Jump to content

projekt 427 cmc1288


ingvar

Recommended Posts

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja det känns som det är dags för ett hembesök för att kolla av läget, jag var idag och lyssnade på min nya ljudlåda och trots att ingenting är injusterat låter det betydligt bättre än det som man på Mustangfabriken kallar för "Shaker" det som skakar är väl membranen i orginalhögtalarna. Det slående är hur lika orginalhögtalarna är de som satt i min Volvo 142 från 1968 och den var det ju inte heller något vidare ljud i!

Så mitt förslag är= så fort min lille svarte sitter ihop och inredningen är tillbaka på plats åker vi och fikar hos Sella å spelar Dansmusik så det surrar i öronen!

Link to comment
Share on other sites

"råkade" ha vägarna förbi idag.

Sella tar sig alltid tid för lite mustangsnack och inspektion av bygget.

Hade med mig kamera för första gången på länge:

post-20-144839114062_thumb.jpgPrivat 004komp.jpg[/attachment:3mi620ss]

post-2705-144839113314_thumb.jpgPrivat 005komp.jpg[/attachment:3mi620ss]

post-20-144839112667_thumb.jpgPrivat 009komp.jpg[/attachment:3mi620ss]

post-20-144839108627_thumb.jpgPrivat 017komp.jpg[/attachment:3mi620ss]

Privat 012komp.jpg[/attachment:3mi620ss]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Sella

Det var tur att jag bytte bort lite 68 delar annars hade det ej blivit någon ny Musse för min del..Vi får höras i helgen.. Ps Hur går det med lacken Ds:D Dan

Link to comment
Share on other sites

hej har varit och tittat på 68 det börjar att ta form :D

Jag vet att du har en kamera...

Håll oss inte på halster genom att bara skriva en kommentar, ge oss bilder!

Sedan vidhåller jag fortfarande att den bilen är inget för dig, sälj den till mig istället :--

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hej jag ligger lite lågt med bilen just nu den ar på lack och ja vill inte ha bilen fören efter semestern men ja jagar delar hela tiden och det är mycket på gång hälsnigar iNGVAR

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hej jag var och tittade på 68 i dag den börjar att bli färdig för topp lack men jag vill inte ha hem bilen fören efter semestern. jag köpt 3 tums rostfritt mangnaflow avgasystem,även c6 växelåda som är försärkt så att den tål 650 hk med 3000 stallsped conv pluss mycket mer godis :D hälsnigar ingvar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej här kommer lite bilder på motorn även fälgen som är 10*15 däcket är 295 /50 /15 keramiska headers fabrikat hookers

motorn är en 427 sideoilers med 4 bultat block med tunnelports toppar efekten var över 600 hästar vid 7000 varv ska sitta 2 stycken 780 holley förgasare orginal , topparna är tillverkade 1967 nu går jag vidare med att skaffa rullvippor förstärkta axlar oljetråg o diverse andra grejer ,, / sella

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

i går hämtad jag 67 donator bilen det var bara att pumpa med gasen så startade bilen ingen start hjälp bilen har varit avstäld sedan 95 men det var bara att sätta på ac den funkade men de var mycket smuts i fläkten jag blev dammig men va gör det. dert blev kallt i bilen många nya delar var med :D

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid lika kul att titta in när man har vägarna förbi. En stunds mustangtjöt och förevisning av det som hänt sen sist.

Donatorbilen såg riktigt hygglig ut:

Ingvar 1.jpg[/attachment:233gqhdx]

Lycka till med resten :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gott mos Ingvar..

En HT är aldrig fel, att det skulle ta så lång tid innan du kom på det.

Motorn var NICE :D ..

Kommer ner snart skall kolla med Lennart,,

Link to comment
Share on other sites

Hej Ingvar nu ligger jag ute på forumet med min 65cab se 65cab CMC 1047..

Hade du inte tjatat så om din bil så hade jag sluppit detta eller.. Kanske skall tacka i stället för att jag är här nu..

:D Dan

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid lika kul att titta in när man har vägarna förbi. En stunds mustangtjöt och förevisning av det som hänt sen sist.

Donatorbilen såg riktigt hygglig ut:

Lycka till med resten :thumbup:

När donatorbilen är rensad borde det byggas racebil för historisk racing av den. Någon som har erfarenhet av historisk racing, som har information om hur Shelby förstärkte sina bilar och byggde störtbur och ett par redan portade 289-toppar som ligger och skräpar i garaget borde ta sig an det. Undrar vem det skulle kunna vara :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...