Mustangmach September 11, 2009 Report September 11, 2009 Hej,Vad är det för skillnader mellan en manuell mustang 1969 med en 302 motor och en 1969 med en fmx automat med 351 cleveland motor.Vilka delar behöver bytas.Tacksam för svarMvh Robban Citera
Tommyax September 12, 2009 Report September 12, 2009 Hm få se nu,,,,Kardan, växellådsbalk, drev i & hastighetsmätarwire, motorfästen, kylare, avgas byggas om, + neutral safety switch, kickdown wire tillkommer, annan startmotor om du ej får en med.alles?/Tommy. Citera
Maverick September 14, 2009 Report September 14, 2009 Hej!Vad är det med motorfästena som inte stämmer?Om jag vill ha en FMX i min bil med 302 måste jag ha andra motorfästen då alltså?Likväl som att man då isf behöver andra motorfästen om man vill ha manuell i en bill med 351a?Det är nämligen så att vi disskuterar lite lätt att byta med varandra och vilka delar som isf bör bytas!Mvh /Tomas Andersson Citera
Janne Holm CMC1740 September 14, 2009 Report September 14, 2009 Det skiljer väl inget mellan motorfästena på 302 och 351 vad jag vet men kanske har fel Citera
Tommyax September 14, 2009 Report September 14, 2009 Nu när jag kollar på det så verkar det faktiskt vara samma motorfästen, om nu inte en av bilarna är en cab,,,,,Dock är det inte fel att byta dem iallafall, till nya fräscha a' 300:-/paret./Tommy. Citera
Mustangmach September 15, 2009 Author Report September 15, 2009 Vi skall bara i så fall byta växellådor med div tillbehör, inte motorer.Varför skulle det isåfall behöva bytas motorfästen? (olika höjd på motorn eller?)Är det nga mer saker som behöver bytas?Tacksam för era kunninga inlägg.Mvh Robban Citera
Per Berglund September 15, 2009 Report September 15, 2009 Följande delar måste bytas.- Växellådsbalk- 164kugg startkrans (ifall du nu har 157kugg startkrans)- blockplatta (ifall du nu har 157kugg startkrans)- Yoke (har en sådan beg)- Neutralkontakt (enklast sätta en microkontakt i växelväljarhus)- Växelväljarstag (kan byggas av plattjärn det har jag själv gjort)Allt annat går att återanvända Citera
Maverick September 15, 2009 Report September 15, 2009 Det verkar ju inte vara några större problem då!?Man bör ju byta startmotorer med vararndra också då om det är olika antal kugg. Byter väl även kardaner isf också?Har krypit under och kikat på min låda idag, den har ett skruvat lock på ovansidan, betyder det alltså att det är en sk "toploader"?Mvh /Tomas Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.