslipad fått lite behandling och fastskruvad på bilen för att kolla passningen. Passade också på att behandla plåtarna över framfjädrarna.

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0159.jpg[/attachment:371gwjf7]

Huv gångjärnen fick sig en svart behandling.

IMG_0160.jpg[/attachment:371gwjf7]

  • Author
comment_86354

Har laddat sprutan med färg nu i helgen. det har blivit målat en hel del små detaljer, men roligast var nog huven att spruta. det är konstigt med det här lackerandet när man har slipat och putsat i flera kvällar och sen tar själva målandet bara en liten stund.

IMG_0185.jpg[/attachment:2feushkh]

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0184.jpg[/attachment:2feushkh]

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_87030

Fick en intressant bunt med dokument hemskickat hela 48 st, där kan man få fram alla ägareoch orter som den varit på :D

post-2705-144839113314_thumb.jpgIMG_0191.jpg[/attachment:tdfr7bo7]

Sandplåtarna har blivit putsade, grundade och behandlade på insidan.

post-20-144839112667_thumb.jpgIMG_0186.jpg[/attachment:tdfr7bo7]

Har provmonterat huven, men förstår mig inte riktigt på gångjärner, huven hamnar för lågt. Har sökt här på forumet men alla har problem med att den hamnar för högt. Har inga gummikuddar monterat under men inte är det väl meningen att den skall vila på dem? Har jag lyckats få gångjärns infästningen för lågt ner?

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0190.jpg[/attachment:tdfr7bo7]

IMG_0188.jpg[/attachment:tdfr7bo7]

comment_87091
Fick en intressant bunt med dokument hemskickat hela 48 st, där kan man få fram alla ägareoch orter som den varit på :D

post-2705-144839113314_thumb.jpgIMG_0191.jpg[/attachment:37a1p9it]

En sån bunt har jag med på min Musse. Vist är de rätt kul att läsa. Själv har ja varit i kontakt med en del av dom, bara för att få lite bilder/info. Så man kan se hur hon sett ut. Ska göra en bok. :D Lite oftp ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...