JanneJ January 15, 2012 Report Share January 15, 2012 Vad häftigt fet den blev över baken med de däcken! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar January 21, 2012 Author Report Share January 21, 2012 hej en vecka går fort har lämnat in ämnen till kardanstång till spaldings i gbg . har även putsat div delar till försinkning har målat div delar tex. fläkt fasten till servo generator kyl sevo styrning hadet så ,bra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar February 3, 2012 Author Report Share February 3, 2012 hej har fått tillbaka kardan stång som ar monterad har ficksat lite el i front partiet kopplat olje kyl till automat 2st väntar på delar från försinknig hälsnigar sella Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dana February 6, 2012 Report Share February 6, 2012 Ser riktigt bra ut du.. Väntar på Trattarna,,,, Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralen February 10, 2012 Report Share February 10, 2012 Nu tycker jag det jag att det är för lite bilder så jag lägger ut en eller flera Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralen February 10, 2012 Report Share February 10, 2012 Nu har han fått igång mätare ,oljetryck ,oljetemp.temp till växellådan,mm ja det funkar allt till och med man kan lyssna på Movistar för det gillar han kan även lyssna på Dansmusik Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar February 11, 2012 Author Report Share February 11, 2012 hej väntar på delar från försinkning dom är försenade så att jag får börja med huven som skall ha olika luft intag dels med scoop eller 2 st. trattar för crusing har tängt att ha 2 st . mätare i bak kant på scoopet bränsetryck och vacum jag tror att det fungerar. häsningar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ February 13, 2012 Report Share February 13, 2012 Numera är det lite mer tryck i dansbandsmusiken! Ingvar bad mig titta lite på stereo-slutsteg-sub-inställningarna. Det blev betydligt bättre men mustangstereon sätter gränserna.I övrigt är bilen hur fräck som helst, "vill ha faktorn" är skyhög.Sinne för detaljer har han också, allt är genomtänkt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar February 24, 2012 Author Report Share February 24, 2012 hej väntar fortfarande på delarna från försinknig skulle montera servoslangar mellan kontollventilen och pumpen tryck slangen passade ej min bil är tillverkad dec 67 så att dom har tagit en ventil från 67 68-70 har en annan men jag rotade i gammal pall som jag har sparati 30 år där hittade jag en som passar. det är dummt att slänga något. hälsnigar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar March 2, 2012 Author Report Share March 2, 2012 hej har nu fått mina delar från försinkning så nu kan jag skuvai hop bilen så att jag kan starta motorn i bilen men jag har ej någon rem skiva till servostyrningen jag har beställt en från cj ponyparts men den är restad där när jag kollade på deras hemsida så va den bortagen så att jag hittade en på ebye den kommer nog om en till två veckor hälsningar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
steff March 5, 2012 Report Share March 5, 2012 jag var och kollade till sella hur ser det ut ?? jodå det ser mycke bra ut provsatt baksätet för det är ju där jag ska sitta jag får ju köra nästan jämt så nu ska jag bara åka med i sommar åååå dricka kurant .bilden: bara nya grejer var man än tittar ha de gott / steff Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
gustaf March 5, 2012 Report Share March 5, 2012 Oj,oj,oj vilket fint bygge ! Och så snygga avgasutblås ! Hur har du fått plats med dem, det är ju så tajt mot fjäderhänkena ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar March 6, 2012 Author Report Share March 6, 2012 det är trångt, avgasystemet är tre tum med ovala slut rör . jag fick platta till dom lite vid fjäder hänken hälsnigar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
gustaf March 6, 2012 Report Share March 6, 2012 Ok, jag kommer att kopiera dina avgasutsläpp, if you don´t mind? Sååå snygga !Mvh Gustaf. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar March 14, 2012 Author Report Share March 14, 2012 hej har nu monterat nedre remskivan som jag köte på ebay har fyllt på olja i automaten vatten i motorn fattas nu bensin sedan skall jag starta den till helgen hälsningar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin March 14, 2012 Report Share March 14, 2012 Trevligt, ta dit nån med videokamera så vi får se. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dana March 16, 2012 Report Share March 16, 2012 Skall ni filma starten skruva då ner Dansbandsmusiken för den surrar väl i bakgrunden eller ;-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar March 17, 2012 Author Report Share March 17, 2012 Hej!Nu har jag varit ute och provkört och provslirat Hälsningar Ingvar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar March 17, 2012 Author Report Share March 17, 2012 nu när jag har lungnat mej så tänker jag vad jag ej viste som skulle fungera bla. varvräknarn den har ju fungerat till orginal med brytare men nu har jag petronx tänd system och den funkade men jag viste ej om den var okey från början det är en 8000 varv mätare, automaten har jag ej provat innan köpte en ny på ebay som skall tåla upp till 800 hk och jag såg att den orkade att få bak hjulen att slira motorn låter väldigt rapp det kommer mer sedan hälsnigar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ March 17, 2012 Report Share March 17, 2012 Bra jobbat Ingvar!Vi ses på vägarna i sommar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson March 17, 2012 Report Share March 17, 2012 Hatten av, vilket åk!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken March 21, 2012 Report Share March 21, 2012 Vilket åk!Riktigt snygg =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar March 25, 2012 Author Report Share March 25, 2012 tackar för komentarena har nu tagit upp bilen till jobbet och justerat lite under bilen tog hem den i dag och provslirade det var inga problem steff fick åka med han bara tittade på mej och flinade ps. han filmade också hälsnigar ingvar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin March 26, 2012 Report Share March 26, 2012 Då väntar vi på att Steff slänger upp en filmsnutt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
steff March 26, 2012 Report Share March 26, 2012 japp gott folk här kommer en liten teaser från provturen det kommer mera när allt är justerat ,så gott folk skruva nu upp ljudet på era datorer och lyssna ha de gott . / steff Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts