Jump to content

projekt 427 cmc1288


ingvar

Recommended Posts

hej vill presentera mej lite jag heter ingvar johansson men är mest känd som sella jag har alltid fixat å grejat med motorer min karriär startade med en mustang 67 fastback med 289 som blev 390 å slutade med 427

8 v . med mycke streetracing i gbg ,snabbaste bilen i borås under flera år

kom på 3 plats när bilsport korade sveriges snabbaste bil 1984 ,

sedan kom företaget +familj å två goa söner . blev sugen igen 2006 då jag var över i usa där stog den en ny 2006 cab gt körde 1 år orginal sedan moterade jag en whipple supercharger + en massa andra grejer, känner mej fördig med denna bilen då jag fick åter suget efter en 68 fastback . hittade en annons

på e-bay där stog den en 68 fastback s-codad ett renoveringsobjekt

den har stått i garage sen 1984 mycket rostig men jag fick den ,,

nu börjar den stora renoveringen som ska sluta med en bil i nyskick med 427 .. kommer uppdatera denna tråd allt eftersom jag renoverar,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

nu har jag bytt v innerhjuhus, h innerhjuhus , v golvplåtkoffort, h golvpåtkoffort' balkkoffort,bakstam v skärmbak.nu skall jag ta ut bilen så att jag kan blästra under där h bakskärm satt fortsättning följer :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu hemma efter en sen kväll i garaget med svetsning av golv i bilen.

Nu börjar det arta sig och plåtarna passar bra.

Fick även en fin orginal broshyr ifrån 1968 på Mustang av en kamrat.

I denna som är en sales broshyr kan man se alla de option som var tillgängliga .. :P4507_dscf0030_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hallå du Ingvar nu är jag här och bevakar ditt bygge ifrån ovan :D

Jag säger samma som de sade nere på avenyn i Göteborg när Lumman

körde och stod och torrdrog hjulen vid ett rödljus på tomgång.

"Detta är ingen 289 a" Må väl vi höres Dan

6282__1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Ingvar

Jag och Gunnar L sitter och tittar på ditt bygge. Gunnar sade att om du inte tagit dig an denna bil så hade den nog skrotats.

För vi är nu minst 3 nu som vet att detta kommer att bli riktigt riktigt bra.. :D

Lade en länk till din plåtleverantör V-P Autoparts i Fristad så de kan följa projektet. http://www.vp-autoparts.com/

Bästa hälsn Dan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej har kommit hem från garaget jag har bytt innerskärmar vid huv gångjärn så att jag fick prova mina nya beg. framskärmar som en kompis köpte i usa i septeber dom är inte en rost fläck på passade perfekt skall byta bstolpen på v. sida . jag fick tag på en beg.i svergie den var från en cupe så att jag får göra om den :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hej har nu bytt ram balkar framför fjädertorn innerskärmar vid batteri hållarn och vänster sida,har även bytt fronplåt .nu skall jag kapa överdelen och göra den avtagbar så att det blir lättare att stoppa in 427,a :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej det är alltid roligt att få kommentarer. nu har jag satt på huven tänkte andvända dom gamla huv gångjärnen men dom var för dåliga köpte nya på vpautoparts blev väldikt överaskad dom var mycket kraftigare mer gods i matrialet, billigt också.håller nu på med att såga upp nedre front plåt för exta kylning

Link to comment
Share on other sites

hej har varit och hälsat på peter larsson cmc 2014 göteborg han renoverar en 66 cab jag är mycket imponerad ett jätte jobb den kommer att bli jättefin fick lära mej någåt nytt har alltid haft problem med att ta bort spindlarn fram en gång 1976 när jag monterade skivor på min 67 fastback och 2009 när jag monterad ner 68an peter visade att man har ett litet stag som avlastar övrebärarm. det ar bra att hälsa på mustang kompisar :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...